Requisits
Autorització d'inici de captació d'aigua de recursos hídrics
Documentació a presentar
a) La denominació de la captació, ubicació i coordenades;
b) Esquema o plànol de principi i memòria explicativa;
c) Denominació i codi de la massa d'aigua i zona protegida en la que se situarà la nova captació: profunditat i característiques del sol i tipus de roca encaixant;
d) Possibles focus de contaminació d'aigües dalt en el cas d'origen superficial en el terreny, en cas d'origen soterrani;
e) Mesures previstes i perímetres de protecció sol·licitats;
f) Anàlisi previ amb els paràmetres de l'annex 1, parts A, B i C; excepte els següents paràmetres: clorit i clorat, Trihalometanos, Àcids Haloacéticos, cloro lliure residual i cloro combinat residual en un laboratori que compleixi amb el descrit a l'article 20. En el caso que l'autoritat sanitària ho consideri necessari, es farà també un control de radioactivitat segons assenyala l'annex II, part B;
g) Zones d'abastiment i tractament de potabilització posterior que se te previst;
h) Caudal medio anual previsto en metros cúbicos.
Models:
Termini màxim
3 mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Salut Ambiental
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Salut Ambiental
Carrer de Jesús 38 A.
Tel.: 971177400
- Fax: 971177304
(sambiental@dgsanita.caib.es)
Observacions
Punt 5. El titular haurà d'instal·lar ses mesures de protecció adequades, segons estables l'autoritat sanitària, amb l'objectiu d'evitar contaminació i degradació de la qualitat de l'aigua.
Punt 7. L'operador de la presa de captació, haurà de designar al manco un punt de mostreig per a la presa de mostres.