Requisits
a) Les entitats han de tenir signat, abans de la resolució d'aquest procediment, el conveni d'adhesió a la xarxa d'escoles infantils públiques de les Illes Balears que es preveu en el Decret de xarxa.
b) Els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica.
c) Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
d) Els centres per als quals se sol·licitin els ajuts complementaris als de creació han de tenir iniciat el procés d'autorització de centres.
Documentació a presentar
I. Generals:
a) Imprès oficial de sol·licitud, segons l'apèndix 1 de l'annex 2 de la Resolució, signat la persona que ostenta la representació de l'ens que sol·licita els ajuts.
b) Còpia electrònica autèntica del document acreditatiu del nomenament del representant legal.
c) Declaració responsable de la titularitat del compte bancari, en cas que hagi modificat el número de compte bancari.
d) Una declaració de tots els ajuts sol·licitats o obtinguts de qualsevol ens públic pel mateix concepte.
e) Un certificat expedit pel secretari de l'entitat en què consta l'acord de l'òrgan competent de l'entitat pel qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.
f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat, d'acord amb el model de l'apèndix 4 de l'annex 1.
g) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI), signada per les persones físiques o jurídiques, òrgans col·legiats, comissions, etc., que tenguin responsabilitats en la presa de decisions en alguna part del procediment, d'acord amb el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IEPI.
h) Declaració de cessió i tractament de dades i la declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, signades per les persones físiques o jurídiques perceptores finals dels fons, d'acord amb el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IEPI.
i) Un certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Hisenda Autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització a la Conselleria d'Educació i Formació Professional per obtenir d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica.
II. Específics:
a) Un certificat d'estar en possessió de la ubicació i l'avantprojecte del nou centre o d'ampliació del centre.
b) Un informe en què es justifiqui el cost previst del projecte i en què consti la quantia per plaça sol·licitada i la quantia total, ajustada a aquest cost previst.
c) En el cas de sol·licitar la modificació dels terminis d'execució, un informe/certificat del secretari municipal dels actes administratius que s'han realitzat per a l'execució del projecte i que justifiqui la dificultat de complir amb el termini inicial d'obertura del centre d'1 de setembre de 2024.
Models:
Termini màxim
Quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria d'Educació i Universitats
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta).
Tel.: 971177749
(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)