Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de subvencions SOIB Formació en alternança en sectors estratègics i de difícil cobertura», per al període 2026-2028

L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar programes de formació en alternança, amb un conjunt d'accions i iniciatives mixtes, de formació i ocupació, amb la finalitat d'obtenir la qualificació professional de les persones que hi participen en un règim d'alternança amb l'activitat laboral a través d'un contracte de formació en alternança, en el marc del sistemes de formació professional i formació en el treball en els sectors estratègics i de difícil cobertura

Código SIA

3227161

Personas destinatarias

a) Entitats de formació:

— Centres propis del SOIB.

— Entitats de formació públiques o privades que per impartir formació de grau B han d'estar autoritzades i inscrites en el Registre de centres de formació professional o el que disposi la normativa aplicable. Per impartir especialitats formatives en el treball, han d'estar inscrites en el Registre estatal d'entitats de formació; en ambdós casos han d'estar d'alta i visibles a l'aplicació ESOIB i complir aquests requisits en el moment de presentar la sol·licitud.

b) Entitats de titularitat privada amb personalitat jurídica privada, fundacions privades i persones treballadores autònomes que es comprometin a contractar persones treballadores en la modalitat de contracte de formació en alternança, l'activitat de les quals estigui directament relacionada amb els sectors de l'annex 2 i que tinguin centres de treball radicats a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

*No poden ser beneficiàries les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies especificades en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions; en l'article 13 de la Llei general de subvencions, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Plazo máximo para la resolución y notificación

En el termini màxim de sis mesos comptadors des de la presentació en el Registre d'entrada de cada una de les sol·licituds, el president del SOIB ha de dictar i notificar individualment una resolució d'aprovació o de denegació degudament motivada.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

1. Les entitats han d'utilitzar els models establerts que hi ha disponibles en la web del SOIB (en l'apartat de convocatòries) i en l'aplicació web de gestió ACCFOR/ESOIB. Els documents que requereixin signatura i que s'hagin de presentar mitjançant la SEU ELECTRÒNICA del Govern han d'estar signats electrònicament.

2. Per poder tramitar la sol·licitud a través de l'aplicació ACCFOR/ESOIB, l'entitat prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta de les persones gestores amb un correu a formaciodual@soib.es i cal aportar la documentació següent:

—El NIF de l'entitat sol·licitant i la documentació que acrediti la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud, i els estatuts inscrits degudament en el registre corresponent.

Les entitats que ja estan donades d'alta en l'aplicació ACCFOR/ESOIB no han d'aportar aquests documents, excepte si la informació que hi figura no està actualitzada. En aquest cas, s'han d'acreditar documentalment els canvis (representant, nomenaments, estatuts, etc.) i cal sol·licitar al SOIB que actualitzi les dades a través del correu formaciodual@soib.es.

3. Una vegada feta la tramitació a ACCFOR/ESOIB, aquesta aplicació de gestió genera un document de sol·licitud, el qual s'ha de presentar electrònicament mitjançant la SEU ELECTRÒNICA del Govern, dins el termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per tal de completar el tràmit. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud, no es considerarà presentada vàlidament.

En cas que algun dels sol·licitants presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració li requerirà que la formalitzi de manera electrònica, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud la data en la qual s'ha esmenat i s'ha presentat a través del Registre electrònic.

En el cas dels centres propis del SOIB que actuïn com a representants d'una entitat agrupada, aquest document s'ha de presentar per VALIB.

4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals que exigeix aquesta convocatòria, en aplicació de l'article 4.4 de l'Ordre de bases, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmeni l'errada o presenti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015. Les notificacions que es derivin d'aquest procediment s'han de fer per mitjans electrònics.

Documentación a presentar

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds és el següent:

— Per al període 2026-2027 s'inicia l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el

Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el 30 de juny de 2026.

— Per al període 2027-2028, s'inicia el dia 1 de juliol de 2026 i finalitza el 30 de

juny de 2027

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

(mpedrosa@soib.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar