Requisits
1. Generals:
a) S'han d'haver integrat a la xarxa d'escoletes públiques de les Illes Balears.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda Autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.
c) No poden ser beneficiàries de la subvenció:
- Les persones, entitats o agrupacions en què concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 13.2, 3 i 3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
- Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes.
- Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al Títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.
- Les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
- Les que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.
2. Específics. En els casos del funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca:
a) Els centres han de tenir l'autorització corresponent de la Conselleria d'Educació i Universitats.
b) Els centres per als quals se sol·licita l'ajut han d'estar integrats dins el programa per a la gestió educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears i s'han de mantenir actualitzats pel que fa a la gestió administrativa de l'alumnat i del professorat.
Documentació a presentar
A. Per formalitzar-ne la sol·licitud:
a) Sol·licitud (annex 2), que s'ha de formalitzar per escrit, signada per la persona titular o representant legal de l'entitat i s'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent.
b) Còpia electrònica autèntica del document acreditatiu del nomenament del representant legal.
c) En el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número, còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.
d) En el cas que sigui la primera vegada que l'entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, declaració responsable de la titularitat del compte bancari.
e) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat (annex 3)
f) Certificat, expedit pel secretari de l'entitat, de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.
g) En el cas que l'entitat sol·licitant no autoritzi la consulta telemàtica per part de l'òrgan instructor, d'estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'ha d'aportar un certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, un certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i un certificat de la Hisenda Autonòmica i una còpia del NIF / DNI juntament amb la sol·licitud.
h) En el cas de sol·licitar ajuts per al funcionament d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, s'ha d'aportar:
- En el cas dels cicles de tallers, exemplar o còpia del document informatiu de cadascuna de les activitats.
- En el cas dels espais de nadons, dels espais familiars, dels espais de joc i dels espais de preadaptació, projecte o memòria i la publicitat.
- El cost de les activitats, tal com consta en l'annex 2.
B. Per justificar l'activitat:
a) Compte justificatiu del funcionament dels serveis educatius d'atenció primerenca, d'activitats, serveis i programes per a l'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies (annex 4).
b) En el cas de demanar ajuts per al funcionament de serveis educatius d'atenció primerenca:
- Llista de factures de la despesa justificable en què s'indiqui el concepte, la quantia i la data de pagament (annex 5).
- Factures corresponents.
c) En el cas dels ajuts per a infants amb NEE greument afectats:
- Certificat de la despesa feta per contractació de personal per al suport específic de l'infant (annex 6).
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Del 8 al 29 de setembre de 2025
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de la Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta).
Tel.: 971177749
(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)