Requisits
Agricultores no pluriactivos
Documentació a presentar
a)En caso de persona física
- Declaración de la renta de las personas físicas (IRPF) del periodo impositivo más reciente.
- Si no se ha hecho, se puede presentar el modelo 036 (alta censal) como prueba del inicio de actividad agraria y completarlo con la declaración de IRPF del ejercicio 2019, cuando se tenga.
b) En caso de persona jurídica
- Estatutos, reglamento o escritura de constitución de la entidad, debidamente inscritos en el registro correspondiente. Si procede, documentación que acredite la representación legal de la persona que firma la suele·licitud, que tendrá que ser vigente en el momento de la presentación de la solo·licitud de ayuda.
- Impuesto sobre sociedades del último ejercicio fiscal (modelo 200).
- Resumen anual del IVA del último ejercicio fiscal (modelo 390) y facturas de las abanicas agrarias grabadas al 10% de IVA.
- Certificado emitido por el administrador de la entidad jurídica titular de la explotación agraria que indique cuáles son los ingresos agrarios de la entidad que corresponden al último ejercicio fiscal, acompañado de la relación de facturas y/o documentos que justifiquen los ingresos mencionados y qué son los ingresos totales.
- En caso de entidades en régimen de atribución de rentas, tendrán que aportar el modelo 184 de Declaración Informativa Anual o la declaración de renta de las personas físicas (IRPF) del periode impositivo más reciente de los socios.
- En el caso de los agricultores que elaboren vino, se tendrá que aportar la declaración de cosecha de la campaña anterior, así como declaración jurada de qué porcentaje de uva se de producción propia y qué se comprado a un tercero. La producción propia tendrá que estar justificada con la correspondiente inscripción al registro vitivinícola
- En el supuesto de que se compre parte de producto agrario a un tercero y se comercialice por parte del agricultor solo·licitando, este tiene que justificar económicamente qué cantidad de producto e importe se adquirido a un tercero y qué parte ès producción propia, mediante facturas si es el caso .
Models:
Termini màxim
Hasta el 30 de abril de 2020
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA)
Contacte
Servei o Secció responsable
Ajudes Al Desenvolupament Rural
C/ de la Reina Constança, 4.
Tel.: 971176555
- Fax: 971176871
(gcanos@fogaiba.caib.es)