Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per executar projectes de prospeccions per a l'any 2022

L'objecte d'aquesta convocatòria és establir les subvencions per executar projectes de prospeccions per a l'any 2022 en els països del sud segons les prioritats que preveu el Pla Director de la Cooperació al Desenvolupament de les Illes Balears 2020-2023.

Codi SIA

2892428

Persones destinatàries

De conformitat amb l'article 4.2.b del Decret 15/2018, poden ser beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats jurídiques privades sense ànim de lucre radicades a les Illes Balears que duguin a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat, d'acord amb els estatuts corresponents. S'entén per radicades a les Illes Balears que estiguin inscrites en el Registre d'Associacions o en el Registre de Fundacions de les Illes Balears o, en el cas que estiguin inscrites en un registre d'àmbit estatal, que disposin d'una seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S'entén per disposar de delegació permanent i activa tenir seu social o delegació amb establiment permanent a les Illes Balears, i disposar d'un equip de gestió o un òrgan de treball amb capacitat de decisió a les Illes Balears que pugui assumir la responsabilitat directa dels projectes o les actuacions per als quals se sol·licita la subvenció, així com estar en condicions de facilitar en qualsevol moment a la Direcció General de Cooperació qualsevol aclariment, informació i documentació sobre la comptabilitat i la gestió del projecte durant les fases de seguiment, execució i justificació.

Termini per a resoldre i notificar

Les resolucions, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i s'han de dictar en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data final de presentació de les sol·licituds

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Punt 4.2 de la convocatòria.

a) Estar inscrites en el Registre d'ONGD de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 43 del Decret 15/2018.

b) La constitució legal de l'entitat i la seva presència efectiva a les Illes Balears s'han d'haver produït com a mínim dos anys abans de la publicació de la convocatòria. A l'efecte del que s'estableix respecte del requisit de l'antiguitat que han d'acreditar les entitats beneficiàries, en el cas de successió d'entitats s'ha de respectar l'antiguitat originària de l'entitat, sempre que aquesta circumstància s'acrediti en els nous estatuts.

c) Disposar de l'organització i de la capacitat suficients i necessàries a les Illes Balears per garantir que es compleixi l'activitat objecte de subvenció, i acreditar l'experiència en cooperació i la capacitat operativa necessàries mitjançant la memòria d'activitats.

d) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Els estats, les organitzacions internacionals de dret públic creades per tractat o acord internacional i les persones jurídiques estrangeres, públiques o privades, sense ànim de lucre han de complir aquest requisit quan sigui exigible legalment.

e) Haver justificat suficientment les subvencions o ajudes rebudes anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

f) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

g) Executar els projectes mitjançant l'actuació d'un o diversos socis locals en el país del Sud. S'entén per soci local o contrapart estrangera la persona jurídica creada i reconeguda legalment en el registre oficial corresponent com a entitat nacional sense ànim de lucre, d'acord amb la legislació del país on s'ha de desplegar l'acció, que manté relacions de col·laboració amb

l'entitat beneficiària i que assumeix, en tot o en part, l'execució directa de les actuacions objecte d'ajuda. D'una manera excepcional, també es consideren socis locals entitats que, malgrat no tenir personalitat jurídica reconeguda en el país on s'executa el projecte, no tenen ànim de lucre, si s'acredita que desenvolupen actuacions en el país on s'executa el projecte i

que poden dur a terme activitats en matèria de cooperació al desenvolupament, mitjançant un certificat de l'entitat sol·licitant. Aquest requisit addicional s'ha d'acreditar, si escau, mitjançant la documentació adjunta a la sol·licitud d'ajuda.

h) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

i) No haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Documentació a presentar

5.1. Les entitats sol·licitants han de presentar la documentació que seguidament es detalla:

A) Si la presentació no es duu a terme mitjançant el tràmit específic habilitat en el web https://dgcooper.caib.es, la sol·licitud de subvenció signada electrònicament per la persona amb representació legal de l'entitat, segons el model normalitzat previst per aquesta convocatòria.

B) El formulari de projectes de prospeccions, degudament emplenat, segons el model normalitzat disponible al web http://dgcooper.caib.es. Per admetre la sol·licitud, és indispensable presentar dins el termini previst el formulari del projecte.

