Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per al desenvolupament d'itineraris d'atenció social i cobertura de necessitats bàsiques dirigits a l'abandonament de la prostitució i de la venda ambulant no autoritzada

L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar projectes d'entitats del Tercer Sector Social de les Illes Balears destinats al desenvolupament d'itineraris d'atenció social i de cobertura de necessitats bàsiques dirigits a fomentar la inclusió social de dones que exerceixen la prostitució i de joves que es dediquen a la venda ambulant no autoritzada

Codi SIA

2896574

Persones destinatàries

Entitats del Tercer Sector

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol.licitud

Requisits

Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:

a) Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre.

b) Estar constituïdes legalment i inscrites en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears — com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, segons el que es regula en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c) Estar inscrites, amb una antiguitat mínima d'un any des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Cens públic d'organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears.

d) Disposar d'un servei o centre de l'àmbit de la capacitació o la inserció sociolaboral autoritzat i inscrit al Registre de Centres de Formació del SOIB o al Registre Unificat de Serveis Socials (RUSS), les instal·lacions del qual s'empraran per al desenvolupament del projecte presentat o acreditar la disponibilitat de l'ús per qualsevol títol jurídic vàlid de les instal·lacions d'un tercer amb un servei autoritzat i inscrit per una altra entitat o administració durant el període d'execució de les accions.

e) Les infraestructures i instal·lacions en què es duguin a terme els itineraris han de ser adequades i suficients, han de disposar de les característiques necessàries per garantir l'execució del projecte, i han de complir la normativa industrial i higienicosanitària i d'altres àmbits que sigui d'aplicació per garantir l'accessibilitat universal i la seguretat de les persones participants. Aquests espais han d'estar identificats degudament i equipats amb els mitjans informàtics i tecnològics adients.

f) Incloure en els estatuts de l'entitat com a beneficiària de les intervencions qualsevol persona o família en situació de risc o exclusió social resident a les Illes Balears, sense que sigui necessària la pertinença a un col·lectiu o sector específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.

g) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

h) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

i) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j) No haver estat sancionada per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions molt greus en els termes i terminis prevists en el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.

Documentació a presentar

Veure convocatòria

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Cooperació i Immigració

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Entitats interessades

Documentació a presentar

Qualsevol documentació que se vulgui aportar.

Termini màxim

Fins el 31 de gener de l'any 2025

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Acceptació o renúncia

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de la proposta definitiva de la resolució de concessió.

Documentació a presentar

Acceptació o renúncia

Termini màxim

Dos dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB Núm. 160, de 10 de desembre de 2022). En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de dos dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Justificació dels ajuts

Requisits

L'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % del projecte aprovat, com a màxim el 28 de febrer de 2025, mitjançant el règim de justificació per mòduls, d'acord amb els requisits que estableix l'article 22 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.

Documentació a presentar

Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades per a concedir la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts. L'entitat haurà de presentar, sempre que sigui possible, la informació relativa al projecte desagregada per gènere.

Aquest informe ha de contenir:

· Informe tècnic final de seguiment d'acord amb el model proporcionat pels serveis tècnics de la Direcció General de Serveis Socials. La informació sobre els usuaris haurà d'incloure la desagregació per gènere, edat (18-29; 20-54 i majors de 55 anys) i nivells d'estudis acreditats.

· Documentació relativa a les altes i baixes en els projectes dels usuaris.

· Documentació acreditativa de l'assistència dels participants, inclosos els fulls de signatures i justificants d'assistència.

· Si escau, rebuts signats acreditatius del lliurament als usuaris del material necessari per a desenvolupar les actuacions formatives.

· Control d'abonament de beques d'assistència.

· Qüestionaris d'avaluació dels usuaris participants que, en qualsevol cas, hauran d'incloure:

— Una valoració prèvia a la incorporació a l'itinerari.

— Una valoració de resultats, una vegada finalitzada la participació de l'usuari a l'itinerari. La valoració haurà d'incloure informació sobre la millora, tant en la inserció global de l'usuari com en les àrees de treball incloses en els itineraris (llengües, TIC, habilitats socials, etc.)

Termini màxim

Fins el 28 de febrer de 2025

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar