Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Instal·lacions de xarxes de baixa tensió amb declaració d'utilitat pública (TNI-102 E)

Autorització de construcció amb declaració en concret d'utilitat pública i/o expropiació, i autorització d'explotació (posada en servei/funcionament) d'instal·lació de distribució en baixa tensió (TNI-102 E)

Código SIA

2215238

Personas destinatarias

Empreses distribuïdores d'energia elèctrica.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. Aquest termini pot ser suspès quan es donin les circumstàncies recollides a l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Trámites

X

Sol·licitud d'autorització de construcció amb declaració en concret d'utilitat pública i/o expropiació d'instal·lació de distribució d'energia elèctrica.

Requisitos

Ser empresa distribuïdora d'energia elèctrica.

El promotor haurà d'acreditar:

a) Les condicions tècniques i de seguretat de les instal·lacions i de l'equip associat.

b) L'adequat compliment de les condicions de protecció del medi ambient.

c) Les característiques de l'emplaçament de la instal·lació.

d) La seva capacitat legal, tècnica i economicofinancera per a la realització del projecte.

Documentación a presentar

1. Sol·licitud d'autorització.

2. Pagament de la taxa.

3. En el cas de que es tramiti simultàniament autorització administrativa de construcció i en concret de declaració d'utilitat pública, s'haurà de presentar un projecte detallat de la instal·lació per tècnic competent i memòria urbanística, que aniràn acompanyats del document ambiental escaient en el cas de que estigui sotmès al procediment d'avaluació d'impacte ambiental. El contingut del projecte està regulat a l'article 123 del Reial Decret 1955/2000, d'1 de desembre.

4. Altres informes i/o autoritzacions que siguin necessàries vinculats a la tramitació de l'expedient.

5. Per al procediment en concret d'utilitat pública s'haurà de presentar una relació concreta e individualitzada dels béns o drets que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.

Modelos:

Plazo máximo

Si en el termini de 10 dies des de la presentació de la sol·licitud, la persona interessada no ha justificat davant la UDIT el pagament de la taxa corresponent, es considerarà que el titular desisteix de la mateixa.

El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706

Observaciones

Les fases del procediment són:

a) Autorització administrativa de construcció, que permet al titular realitzar la construcció de la instal·lació complint els requisits tècnics exigibles. Amb:

- Projecte d'execució. Ha d'incloure si escau els condicionants exclusivament tècnics d'aquelles Administracions Públiques, organismes o empreses que prestin serveis públics o d'interès econòmic general, únicament quant a béns i drets de la seva propietat que es trobin afectats per la instal·lació.

-Memòria urbanística.

b) A més de l'anterior, l'empresa promotora pot sol·licitar la declaració en concret d'utilitat pública. Es declaren d'utilitat pública les instal·lacions elèctriques de generació, transport i distribució d'energia elèctrica, a l'efecte d'expropiació forçosa dels béns i drets necessaris per al seu establiment i de la imposició i exercici de la servitud de pas. El projecte d'execució inclourà en aquest cas:

- Relació concreta i individualitzada dels béns o drets que el sol·licitant consideri de necessària expropiació.

c) Una vegada notificada la resolució de declaració d'utilitat pública als possibles afectats s'inicia la fase expropiatòria que comporta, si és el cas, aquesta declaració.

El següent pas és citar als afectats a les actes prèvies, on s'identificaran les parcel·les afectades, els titulars i els seus drets, i es determinaran les possibles servituds de pas, servituds aèries, m2 d'ocupació, l'ocupació temporal per les obres i qualsevol altra càrrega que tindrà la parcel·la.

Una vegada consignades o pagades les indemnitzacions per ràpida ocupació i dipòsit previ es procedeix a l'acta d'ocupació.

Se sol·licitaran a l'empresa beneficiària i a l'afectat les fulles de valoració sobre els drets i béns afectats per l'expropiació amb la finalitat d'intentar arribar a un mutu acord.

Si no s'arriba al mutu acord es remet la part relacionada amb la valoració de l'expropiació al Jurat Provincial d'Expropiació per a la seva valoració.

Una vegada fixat el justipreu pel Jurat Provincial d'Expropiació el notificarà a tots els interessats, beneficiari i administració expropiant.

X

Sol·licitud d'autorització d'explotació (posada en servei/funcionament).

Requisitos

Un cop atorgada la resolució d'autorització administrativa i executades les instal·lacions, el titular de la instal·lació haurà de sol·licitar la posada en funcionament.

Documentación a presentar

- Certificat final d'obra signat per tècnic competent.

- Butlletí d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió.

Modelos:

Plazo máximo

Si en el termini de 10 dies des de la presentació de la sol·licitud, l'interessat no ha justificat davant la UDIT el pagament de la taxa corresponent, es considerarà que el titular desisteix d'aquella.

El termini màxim per resoldre en el cas de que la documentació sigui correcta i completa és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las Administraciones Públicas, puede presentar los documentos dirigidos a los órganos de la Administración autonómica mediante los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática a través del Registro electrónico común (REC) de la Administración General del Estado (https://rec.redsara.es) (obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14,2 y 3 de la ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para las personas físicas). Para poder llevar a cabo un registro mediante el REC es necesario disponer de un certificado electrónico, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (solo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración local. Consulte las direcciones de todas las oficinas de la Administración autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (sólo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración pública le requerirá que la enmiende presentándola por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica

C/ del Calçat, 2A (Polígon Son Valentí). Tel.: 971177706

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Finalidad

Tramitació del procediment

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar