Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Autorització de serveis de temporada del domini públic marítim-terrestre

Estaran subjectes a autorització administrativa les activitats en què, tot i sense requerir obres o instal·lacions de cap mena, concorrin circumstàncies especials d'intensitat, perillositat o rendibilitat, i així mateix, l'ocupació del domini públic maritimoterrestre amb instal·lacions desmuntables o amb béns mobles.

Código SIA

3033340

Personas destinatarias

Preferentement ajuntaments, i en els casos prevists a l'article 113.8 del RD 876/2014, persones físiques i jurídiques.

Plazo máximo para la resolución y notificación

4 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

OBSERVACIONS GENERALS

En termes generals, els procediments d'autorització quedaran subjectes a les següents:

- Presentació de la sol·licitud en els termes establerts.

- No s'ha d'haver produït incompliment de les condicions.

OBSERVACIONS PARTICULARS

A. PLATGES

Quant a les autoritzacions d'explotació de serveis de temporada en el domini públic marítim terrestre a les platges, aquestes s'atorgaran exclusivament a instal·lacions desmuntables, en la forma establerta a l'article 113 del R.D. 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de Costes, i d'acord amb la resta de normes aprovades d'acord amb la Llei 22/1988, de 28 de juliol.

- La sol·licitud s'ha d'ajustar a la regulació establerta a la Llei i al Reglament de Costes i, en síntesi, haurà de complir les regles següents:

· La superfície de cada servei serà la mínima possible, i l'ocupació total per instal·lacions de serveis de temporada serà inferior al 10%; de la superfície de platja a plenamar, en el cas de platges naturals; i al 50%; d'aquesta superfície a les platges urbanes.

· Les edificacions de servei de platja se situaran, preferentment, fora. Quan no sigui possible la ubicació exterior, sobre el passeig marítim o terrenys confrontants, es poden situar adossades al límit interior de la platja; en el cas de platges urbanes l'amplada de les quals ho permeti, es podran situar també a una distància mínima de 70 metreS des de la línia de plenamar, sempre que no es perjudiqui la integritat del domini públic maritimoterrestre ni el seu ús.

· Les dimensions dels establiments expenedors de menjars i begudes no excediran de 70 m², dels quals 20 m², com a màxim, podran destinar-se a instal·lació tancada. La distància entre aquests establiments no podrà ser inferior a 300 metres a platges naturals, i a 100 metres a platges urbanes; aquesta darrera distància es podrà reduir a la meitat entre activitats no similars.

· Totes les conduccions de servei hauran de ser subterrànies. El sistema de sanejament garantirà una eliminació eficaç de les aigües residuals, així com l'absència de males olors.

· La distribució d'instal·lacions a la platja, mancant planejament, haurà de complir les determinacions següents:

- Es deixarà lliure permanentment una franja d'amplada mínima de 6 metres des de la riba a plenamar.

- Les longituds dels trams lliures d'ocupació hauran de ser, com a mínim, equivalents a les que es preveu en explotació, sense que aquestes últimes puguin superar els 100 metres, llevat que la configuració de la platja aconselli una altra distribució.

B. LÀMINA D'AIGUA

Quant a les autoritzacions d'ocupació a la làmina d'aigua s'han de tenir en compte les següents:

- Les sol·licituds de fondejos no poden quedar dins dels espais abalisats per protegir banyistes.

- La zona de bany, en absència d'abalisament, comprendrà una franja de mar contigua a la costa amb una amplada de 200 metres a les platges, i de 50 metres a la resta de la costa. Dins d'aquestes zones no es podrà navegar a una velocitat superior a tres nusos, i s'han d'adoptar les precaucions necessàries per evitar riscos a la seguretat de la vida humana a la mar. El llançament o encallada d'embarcacions s'haurà de fer a través de canals degudament senyalitzats, que se situaran preferentment als extrems de les platges.

- En la mesura que sigui possible no coexistiran en l'autorització del canal d'abalisament embarcacions o artefactes flotants de motor amb altres amb diferents mitjans de propulsió.

- Les sol·licituds d'autorització embarcament i desembarcament de passatgers han de ser en llocs que proporcionin les mínimes garanties de seguretat.

Órgano competente para resolver

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

– Presentació de la sol·licitud en el termini establert.

-La sol·licitud dautorització haurà danar acompanyada del justificant dhaver abonat el 2% del pressupost en concepte de fiança provisional conforme al que estableix larticle 88 de la Llei 22/1988. En cas que lautorització es destini a un ajuntament, aquests exigiran la presentació de la fiança per import del 5% total en el moment dadjudicació en cas dexplotació per tercers.

- No s'ha d'haver produït incompliment de les condicions de l'autorització corresponent a la temporada anterior, desatenent el requeriment exprés per a la seva esmena.

- La sol·licitud s'ha d'ajustar a la regulació establerta a la Llei i al Reglament de Costes i, en síntesi, haurà de complir les regles següents:

· La superfície de cada servei serà la mínima possible, i l'ocupació total per instal·lacions de serveis de temporada serà inferior al 10% de la superfície de platja a plenamar, en el cas de platges naturals; i al 50% d'aquesta superfície a les platges urbanes.

· Les edificacions de servei de platja se situaran, preferentment, fora. Quan no sigui possible la ubicació exterior, sobre el passeig marítim o terrenys confrontants, es poden situar adossades al límit interior de la platja; en el cas de platges urbanes l'amplada de les quals ho permeti, es podran situar també a una distància mínima de 70 metre des de la línia de plenamar, sempre que no es perjudiqui la integritat del domini públic maritimoterrestre ni el seu ús.

· Les dimensions dels establiments expenedors de menjars i begudes no excediran de 70 m², dels quals 20 m², com a màxim, podran destinar-se a instal·lació tancada. La distància entre aquests establiments no podrà ser inferior a 300 metre a platges naturals, ia 100 metre a platges urbanes; aquesta darrera distància es podrà reduir a la meitat entre activitats no similars.

· Totes les conduccions de servei hauran de ser subterrànies. El sistema de sanejament garantirà una eficaç eliminació de les aigües residuals, així com l'absència de males olors.

· La distribució d'instal·lacions a la platja, mancant planejament, haurà de complir les determinacions següents:

- Es deixarà lliure permanentment una franja d'amplada mínima de 6 metres des de la riba a plenamar.

- Les longituds dels trams lliures docupació hauran de ser, com a mínim, equivalents a les que es preveu en explotació, sense que aquestes últimes puguin superar els 100 metre, llevat que la configuració de la platja aconselli una altra distribució.

- La zona de bany, en absència d'abalisament, comprendrà una franja de mar contigua a la costa amb una amplada de 200 metres a les platges, i de 50 metres a la resta de la costa. Dins d'aquestes zones no es podrà navegar a una velocitat superior a tres nusos, i s'han d'adoptar les precaucions necessàries per evitar riscos a la seguretat de la vida humana a la mar. El llançament o encallada d'embarcacions s'haurà de fer a través de canals degudament senyalitzats, que se situaran preferentment als extrems de les platges.

Documentación a presentar

- Proposta de delimitació de zones a ocupar pels serveis de temporada.

- Plànols de les instal·lacions i serveis (esc. 1:100) i plànol general d'ubicació (esc. 1:25.000 ) la definició dels quals així ho requereixi.

- Estudi economicofinancer.

- Fiança provisional.

- Documentació justificativa de la personalitat del peticionari i del compareixent.

- Depòsit contemplat a l'article 113,6 del RD 876/2014, de 10 d'octubre

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

4 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Costes i Litoral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Costes i Litoral

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

X

Esmena de requeriments

Requisitos

Tenir un expedient obert amb la DG Costes i Litoral

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

20 dies

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Costes i Litoral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Costes i Litoral

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisitos

Haver realitzat prèviament la sol·licitud i hauran d'indicar el número de registre facilitat a la sol·licitud inicial.

Documentación a presentar

La que el sol·licitant estimi oportuna.

Modelos:

Plazo máximo

En qualsevol moment abans del tràmit d'audiència.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Costes i Litoral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament de Costes i Litoral

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Costes i Litoral

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar