Requisits
Els projectes sol·licitats s'han d'emmarcar dins una de les sublínies subvencionables següents: 1.1, 2.1, 2.2, 3.1 o 4.1. (punt tercer de l'annex 1 de l'Ordre 5/2022, de 29 de març de 2022)
Els projectes subvencionables han de complir els requisits tècnics que s'estableixen per a les sublínies 1.1, 2.1, 2.2, 3.1 i 4.1 a l'annex 4 de l'Ordre 5/2022, de 29 de mar de 2022 (BOIB núm. 45 de 02/04/2022).
Les despeses subvencionables són les que s'estableixen per a les sublínies 1.1, 2.1, 2.2, 3.1 i 4.1 a l'annex 5 de l'Ordre 5/2022, de 29 de mar de 2022.
Documentació a presentar
1. Sol·licitud de subvenció ajustada al model normalitzat de l'annex 6 de l'Ordre 5/2022.
2. Documentació administrativa:
a) NIF/DNI del sol·licitant i de la persona que actuï en la seva representació.
b) Documentació necessària per acreditar la representació del sol·licitant.
c) En el cas que el sol·licitant sigui una administració pública, certificació del secretari de l'entitat pública acreditativa del càrrec que ostenta el sol·licitant i de la seva capacitat per a formular la sol·licitud.
d) En el cas de sol·licitants que desenvolupin activitats econòmiques, acreditació de la inscripció en el Cens d'empresaris professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, que haurà de reflectir l'activitat econòmica efectivament desenvolupada a la data de sol·licitud de l'ajut.
e) En el cas de projectes finançables iniciats en data posterior a l'1 de març de 2020, documentació justificativa de la data d'inici, per qualsevol mitjà vàlid en dret.
f) Declaració responsable, d'acord amb el model normalitzat (apartat tercer de l'annex 6), relatiu a:
· La no concurrència de les prohibicions que estableix l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de subvencions.
· Compromís a concedir els drets i accessos necessaris que la Comissió, l'Oficina Europea de lluita contra el frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exerceixin les seves competències
· No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències judicials fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, de conformitat amb el que preveu la Llei 11/2016 de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
· El respecte al principi de no causar dany al medi ambient (DNSH «Do not significant harm»).
· La cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i Resiliència.
· El compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).
· La disposició de crèdit adequat i suficient per costejar la part no subvencionada de la inversió total necessària per executar el projecte o l'actuació.
· D'altres ajuts percebuts o sol·licitats per l'entitat per la mateixa finalitat que la subvenció sol·licitada en el mateix període.
g) L'absència de conflicte d'interessos d'acord amb el model de l'annex 2 de l'Ordre 5/2022.
h) Certificacions acreditatives del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en el cas d'oposició a que la Conselleria de Medi Ambient i Territori faci les consultes o comprovi el compliment de les obligacions.
i) Certificat de que l'entitat disposa de crèdit suficient per executar el projecte.
3. Documentació tècnica:
a) Per a la línia 1:
◦ El títol.
◦ La justificació de que el projecte contribueix a assolir un mínim del 30% de recollida separada de residus municipals com a percentatge del total dels residus municipals generats en el 2024.
◦ La descripció detallada i l'abast del projecte.
◦ L'àmbit d'actuació del projecte, identificant l'àmbit territorial afectat (zonificació) i els grans generadors de bioresidus.
◦ L'escenari base de l'àmbit territorial afectat pel projecte, especificant el grau d'implantació i el tipus de recollida de bioresidus abans de l'execució del projecte pel qual es sol·licita la subvenció.
◦ El nombre d'habitants (població de dret) a l'àmbit territorial del projecte en la qual de recollida separada de bioresidus és de nova implantació, d'acord amb el valor publicat a l'IBESTAT a data 1 de març de 2020.
◦ El nombre d'habitants (població de dret) beneficiats pel projecte, d'acord amb el valor publicat a l'IBESTAT a data 1 de març de 2020.
◦ Els sistemes de recollida que preveu el projecte, diferenciat entre sistemes de recollida porta a porta (PaP) i sistemes d'aportació mitjançant contenidors a la via pública, especificant si són contenidors oberts o tancats.
◦ L'estimació de la quantitat de bioresidus que es preveu recollir amb l'execució del projecte.
◦ L'estimació dels vehicles de recollida sol·licitats en funció del sistema de recollida i de les rutes previstes.
◦ El resum de la campanya de formació, informació i sensibilització a la població atesa que, d'acord amb l'article 8 de la present Ordre, s'han de dur a terme.
◦ Les dates i temporalització del projecte i de les actuacions que compren.
◦ El pressupost total i desglossat, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables i les ajudes o subvencions concedides per altres estaments, públics o privats, per a l'actuació, i també, si s'escau, els ingressos que es preveuen per l'execució de l'activitat. S'indicarà el pressupost amb IVA i sense , atès que aquest no serà finançable en cap dels casos.
◦ Un resum executiu, com a màxim 20 pàgines, amb la lletra tipogràfica Noto Sans, mida 11, amb interlineat senzill.
b) Per a la línia 2
◦ El títol.
◦ La justificació de què el projecte contribueix a assolir tres nous horitzons temporals amb relació als objectius comunitaris de preparació per a la reutilització i reciclatge de residus municipals: 55% en el 2025, 60% en el 2030 i 65% en el 2035.
◦ La memòria descriptiva detallada del projecte, i del seu abast, que ha d'incloure la descripció de l'obra que s'ha de realitzar, els plànols de la instal·lació i el període d'execució del projecte (cronograma). En el cas de les instal·lacions específiques per al tractament de bioresidus s'acreditarà que aquests no es mesclen amb residus diferents dels permesos com a matèria primera per a l'elaboració de compost (CMC 3) o digestat (CMC 5) a l'annex II del Reglament (UE) 2019/1009 del Parlament Europeu i del Consell de 5 de juny de 2019, d'acord amb els criteris tècnics establerts a l'annex 4 de la present Ordre.
◦ La capacitat de tractament de les instal·lacions. En els projectes de millora d'instal·lacions existents, es diferenciarà clarament la capacitat de tractament causada per l'ampliació de les instal·lacions de la capacitat total de les instal·lacions.
◦ S'ha d'especificar, si és el cas, que el compost generat compleix els requisits establerts en la normativa vigent per poder ser utilitzat en la producció ecològica.
◦ El pressupost total i desglossat, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables i les ajudes o subvencions concedides per altres estaments, públics o privats, per a l'actuació, i també, si s'escau, els ingressos que es preveuen per l'execució de l'activitat. S'indicarà el pressupost amb IVA i sense, atès que aquest no serà finançable en cap dels casos.
◦ Un resum executiu, com a màxim 20 pàgines, amb la lletra tipogràfica Noto Sans, mida 11, amb interlineat senzill.
c) Per a la línia 3
◦ El títol
◦ La justificació de què el projecte contribueix a assolir tres nous horitzons temporals amb relació als objectius comunitaris de preparació per a la reutilització i reciclatge de residus municipals: 55% en el 2025, 60% en el 2030 i 65% en el 2035.
◦ La memòria descriptiva detallada del projecte, i del seu abast, que ha d'incloure la ubicació, la descripció de l'obra que s'ha de realitzar, els plànols de la instal·lació i el període d'execució del projecte (cronograma).
◦ S'especificarà si abans de l'1 de març i a l'àmbit d'actuació del projecte existeixen instal·lacions de preparació per a la reutilització o reciclatge de la mateixes tipologies de residus.
◦ La capacitat de tractament de les instal·lacions. En els projectes de millora d'instal·lacions existents, es diferenciarà clarament la capacitat de tractament causada per l'ampliació de les instal·lacions de la capacitat total de les instal·lacions.
◦ El pressupost total i desglossat, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables i les ajudes o subvencions concedides per altres estaments, públics o privats, per a l'actuació, i també, si s'escau, els ingressos que es preveuen per l'execució de l'activitat. S'indicarà el pressupost amb IVA i sense, atès que aquest no serà finançable en cap dels casos.
◦ Un resum executiu, com a màxim 20 pàgines, amb la lletra tipogràfica Noto Sans, mida 11, amb interlineat senzill.
d) Per a la línia 4
◦ El títol
◦ En el cas dels projectes de la sublínia 4.1, s'ha justificar que el projecte contribueix a assolir un mínim del 30% de recollida separada de residus municipals com a percentatge del total dels residus municipals generats en el 2024.
◦ La justificació de què el projecte contribueix a assolir tres nous horitzons temporals amb relació als objectius comunitaris de preparació per a la reutilització i reciclatge de residus municipals: 55% en el 2025, 60% en el 2030 i 65% en el 2035.
◦ La memòria descriptiva detallada del projecte, i del seu abast, que ha d'incloure la ubicació, la descripció de l'obra que s'ha de realitzar, els plànols de la instal·lació i el període d'execució del projecte (cronograma).
◦ En el cas dels projectes de construcció de les instal·lacions previstes a la sublínia 4.1, ha d'indicar si la instal·lació està ubicada en un nucli urbà o no urbà i, en aquest darrer supòsit, la distància respecte del nucli urbà.
◦ La capacitat de tractament de les instal·lacions. En els projectes de millora d'instal·lacions existents, es diferenciarà clarament la capacitat de tractament causada per l'ampliació de les instal·lacions de la capacitat total de les instal·lacions.
◦ El pressupost total i desglossat, amb indicació expressa de les despeses corresponents als conceptes subvencionables i les ajudes o subvencions concedides per altres estaments, públics o privats, per a l'actuació, i també, si s'escau, els ingressos que es preveuen per l'execució de l'activitat. S'indicarà el pressupost amb IVA i sense, atès que aquest no serà finançable en cap dels casos.
◦ Un resum executiu, com a màxim 20 pàgines, amb la lletra tipogràfica Noto Sans, mida 11, amb interlineat senzill.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
2 de maig de 2022
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Residus i Economia Circular
Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol.
Tel.: 971176666
- Fax: 971176698
(subvencions_residus@caib.es)