C) A més, s'han de presentar els documents següents:

a) Declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (n'ha de tenir la titularitat l'entitat sol·licitant), d'acord amb el model normalitzat disponible en el web http://dgcooper.caib.es. En el cas que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma, n'hi ha prou d'especificar en quin compte s'ha de fer el pagament.

b) En el cas de les fundacions, document acreditatiu d'estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

c) Declaració responsable relativa al compliment de les disposicions del Reial decret 519/2006, de 28 d'abril, pel qual s'estableix l'Estatut dels cooperants, especialment les relatives a l'assegurança dels cooperants.

d) En el cas de no autoritzar la Direcció General de Cooperació en la sol·licitud per comprovar que l'entitat està al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats administratius corresponents.

D) Les declaracions responsables que seguidament s'indiquen d'acord amb els models facilitats en el web http://dgcooper.caib.es:

─ De compliment de les obligacions de l'entitat.

─ De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció i de no haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

─ De totes les ajudes i les subvencions sol·licitades a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud o que s'hagin concedit a l'entitat.

─ De disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció en el moment en què es publica la convocatòria.

5.2. L'entitat sol·licitant pot presentar voluntàriament qualsevol altra documentació escrita o gràfica que avali la bona marxa o execució del projecte. Aquesta documentació complementària s'ha de presentar com a annex a la sol·licitud. És necessari incloure en la documentació una llista dels annexos presentats. En cap cas, l'aportació d'aquest material no substitueix la informació inclosa en el formulari.

5.3. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, s'ha de notificar a la Direcció General de Cooperació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l'expedient.

5.4. Les entitats sol·licitants que, per a qualsevol altra convocatòria, ja hagin presentat a la Direcció General de Cooperació la documentació esmentada en els apartats a), b) i c) del punt 5.1.C, queden alliberades de l'obligació de tornar-la a presentar, sempre que aportin una declaració responsable que aquesta documentació no s'ha modificat i continua plenament vigent, i identifiquin l'expedient en què consta.

5.5. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits o no incorporin la documentació esmentada, s'ha de requerir a l'entitat interessada que esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, amb l'advertiment que, si transcorre el termini de deu dies hàbils i no ho ha fet, es considerarà que desisteix de la petició i s'arxivarà l'expedient sense més tràmits, amb la resolució prèvia corresponent, en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

5.6 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció, per la falta de compliment d'algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte, se'l podrà declarar decaigut en el dret al tràmit corresponent, i la Direcció General de Cooperació proposarà a la consellera d'Afers Socials i Esports la resolució del procediment; això no obstant, sempre que no afecti a tercers, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produís abans o dins el dia en què es notifiqui la resolució en què es tengui per transcorregut el termini.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds de subvenció és de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (fins l' 11/10/2022).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Haver presentat una sol·licitud a la convocatòria de subvencions per executar projectes de prospeccions per a l'any 2022

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Sense termini

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

X

Justificació del projecte

Requisits

Art. 15.1 de la convocatòria

15. Justificació del projecte aprovat

15.1. En el termini de tres mesos des de la data d'acabament de l'execució del projecte, l'entitat beneficiària ha de presentar la justificació de tot el projecte aprovat mitjançant una memòria justificativa final que ha de contenir la documentació següent:

a) Un informe tècnic complet i detallat del projecte executat en conjunt, amb una valoració final, que ha de comprendre una relació de tot el procés d'actuació, el grau de compliment dels objectius, el cronograma de les activitats dutes a terme, els aprenentatges i els resultats obtinguts, d'acord amb el model que facilita la Direcció General de Cooperació i que està disponible al web http://dgcooper.caib.es. A més a més, l'entitat podrà adjuntar les fonts de verificació que consideri necessàries.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han dut a terme. S'ha d'utilitzar el model de compte justificatiu que facilita la Direcció General de Cooperació i que està disponible al web http://dgcooper.caib.es. Així mateix, ha de contenir:

· Una llista de les despeses efectuades, classificades per partides i per dates, amb indicació del número de justificant, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

· Documents justificatius de les despeses, originals o còpies compulsades, ordenats segons la llista esmentada. La documentació original justificativa de la despesa ha d'estar degudament estampillada i ha d'acreditar, almenys, l'origen del finançament.

· Un certificat de la persona responsable legal de l'entitat beneficiària en què es faci constar que les factures justificatives que es presenten corresponen efectivament als pagaments efectuats i derivats de la finalitat per a la qual s'hagi concedit la subvenció.

· Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat beneficiària que acrediti les quantitats imputades a l'ajut en concepte de despeses indirectes, d'acord amb el que preveu l'article 33.3 del Decret 15/2018.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Tres mesos des de la data d'acabament de l'execució del projecte

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Cooperació

Tel.: 971177200

(jfortuny@dgcooperacio.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar