Requisits
Podran ser beneficiaris les empreses que tinguin la consideració de PIME que en la seva condició desenvolupen o desenvoluparan una activitat industrial productiva a les Illes Balears sempre i quan les seves activitats estiguin incloses dins les següents classificacions d'activitats econòmiques (CNAE) de l'any 2009:
a.Secció C , Indústries Manufactureres, sempre que la inversió mínima subvencionable superi els 100.000€ IVA exclòs.
b.CNAE 5821, Edició de videojocs sempre que la inversió mínima subvencionable superi els 25.000€ IVA exclòs
A més, totes les persones o entitats que sol·licitin aquests ajuts han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la
Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors
Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes
obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
c) Poden ser beneficiàries dels ajuts les persones i entitats que desenvolupin o desenvoluparan projectes d'inversió als centres de treball ubicats a la comunitat autònoma de les Illes Balears.
d) El beneficiari, per a l'obtenció dels ajuts, ha de presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els punts setè i dotzè de la convocatòria.
e) En cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una persona física ha d'estar inscrita en el règim especial de treballadors autònoms o en un règim alternatiu equivalent.
Documentació a presentar
Documentació genèrica a adjuntar en el moment de la sol·licitud:
1.1. Original de la sol·licitud de subvenció, segons el model de la convocatòria, degudament emplenada i signada electrònicament, en el qual figuri un resum econòmic de l'actuació prevista, d'acord amb l'apartat segon les bases, i els seus pressupostos corresponents.
1.2. En cas de persones jurídiques: Documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud d'ajut com a representant de l'empresa beneficiària, com pot ser l'escriptura de poders de representació, la signatura de la sol·licitud amb el certificat digital de representació de l'empresa o documents similars.
1.3. Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària de les Illes Balears la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
1.4. Pel que fa a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, excepte en cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
1.5. Document acreditatiu del CNAE del beneficiari de l'ajuda, com pot ser una nota registral del registre mercantil.
1.6. Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, que es troba inclosa en la sol·licitud.
1.7. Declaració de no trobar-se en cap de les circumstàncies de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que es troba inclosa en la sol·licitud.
1.8. Declaració relativa als ajuts de minimis, que es troba inclosa en la sol·licitud.
1.9. Relació nominal de treballadors/es (RNT) o qualsevol altre document acreditatiu del nombre de treballadors, com pot ser l'informe de vida laboral dels treballadors adscrits emès per la Seguretat Social, que acrediti fefaentment la massa laboral de l'empresa durant el període comprés entre l'1 de gener de 2021 i el moment de la presentació de la sol·licitud.
1.10. Declaració responsable de no incórrer en les circumstàncies de "empreses en crisi" segons el Reglament (UE) 651/2014, que estarà inclosa en la sol·licitud.
2. Documentació tècnica a adjuntar en el moment de la sol·licitud:
2.1. Memòria tècnica, en la qual s'han d'especificar aspectes com l'activitat industrial que es desenvolupa, el centre de treball on es du a terme l'actuació, nombre de llocs de feina a crear, tots els ajuts que hagi sol·licitat o obtingut per a la mateixa inversió, l'abast, les característiques i la repercussió de la inversió que s'ha de fer, i les despeses o inversions previstes amb l'IVA desglossat amb els pressuposts o proformes corresponents d'acord amb l'apartat tercer, punt 4. En cas que l'actuació es dugui a terme sobre una màquina existent (apartat tercer 4.2.c), s'haurà d'aportar una fotografia de la màquina i de la placa de característiques d'aquesta.
En el cas que en el moment de la presentació de la sol·licitud ja s'hagi iniciat l'execució del projecte i s'hagi augmentat la massa laboral de la empresa, el sol·licitant haurà d'aportar la documentació acreditativa de les característiques de la persona o persones contractades per tal de que la comissió avaluadora pugui realitzar les valoracions d'acord amb el punt 4.1.4. de l'apartat novè d'aquestes bases.
2.2. Pressuposts, factures proforma o document equivalent de les inversions que es vulguin dur a terme, o factures en cas que la inversió estigui feta.
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes comptador a partir de dia 24 de gener de 2022.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital o DNI electrònic.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Política Industrial
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de la UDIT, la ITV i el Registre Industrial
C/ del Bastió d'en Sanoguera, 2.
Tel.: 971176570
- Fax: 971176811
(fabramo@dgindust.caib.es)