Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Dotació addicional de personal de suport educatiu (PT, AL, AD) per a l'atenció a la diversitat a l'ensenyament privat concertat curs 2025-2026 [educació concertada]

Convocar el procediment d'ampliació de la dotació de personal de suport educatiu per a l'atenció a la diversitat (dotació addicional) d'especialistes de pedagogia terapèutica (PT), d'audició i llenguatge (AL) i d'atenció a la diversitat (AD).

Código SIA

3195569

Personas destinatarias

Els centres privats concertats de les Illes Balears que imparteixin ensenyaments d'educació infantil de segon cicle, d'educació primària, d'educació secundària obligatòria (incloses les unitats PDC) i de formació professional bàsica.

Plazo máximo para la resolución y notificación

La determinació de l'ampliació de la dotació de personal de suport per a l'atenció a la diversitat (PT, AD, AL) es resoldrà amb temps suficient per tal que els centres privats concertats puguin planificar el curs.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Els centres interessats en sol·licitar una dotació addicional de personal de suport per a l'atenció a la diversitat (PT, AL o AD)

Documentación a presentar

Per a la dotació addicional de PT, AL, o AD, el tràmit és totalment telemàtic, a través del GestIB. Els centres poden fer constar les observacions que considerin oportunes, prèviament a la validació de la sol·licitud.

Plazo máximo

Per a la presentació de sol·licituds de PT, AL, o AD, el termini per a validar-les en el GestIB és de 10 dies hàbils contats des del dia següent de la publicació de la convocatòria en el BOIB. Per tant, des del dia 22 de juny al 4 de juliol de 2025, ambdós inclosos

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Centres Concertats

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177836 - Fax: 971176872

(concertseducatius@dgpdocen.caib.es)

Observaciones

Els centres interessats a sol·licitar una dotació addicional de personal de suport per a l’atenció a la diversitat (PT, AL o AD) han de validar la sol·licitud mitjançant el GestIB, en el menú «Quota», «Previsió de recursos de suport educatiu», del curs 2024-2025. La validació l’ha d’efectuar un usuari amb permisos d’equip directiu o de director.

En l’apartat «Observacions del centre», els centres hi poden fer constar les observacions que considerin oportunes, i també hi poden sol·licitar:

- Distribuir els recursos entre PT, AL i AD de la dotació addicional de manera diferent a la proposada pel GestIB.

- Derivar hores de la dotació addicional assignada a l’ESO i als cicles de formació professional bàsica a la dotació addicional assignada al segon cicle d’educació infantil i a l’educació primària. No es poden derivar hores de la dotació addicional assignada a l’educació infantil i a l’educació primària a l’ESO ni a la formació professional bàsica.

Les modificacions sol·licitades pels centres no poden comportar un augment global de les hores assignades i, en qualsevol cas, ha de quedar garantida l’atenció adequada a tots els alumnes que necessiten un suport específic amb els recursos assignats o amb altres recursos, en els casos en què es derivin al segon cicle d’educació infantil i a l’educació primària hores de suport que inicialment estaven assignades a l’ESO i a la formació professional bàsica

La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats contrastarà les observacions dels centres per valorar i aplicar els criteris generals d'ampliació de la dotació, amb l'assessorament del Servei d'Atenció a la Diversitat.

X

Presentació d'al·legacions

Requisitos

Es publica al BOIB Núm. 89 de 12 de juliol de 2025 la resolució provisional de personal de suport educatiu. Aquesta Resolució concedeix als interessats un termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè puguin formular les al·legacions que considerin adients.

Documentación a presentar

Les al·legacions s'han de presentar mitjançant el GestIB, a l'apartat «Quota» > «Previsió de recursos de suport educatiu del curs 2025-2026» > «Al·legacions», preferentment en format PDF.

Plazo máximo

Del 13 al 22 de juliol de 2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Centres Concertats

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177836 - Fax: 971176872

(concertseducatius@dgpdocen.caib.es)

X

Ampliació extraordinària

Requisitos

Només es pot sol·licitar l'ampliació extraordinària de personal de suport educatiu (PT, AL, AD) en cas de necessitat sobrevinguda i una vegada publicada la resolució definitiva de la concessió inicial de la dotació.

Documentación a presentar

Juntament amb la sol·licitud, s'haurà d'acreditar que la necessitat ha sorgit amb posterioritat a la publicació de la Resolució definitiva de dotació de personal de suport educatiu.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

La sol·licitud extraordinària es pot presentar durant tot el curs acadèmic.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Centres Concertats

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 4a planta). Tel.: 971177836 - Fax: 971176872

(concertseducatius@dgpdocen.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar