Requisits
5.1. Es poden beneficiar de les subvencions que preveu aquesta convocatòria els ajuntaments i les mancomunitats de municipis de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5.2 Les entitats beneficiàries estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores d'aquesta subvenció, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de la normativa vigent que s 'aplica.
Les entitats beneficiàries no poden incórrer en cap de les circumstàncies que preveuen els articles 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtenir la condició de beneficiària, així com els articles 10.1 i 2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Així mateix, caldrà atendre les previsions de l'article 37 de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no discriminació.
5.3. És requisit de les entitats beneficiàries:
a) Posseir la titularitat dels terrenys, centres o espais en els quals es realitzarà l'actuació inversora.
b) Complir les ràtios del nombre de professionals de les Unitats de Treball Social (UTS) per a l'any 2022 fixades en el Pla de Finançament dels Serveis Socials Comunitaris de les Illes Balears per als anys 2022, 2023 i 2024, les quals corresponen a 1 treballador/a social i a 1 educador/a social cada 7.500 habitants i a 1 auxiliar cada 10.000 habitants.
La Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació comprovarà d'ofici el compliment d'aquestes ràtios.
Documentació a presentar
8.1. Les entitats interessades han de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, i que ha de signar electrònicament la persona representant legal de l'entitat.
8.2. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Acreditació de la representació amb què actua la persona que signa la sol·licitud.
b) Memòria explicativa del projecte amb la descripció de la inversió o equipament,els plànols i documents gràfics corresponents i el seu pressupost detallat.
En el cas que algun dels projectes suposi la realització d'una obra major, s'haurà de presentar el projecte d'execució visat, o, en el seu cas, projecte bàsic firmat pel tècnic competent responsable. S'hi haurà de descriure l'objecte de les obres, que recollirà la identificació del solar o immoble on es pretén actuar, els antecedents i situació prèvia, les necessitats a satisfer —o, quan sigui procedent, les deficiències que es pretenen corregir— la justificació de la solució adoptada i el termini d'execució previst per a les obres. També s'inclouran planols del conjunt i de detall, i pressupost detallat per capítols comprensiu de mesuraments i preus unitaris.
c) El document acreditatiu de la titularitat dels terrenys, centres o espais en elsquals es realitzarà l'actuació inversora.
d) De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 61 del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Conselleria d'Afers Socials i Esports pot obtenir—excepte l'oposició expressa de la persona interes-sada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud— els certificats acredita-tius que l'entitat interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social, i obligacions tributàries davant l'Adminis-tració autonòmica, així com la verificació de les dades d'identitat (NIF). En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat, si escau, juntament amb la sol·licitud d'ajuts.
e) Una declaració responsable signada electrònicament (imprès 2) que inclou:
1) Que l'entitat sol·licitant no es troba incursa en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3) Que l'entitat sol·licitant es compromet a complir les obligacions que estableix l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut.
4) Que l'entitat es compromet a complir les obligacions establertes al punt 6 d'aquesta convocatòria de subvencions.
5) Que l'entitat sol·licitant no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
6) Que es compromet a complir les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals i no haver estat sancionada, en virtut de resolució administrativa o sentència judicial ferma, per falta greu o molt greu en matèria de prevenció de riscos laborals, durant l'any immediatament anterior a la data de sol·licitud de la subvenció.
7) No trobar-se la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat en els supòsits d'incompatibilitat establerts a la normativa vigent.
f) Una declaració responsable signada electrònicament de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, és suficient indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció (imprès 3).
g) Així mateix, en aplicació de l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, l'entitat beneficiària ha d'haver sol·licitat tres pressuposts quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que estableix la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors.
h) L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
i) Una declaració responsable signada electrònicament de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per aquesta finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 4).
Models:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds és de vuit mesos a contar des de l'endemà que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'equipament de Serveis Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'equipament de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4.