Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts de creació i acompanyament corresponent als exercicis 2023 a 2025

-Convocar ajuts amb disposició dinerària per a la creació de noves places públiques de primer cicle d'educació infantil , ja sigui per a la creació de noves escoles públiques de primer cicle d'educació infantil o per a l'ampliació de centres ja autoritzats.

-Convocar ajuts en espècie, que consisteixen a acompanyar i assessorar les entitats públiques sol·licitants dels ajuts de creació corresponents als exercicis 2023 a 2025.

Codi SIA

2985754

Persones destinatàries

Ajuntaments i consells insulars de les Illes Balears que compleixen els requisits exigits en aquesta convocatòria. En el cas d'ajuntaments que disposen d'ens amb entitat jurídica per a la gestió dels serveis educatius, aquests poden sol·licitar els ajuts en nom de l'ajuntament

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

No

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajuts de creació de places i ajuts en espècie, corresponents a 2023-2025

Requisits

a) Tenir signat, abans de la resolució d'aquest procediment, el conveni d'adhesió a la xarxa d'escoles infantils públiques de les Illes Balears que es preveu en el Decret de xarxa.

b) Les places o unitats per a les quals es demanen els ajuts han de donar lloc a centres de primer cicle d'educació infantil que compleixin amb el que s'assenyala en el Text consolidat aprovat pel Decret 23/2020 i que s'ajustin als criteris que es preveuen en l'apèndix 2 de l'annex 1. També poden ser unitats que formin part de centres que tenguin autoritzades aules de segon cicle d'educació infantil i primària, sempre que compleixin els requisits específics de primer cicle.

c) Els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica.

d) Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) En el cas dels ajuts per a l'acompanyament i assessorament, l'entitat sol·licitant només en podrà ser beneficiària en el cas que hagi resultat ser beneficiària també dels ajuts de creació d'aquesta convocatòria.

f) Els centres per als quals se sol·licitin els ajuts de creació han de tenir iniciat el procés d'autorització de centres.

Documentació a presentar

I. Generals:

a) Imprès oficial de la sol·licitud, segons l'apèndix 3 de l'annex 1, signada per la persona que exerceix la representació de l'ens que sol·licita els ajuts.

b) Una còpia electrònica autèntica del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c) NIF de l'entitat sol·licitant.

d) Una declaració responsable de la titularitat del compte bancari, en cas de ser la primera vegada que l'entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari.

e) Una declaració de tots els ajuts sol·licitats o obtinguts de qualsevol ens públic pel mateix concepte.

f) Un certificat expedit pel secretari de l'entitat en què consti l'acord de l'òrgan competent de l'entitat pel qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.

g) La sol·licitud de subscripció del conveni de col·laboració per a la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques previst en el Decret de xarxa, en cas de no haver fet efectiva la signatura prèviament.

h) Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat, d'acord amb el model de l'apèndix 4 de l'annex 1.

i) La declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI), signada per les persones físiques o jurídiques, òrgans col·legiats, comissions, etc., que tenguin responsabilitats en la presa de decisions en alguna part del procediment, d'acord amb el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IEPI.

j) La declaració de cessió i tractament de dades i la declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, signades per les persones físiques o jurídiques perceptores finals dels fons, d'acord amb el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IEPI.

k) Un certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Hisenda Autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització a la Conselleria d'Educació i Formació Professional per obtenir d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica.

II. Específics:

a) El compromís de posar el centre en funcionament amb la totalitat de places i de mantenir-lo en funcionament i no utilitzar l'immoble per a finalitats distintes d'aquelles que són objecte de l'ajut durant un període mínim de dotze anys.

b) Un certificat del nombre d'infants empadronats al municipi i per localitat nascuts els anys 2019, 2020 i 2021.

c) Un certificat del nombre d'habitants empadronats al municipi en data de la publicació de la present convocatòria.

d) Una relació dels centres educatius de primer cicle d'educació infantil (públics i privats) en què consti el nombre d'unitats autoritzades que existeixen al municipi, amb indicació de la localitat i el codi de centre.

e) En el cas de sol·licitar ajuts per a l'acompanyament i assessorament:

- El compromís de facilitar tota la informació requerida per l'equip tècnic i/o juridicoadministratiu per tal de donar compliment a l'assessorament.

