Requisitos
Ser empresa distribuïdora d'energia elèctrica.
El promotor haurà d'acreditar:
a) Les condicions tècniques i de seguretat de les instal·lacions i de l'equip associat.
b) L'adequat compliment de les condicions de protecció del medi ambient.
c) Les característiques de l'emplaçament de la instal·lació.
d) La seva capacitat legal, tècnica i economicofinancera per a la realització del projecte.
Documentación a presentar
1. Sol·licitud d'autorització.
2. Pagament de la taxa.
3. En el cas de que es tramiti simultàniament autorització administrativa de construcció i en concret de declaració d'utilitat pública, s'haurà de presentar un projecte detallat de la instal·lació per tècnic competent i memòria urbanística, que aniràn acompanyats del document ambiental escaient en el cas de que estigui sotmès al procediment d'avaluació d'impacte ambiental. El contingut del projecte està regulat a l'article 123 del Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre.
4. Altres informes i/o autoritzacions que siguin necessàries vinculats a la tramitació de l'expedient.
5. Per al procediment en concret d'utilitat pública s'haurà de presentar una relació concreta e individualitzada dels béns o drets que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.
Modelos:
Plazo máximo
Si en el termini de 10 dies des de la presentació de la sol·licitud, la persona interessada no ha justificat davant la UDIT el pagament de la taxa corresponent, es considerarà que el titular desisteix de la mateixa.
El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica
C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí).
Tel.: 971177706
Observaciones
Les fases del procediment són:
a) Autorització administrativa de construcció, que permet al titular realitzar la construcció de la instal·lació complint els requisits tècnics exigibles. Amb:
- Projecte d'execució. Ha d'incloure si escau els condicionants exclusivament tècnics d'aquelles Administracions Públiques, organismes o empreses que prestin serveis públics o d'interès econòmic general, únicament quant a béns i drets de la seva propietat que es trobin afectats per la instal·lació.
-Memòria urbanística.
b) A més de l'anterior, l'empresa promotora pot sol·licitar la declaració en concret d'utilitat pública. Es declaren d'utilitat pública les instal·lacions elèctriques de generació, transport i distribució d'energia elèctrica, a l'efecte d'expropiació forçosa dels béns i drets necessaris per al seu establiment i de la imposició i exercici de la servitud de pas. El projecte d'execució inclourà en aquest cas:
- Relació concreta i individualitzada dels béns o drets que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.
c) Una vegada notificada la resolució de declaració d'utilitat pública als possibles afectats s'inicia la fase expropiatòria que comporta, si és el cas, aquesta declaració.
El següent pas és citar als afectats a les actes prèvies, on s'identificaran les parcel·les afectades, els titulars i els seus drets, i es determinaran les possibles servituds de pas, servituds aèries, m2 d'ocupació, l'ocupació temporal per les obres i qualsevol altra càrrega que tindrà la parcel·la.
Una vegada consignades o pagades les indemnitzacions per ràpida ocupació i dipòsit previ es procedeix a l'acta d'ocupació.
Se sol·licitaran a l'empresa beneficiària i a l'afectat les fulles de valoració sobre els drets i béns afectats per l'expropiació amb la finalitat d'intentar arribar a un mutu acord.
Si no s'arriba al mutu acord es remet la part relacionada amb la valoració de l'expropiació al Jurat Provincial d'Expropiació per a la seva valoració.
Una vegada fixat el justipreu pel Jurat Provincial d'Expropiació el notificarà a tots els interessats, beneficiari i administració expropiant.