Portal Transparència

Canals de denúncies

Ètica i Bon Govern > Canals de denúncies

Data d'actualització: 20/05/2025

Canal de denúncies tributàries

Denúncies en matèria de consum

Denúncies referents a medicaments i altres productes sanitaris

Denúncies sobre salut ambiental

Denúncies davant l'Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència per a la investigació de situacions d'amenaça i/o vulneració dels drets dels menors

Denúncies en materia de fons europeus: canal de denúncies extern gestionat pel Servei Nacional de Coordinació Antifrau (SNCA) amb competències de coordinació general en l’àmbit nacional respecte de la protecció dels interessos financers de la Unió Europea, mitjançant el qual qualsevol persona que tengui coneixement de fets que poguessin ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea pot comunicar-los (Programes Operatius FEDER i FSE, Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil, Fons de Cohesió, Fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència MRR,...)


CANAL INTERN

>> SISTEMA INTERN DE DENÚNCIES DE LA LLEI 2/2023

El Sistema intern d'informació de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (Llei 2/2023) per informar de les accions o omissions produïdes en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears i dels seus organismes autònoms que puguin ser constitutives d'una infracció penal o administrativa greu o molt greu, o en el seu cas, d'infraccions al Dret de la Unió Europea.

La protecció que dispensa la Llei 2/2023 s'aplica a qualsevol persona física que hagi obtingut informació en un context laboral o professional. Queda comprès en aquest cas el personal que treballa en l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears i els seus organismes autònoms, independentment de que la seva relació sigui laboral, professional o de servei, tant si la vinculació és permanent com temporal, remunerada o no, que la vinculació laboral existeixi o hagi existit, així com les persones que per contacte amb aquestes per raó de la seva activitat laboral puguin tenir coneixement de la conducta o del fet objecte de informació.

En aquest cas, les informacions es presenten davant la Inspecció General de Qualitat, Organització i Serveis.

Poden accedir a més informació i a les formes de presentar-les aquí.

>> Igualment, el Pla de Mesures Antifrau de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (versió abril 2025) estableix que aquelles persones que participin en l’execució d’actuacions del PRTR (inclosos, entre d’altres, els beneficiaris d’ajudes, els contractistes i els subcontractistes) i tenguin coneixement d’un possible risc de frau en un procediment o actuació podran comunicar les seves sospites mitjançant el sistema intern d’informació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels seus organismes autònoms (de la manera regulada en l’Acord del Consell de Govern de 19 d’abril de 2024 o en l’acord o normativa que el substitueixi, quan es refereix a actuacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els seus organismes autònoms i les entitats adherides).

En el cas que es refereixi a altres ens del sector públic instrumental, la comunicació s’ha de dur a terme mitjançant els seus propis canals interns d’informació i d’acord amb el procediment que tenguin establert.


QUEIXES I SUGGERIMENTS

Podeu també fer-nos arribar les vostres queixes i suggeriments sobre els serveis que es presten per l'Administració de la Comunitat Autònoma per QSSI, queixes i suggeriments.

Els suggeriments es poden fer de forma anònima encara que, per obtenir resposta, caldrà que constin les seves dades.