- Les dades de la persona de contacte amb l'entitat per seguir les activitats derivades de la subvenció.

III. Per a la baremació dels ajuts de creació: documentació tècnica segons la taula del barem de l'apèndix 1 de l'annex 1

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Universitats

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177749

(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)

X

Nou termini sol·licitud d'ajuts de creació de places i ajuts en espècie, corresponents a 2023-2025

Requisits

a) Tenir signat, abans de la resolució d'aquest procediment, el conveni d'adhesió a la xarxa d'escoles infantils públiques de les Illes Balears que es preveu en el Decret de xarxa.

b) Les places o unitats per a les quals es demanen els ajuts han de donar lloc a centres de primer cicle d'educació infantil que compleixin amb el que s'assenyala en el Text consolidat aprovat pel Decret 23/2020 i que s'ajustin als criteris que es preveuen en l'apèndix 2 de l'annex 1. També poden ser unitats que formin part de centres que tenguin autoritzades aules de segon cicle d'educació infantil i primària, sempre que compleixin els requisits específics de primer cicle.

c) Els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica.

d) Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) En el cas dels ajuts per a l'acompanyament i assessorament, l'entitat sol·licitant només en podrà ser beneficiària en el cas que hagi resultat ser beneficiària també dels ajuts de creació d'aquesta convocatòria.

f) Els centres per als quals se sol·licitin els ajuts de creació han de tenir iniciat el procés d'autorització de centres.

Documentació a presentar

I. Generals:

a) Imprès oficial de la sol·licitud, segons l'apèndix 3 de l'annex 1, signada per la persona que exerceix la representació de l'ens que sol·licita els ajuts.

b) Una còpia electrònica autèntica del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c) NIF de l'entitat sol·licitant.

d) Una declaració responsable de la titularitat del compte bancari, en cas de ser la primera vegada que l'entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari.

e) Una declaració de tots els ajuts sol·licitats o obtinguts de qualsevol ens públic pel mateix concepte.

f) Un certificat expedit pel secretari de l'entitat en què consti l'acord de l'òrgan competent de l'entitat pel qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.

g) La sol·licitud de subscripció del conveni de col·laboració per a la incorporació a la xarxa d'escoles infantils públiques previst en el Decret de xarxa, en cas de no haver fet efectiva la signatura prèviament.

h) Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat, d'acord amb el model de l'apèndix 4 de l'annex 1.

i) La declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI), signada per les persones físiques o jurídiques, òrgans col·legiats, comissions, etc., que tenguin responsabilitats en la presa de decisions en alguna part del procediment, d'acord amb el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IEPI.

j) La declaració de cessió i tractament de dades i la declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, signades per les persones físiques o jurídiques perceptores finals dels fons, d'acord amb el model que estarà disponible a la pàgina web de l'IEPI.

k) Un certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i de la Hisenda Autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització a la Conselleria d'Educació i Formació Professional per obtenir d'ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica.

II. Específics:

a) El compromís de posar el centre en funcionament amb la totalitat de places i de mantenir-lo en funcionament i no utilitzar l'immoble per a finalitats distintes d'aquelles que són objecte de l'ajut durant un període mínim de dotze anys.

b) Un certificat del nombre d'infants empadronats al municipi i per localitat nascuts els anys 2019, 2020 i 2021.

c) Un certificat del nombre d'habitants empadronats al municipi en data de la publicació de la present convocatòria.

d) Una relació dels centres educatius de primer cicle d'educació infantil (públics i privats) en què consti el nombre d'unitats autoritzades que existeixen al municipi, amb indicació de la localitat i el codi de centre.

e) En el cas de sol·licitar ajuts per a l'acompanyament i assessorament:

- El compromís de facilitar tota la informació requerida per l'equip tècnic i/o juridicoadministratiu per tal de donar compliment a l'assessorament.

- Les dades de la persona de contacte amb l'entitat per seguir les activitats derivades de la subvenció.

III. Per a la baremació dels ajuts de creació: documentació tècnica segons la taula del barem de l'apèndix 1 de l'annex 1

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB de la resolució

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Educació i Universitats

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177749

(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar