Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria per a la concessió de la Medalla al Mèrit de Protecció Civil de les Illes Balears per a l'any 2024

L'objecte d'aquestes bases és fer pública la convocatòria i regular el procediment d'atorgament de la Medalla al Mèrit de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024.

El guardó de la Medalla al Mèrit de Protecció Civil té per objecte honorar i distingir les persones naturals o jurídiques que es destaquin per les seves activitats en l'àmbit preventiu i operatiu de la protecció de persones i béns que es puguin veure afectats per situacions d'emergència en els casos de greu risc, catàstrofe o calamitat pública; mitjançant la realització d'accions singulars que impliquin risc notori o solidaritat excepcional, actes més enllà del compliment del deure, col·laboració singular amb les autoritats competents en la direcció i coordinació dels recursos d'intervenció en aquestes circumstàncies, o cooperació altruista amb aquestes en accions de finalitat tècnica, pedagògica, de recerca, econòmica o social, com també en actuacions continuades i rellevants d'interès per a la protecció civil, tot dins l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquest guardó te naturalesa exclusivament honorífica, per la qual cosa no genera cap efecte econòmic, i és de caràcter personal, intransferible i permanent, llevat de casos previstos al decret que regula aquestes distincions.

Codi SIA

3031339

Persones destinatàries

Pot ser candidat o candidata de la Medalla al Mèrit de Protecció Civil de les Illes Balears qualsevol persona natural o jurídica, pública o privada, els mèrits de la qual es considerin mereixedors o dignes d'aquesta distinció. No obstant això, no es pot atorgar la Medalla al mèrit de protecció civil a persones que hagin estat condemnades per sentència ferma per qualsevol fet delictiu.

Així mateix, poden presentar candidatures per optar a qualsevol de les medalles al mèrit de protecció civil de les Illes Balears les persones físiques o jurídiques, representants d'organismes, entitats, associacions, així com qualsevol administració pública.

Termini per a resoldre i notificar

No és d'aplicació en aquest procediment

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Documents relacionats amb el procediment

  • Convocatòria Pública i les Bases per a l'any 2024
    Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s'aprova la convocatòria pública i les bases per a la concessió de la Medalla al Mèrit de Protecció Civil de les Illes Balears per a l'any 2024, i s'obre el termini per presentar-hi candidatures

Tràmits

X

Presentació de candidatures a la Medalla

Requisits

Els que estableix el Decret 16/2023, de 20 de març.

Documentació a presentar

Juntament amb el formulari de sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) En cas que es presenti la candidatura en nom propi, s'ha de presentar un certificat d'antecedents penals, només si no se n'autoritza la consulta en el formulari.

b) Si la candidatura es presenta en nom d'una altra persona, i no és possible presentar el certificat d'antecedents penals amb la candidatura, o l'autorització signada pel candidat o candidata, la persona que instrueix el procediment ha de donar un termini al candidat o candidata per presentar-lo, o, si escau, per presentar una autorització per consultar-lo.

c) En cas que se sol·liciti el distintiu taronja, s'han de presentar un o diversos certificats que acreditin la citada permanència en el servei actiu.

d) Així mateix, es poden presentar tots els informes i documents que es considerin oportuns per tal de fonamentar els mèrits al·legats.

Models:

Termini màxim

Fins el dia 30 de desembre de 2023

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Emergències i Interior

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100

(planificacio@dgiej.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Emergències i Interior

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar