Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Expropiació forçosa a favor d'empresa beneficiària del sector elèctric.

Procediment per a l'expropiació forçosa de bens i drets declarats en concret d'utilitat pública a favor d'empresa beneficiària del sector elèctric.

Codi SIA

2277272

Persones destinatàries

Propietaris de les parcel·les afectades per la declaració d'utilitat pública i empreses beneficiades per l'expropiació.

Termini per a resoldre i notificar

No correspon.

Silenci administratiu

Caducitat

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Tràmits

X

Citació a actes prèvies i ocupació.

Requisits

Citació prèvia de l'administració expropiant.

Documentació a presentar

Documentació a presentar per a la fase de citació prèvia per part de l'afectat:

-DNI, NIF, NIE o passaport.

-Document que acrediti la titularitat de la propietat o dret patrimonial objecte d'expropiació.

-Document que acrediti la representació de l'afectat si escau.

Documentació a presentar per a la fase d'ocupació per part de l'afectat:

-DNI, NIF, NIE o passaport.

-Document que acrediti la representació de l'afectat si escau.

Documentació a presentar per a la fase de citació prèvia per part de l'empresa beneficiària:

-Plànols detallats de cada parcel·la afectada amb indicació clara i concreta de totes les servituds establertes i relacionades amb l'ús concret del sòl.

Models:

Termini màxim

Un mes des de la citació fins a l'aixecament de l'acta prèvia.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Secció Jurídica

(secciojuridica@energia.caib.es)

Observacions

a) La incompareixença per part de l'afectat a les actes prèvies i actes d'ocupació implica l'aixecament d'acta per incompareixença i es continua la tramitació del procediment.

b) La indemnització dels béns i drets expropiats es compon de:

-Depòsit previ i indemnització per ràpida ocupació que es valorarà segons normativa i està tassada.

-Valoració dels béns i drets afectats. En aquest cas hi ha dos supòsits: 1.mutu acord entre l'afectat i la beneficiària que es podrà produir en tot cas abans de que es dicti resolució per part del Jurat Provincial d'Expropiació; 2.sense mutu acord, la qual cosa implica iniciar la peça separada del preu just.

c) El pagament o consignació a la Tresoreria de la CAIB del depòsit previ i indemnització per ràpida ocupació atorga el dret a la beneficiària d'ocupació o adquisició del bé o dret expropiat.

X

Determinació del preu just

Requisits

No haver arribat al mutu acord a la fase d'actes prèvies/ ocupació.

Documentació a presentar

Documentació a presentar per part de l'afectat serà el full d'apreuament suficientment motivat i que podrà estar avalat per l'informe d'un perit, que presentarà en el termini de 20 dies.

Documentació a presentar per part de la beneficiària serà el full d'apreuament suficientment motivat i que podrà estar avalat per l'informe d'un perit, que presentarà en el termini de 20 dies o document d'acceptació del full d'apreuament de l'afectat.

Models:

Termini màxim

20 dies per a la presentació del full d'preuament.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Secció Jurídica

(secciojuridica@energia.caib.es)

Observacions

L'administració expropiant sol·licita a l'afectat el full d'apreuament que consisteix en la valoració econòmica i suficientment motivada i que podrà estar avalada per un perit que l'haurà d'aportar en el termini de 20 dies des del requeriment.

En el cas de que l'empresa beneficiària accepti la valoració inclosa dins el full d'apreuament de l'afectat es conclou el procediment. En cas contrari l'administració sol·licitarà que en el termini de 20 dies la beneficiària aporti el seu full d'apreuament per tal de remetre'l a l'afectat.

L'afectat disposa de 15 dies per manifestar la seva conformitat o rebuig al full d'apreuament de la beneficiària. En el cas de rebuig, l'administració enviarà l'expedient al Jurat Provincial d'Expropiació per a la determinació del preu just.

X

Pagament.

Requisits

Ser titular del bé o del dret expropiat.

Documentació a presentar

La documentació a presentar en el cas de consignació a la Tresoreria de la CAIB és:

-DNI, NIF o NIE.

-Model de veracitat de dades bancàries.

Models:

Termini màxim

6 mesos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l'Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic, DNI electrònic o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Secció Jurídica

(secciojuridica@energia.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional