Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajudes de formació de professorat universitari (Ajudes FPU - CAIB 2024)

Concessió de vuit ajudes per a contractes predoctorals per a la formació investigadora en programes de doctorat per a la consecució del títol de Doctor i l'adquisició de competències docents universitàries en àrees amb dèficit estructural de personal acreditat a la Universitat de les Illes Balears, que facilitin la futura incorporació de doctors al sistema balear d'educació superior i d'investigació científica (Ajudes FPU-CAIB 2024).

Les àrees amb dèficit estructural de personal acreditat a la Universitat de les Illes Balears, objecte de la convocatòria i la seva distribució és el següent:

- Modalidad a: dues ajudes al Departament de Medicina.

- Modalidad b: dues ajudes al Departament d'Infermeria i Fisioteràpia, àrea de coneixement d'Infermeria.

- Modalidad c: quatre ajudes als Departaments de Ciències Matemàtiques i Informàtica; o al d'Enginyeria Industrial i de la Construcció; o al de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació; o al de Dret Públic; o al de Dret Privat o al de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, en l'orientació d'Estudis Anglesos.

Taxes acadèmiques: Atorgar subvencions destinades a cobrir les taxes acadèmiques per al personal investigador en formació beneficiari dels ajuts FPU, que inclouen la tutela acadèmica de doctorat, l'obertura i el manteniment de l'expedient, i la defensa de la tesi doctoral.

No poden participar en aquesta convocatòria: Persones amb el títol de doctor.

----------

Susceptible de rebre finançament amb el Factor d'Insularitat (RDL 4/2019).

Codi SIA

3037028

Persones destinatàries

Beneficiaris: Persones amb titulació oficial universitària que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reuneixin els requisits especificats en la convocatòria. Els candidats han de complir tots els requisits el dia 21 de febrer de 2024, llevat del requisit de residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears en el moment d'acceptar l'ajut.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la finalització del termini per presentar sol·licituds.

En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini de sis mesos, totes les sol·licituds s'entendran desestimades.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

NOVETAT !

A data 20 de febrer de 2025: S'ha obert un nou tràmit telemàtic, el tràmit "Justificacions ajudes FPU-CAIB 2024". El tràmit estarà obert fins al 31 de desembre de 2028, per a què es puguin presentar les diferents justificacions anuals establertes en la convocatòria de les "Ajudes FPU-CAIB 2024".

-----------------------------

Publicació de la Resolució del Conseller d'Educació i Universitats al BOIB on es nomenen als membres experts que formen part de la Comissió de Selecció Interna.

Publicació de la diligència on es publica la convocatòria d'entrevistes dels candidats a les ajudes FPU-CAIB 2024 corresponent a la fase 2 o Selecció interna.

Data de l'entrevista: 17 de juliol de 2024.

Lloc: seu de la Conselleria d'Educació i Universitats, C/ Ter 16, Edifici Alexandre Rosselló Pastors 5a planta (gabinet del conseller), Palma.

Horari de les entrevistes: L'horari està establert a la diligència de la convocatòria d'entrevistes.

-----------------------------------

Formalització dels ajuts: Mitjançant contracte predoctoral en formació amb la UIB.

Període per gaudir l'ajut: 48 mesos comptadors a partir de la data d'incorporació dels investigadors a la Universitat de les Illes Balears.

Durada del contracte: Màxim quatre anys. Si el contracte es concerta amb una persona amb discapacitat, la durada màxima pot arribar a sis anys, incloses les pròrrogues.

Incorporació dels investigadors a la UIB: 1 de setembre de 2024.

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajudes de formació de professorat universitari (FPU-CAIB 2024)

Requisits

1. En el termini de presentació de sol·licituds, els candidats han de complir els requisits següents :

a) Tenir nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

b) Tenir una titulació de grau, llicenciatura, diplomatura, enginyeria o arquitectura adscrita a una branca de coneixement vinculada al projecte de tesi.

c) Estar matriculat o admès en un programa oficial de doctorat, per a l'any acadèmic 2023-2024.

Els candidats que, en el moment de presentació de la sol·licitud, no estiguin matriculats o admesos en un programa de doctoral, i es trobin en disposició de ser admesos en la data d'acceptació de l'ajut, també podran sol·licitar l'ajut.

2. En el moment de l'acceptació, els candidats han d'estar en disposició de complir els requisits següents :

- Per a tots el casos del punt 2 els candidats han de:

a) La finalització dels estudis ha de ser posterior a l'1 de gener de 2014.

b) Tenir la residència a les Illes Balears.

c) Estar matriculat en un programa oficial de doctorat, per a l'any acadèmic 2023-2024.

En el moment d'acceptació de l'ajut, els candidats amb estudis de:

- 240 crèdits, addicionalment han d'acreditar un mínim de 60 crèdits inclosos en un o diversos màsters universitaris.

- 180 crèdits, addicionalment han d'acreditar un mínim de 120 crèdits inclosos en un o diversos màsters universitaris.

- Estudis corresponents al nivell 3 MECES (300 crèdits o superior) no cal acreditar formació addicional de màster universitari, tot i que en el cas de tenir-la serà considerada com a mèrit.

3. La data de finalització dels estudis pot ser com a límit l'1 de gener de 2009, en els casos següents :

a) Persones graduades en Infermeria i Medicina que, en el moment de sol·licitar l'ajut, tinguin un títol de formació sanitària especialitzada (EIR i MIR, respectivament).

b) Titulats que varen acabar els estudis després de l'1 de gener de 2009 i que acreditin que des d'aquesta data fins avui dia s'han dedicat a tenir cura de fills menors de sis any o de persones dependents.

4. Els candidats han de complir tots els requisits el dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds, llevat del requisit de residència a les Illes Balears, que es pot acreditar mitjançant un certificat d'empadronament a un municipi de les Illes Balears en el moment d'acceptar l'ajut.

Documentació a presentar

Juntament amb la sol·licitud s'han de presentar obligatòriament i degudament emplenats els documents requerits en el punt desè de la convocatòria, que són els següents:

1. Documentació del candidat:

a) En el cas de candidats estrangers, una còpia de la targeta de resident (NIE).

b) Un certificat acadèmic oficial complet, en format electrònic, de la llicenciatura (ambdós cicles), enginyeria, arquitectura o grau. Han de constar les qualificacions de totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient. La nota mitjana s'ha d'expressar en una escala de 0 a 10 amb dos decimals.

c) Un certificat acadèmic oficial complet, en format electrònic, de les dades acadèmiques del màster, Diploma d'Estudis Avançats (DEA) o suficiència investigadora, que ha d'incloure totes les assignatures superades amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient.

Si el títol s'ha obtingut a l'estranger:

- Per a les certificacions acadèmiques: S'ha de presentar la declaració d'equivalència de la nota mitjana de l'expedient acadèmic universitari, de conformitat amb la regulació prevista en la Resolució de 21 de març de 2016 de la Direcció General de Política Universitària.

Per a la valoració de mèrits acadèmics només es tindrà en compte la declaració d'equivalència de notes mitjanes d'estudis universitaris realitzats a centres estrangers emesa pel Ministeri d'Universitats. La declaració d'equivalència es pot obtenir a través de la pàgina web del Ministeri d'Universitats.

- Els certificats acadèmics d'estudis cursats a l'estranger emesos en un idioma diferent del català, castellà o l'anglès hauran de presentar la traducció oficial a un d'aquests idiomes.

d) Currículum en el format de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en la pàgina https://cvn.fecyt.es, en el qual ha d'aparèixer la nota mitjana de l'expedient de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o grau i en cap cas la ponderació amb la nota mitjana de l'expedient de màster.

e) Historial del grup de recerca en què s'integra el director de la tesi doctoral.

f) Justificant de la relació contractual i/o estatutària del director de la tesi amb l'entitat.

g) Document acreditatiu de la concessió del projecte marc.

h) Descripció del projecte de tesi doctoral (màxim 300 paraules).

i) Memòria, que inclogui: objectius, metodologia i planificació general de feina dels quatre anys.

j) Certificat d'empadronament per acreditar que resideix a les Illes Balears.

k) Declaració responsable del gaudi d'ajuts similars.

l) Còpia de la matrícula o de l'admissió en un programa oficial de doctorat per a l'any acadèmic en curs, o bé el document acreditatiu que es troba en disposició de ser admès en la data d'acceptació de l'ajut.

m) Els candidats als quals s'ha d'aplicar alguna de les excepcions que recull el punt 8.3 han de presentar un certificat oficial que justifiqui l'excepció.

2. Documentació de la Universitat de les Illes Balears:

a) Còpia del document d'identitat (CIF) de l'entitat.

b) Presentar la sol·licitud d'ajuts implica autoritzar la Conselleria d'Educació i Universitats a consultar a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica les dades de les persones contractades amb càrrec a aquest ajuts. ----- En el cas que aquesta autorització no s'atorgui, l'entitat sol·licitant ha de presentar una declaració de no autorització i, a més, els certificats de l'Administració tributària estatal i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acreditin el compliment de les obligacions en matèria tributària i de la Seguretat Social, respectivament.

Termini màxim

Des del 22 de gener fins al 21 de febrer de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observacions

----- No es tindran en compte els mèrits presentats després de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. -----

X

Acceptació o renúncia de l'ajuda.

Requisits

Ser una de les persones proposades com a beneficiàries de les Ajudes FPU-CAIB 2024 (Annex 1).

Documentació a presentar

a) Un escrit d'acceptació de l'ajut, adreçat al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.

b) Un escrit de la UIB en què s'accepti l'ajut, adreçat al director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors.

c) L'acreditació d'haver formalitzat la matrícula en un programa de doctorat oficial per a l'any acadèmic 2023-2024.

d) D'acord amb el punt 8.2, si escau, el certificat acadèmic oficial que acrediti la superació dels crèdits de màster universitaris necessaris per complir amb els requisits d'aquesta convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Des del 26 de juny fins al 5 de juliol de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observacions

Si persona proposada com a beneficiària de l'ajuda no lliura aquesta documentació en el termini establert, es considerarà que renuncia a l’ajut.

X

Al·legacions a la Proposta de resolució

Requisits

Estar inclòs en alguns dels llistats publicats en la Proposta de resolució de les Ajudes FPU-CAIB 2024:

- Annex 1: Persones proposades com a beneficiàries.

- Annex 2: Persones proposades com a excloses amb indicació del motiu d'exclusió.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Des del 26 de juny fins al 5 de juliol de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

X

Justificació econòmica ajudes FPU-CAIB 2024

Requisits

Haver beneficiaris de les ajudes FPU en la convocatòria de l'any 2024.

Documentació a presentar

Certificació i justificació econòmica de les ajudes FPU-CAIB concedides:

La Universitat de les Illes Balears, abans del 31 de març de cada any, ha de justificar les despeses fetes durant l'anualitat anterior, corresponents al sou i la quota patronal de la Seguretat Social, en l'aplicació de cadascuna de les ajudes concedides.

------------------

S'ha d'emplenar el full de càlcul "Compte justificatiu FPU-CAIB" que conté el model de certificat de despeses i de compte justificatiu. A les primeres convocatòries s'ha d'adjuntar documentació, a les darreres basta certificat de veracitat.

------------------

Juntament amb la justificació de la darrera anualitat, la Universitat de les Illes Balears ha de justificar tot el període de l'ajuda, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Certificació i justificació econòmica: Abans del 31 de març de cada any (2025; 2026; 2027 i 2028).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

X

Memòries: Justificació activitat ajudes FPU-CAIB 2024

Requisits

Ser beneficiari de les ajudes FPU-CAIB 2024

Documentació a presentar

Justificació de l'activitat:

Els doctorands, durant tot el temps de gaudi de l'ajuda, han de lliurar, en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de les dates en què es compleixin els anys primer, segon i tercer, una memòria anual amb una extensió aproximada de 1.000 paraules (annex 3).

S'ha d'emplenar l'annex 3: Memòria anual FPU

En la data de l'acabament de l'ajut, independentment de la causa per la qual hagi acabat, han de presentar una memòria final (annex 4).

S'ha d'emplenar l'annex 4: Memòria final FPU

3.- Totes les publicacions, articles, pòsters, informes, memòries, etc. que puguin derivar del treball dut a terme, han de fer constar que ha estat possible gràcies a la concessió de l'ajuda de la conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les llles Balears. Amb aquesta finalitat, s'hi ha d'incloure el logotip corresponent.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

a) - Justificació de l'activitat: A partir de les dates en què es compleixin els anys primer, segon i tercer: 15 dies hàbils.

b) - Memòria final: En la data de l'acabament de l'ajut.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar