Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Autorització de posada en servei d'instal·lacions d'elevació d'aigües

Documentació necessària que s'ha d'aportar per a obtenir una autorització de posada en servei de les instal·lacions que permeten l'elevació d'aigües subterrànies i per tant la explotació del recurs, és a dir per a obtenir la autorització de la instal·lació elèctrica de la bomba d'extracció dins el sondeig (o sondejos). Cada sondeig requereix disposar de la seva pròpia instal·lació i corresponent autorització.

Codi SIA

2402550

Persones destinatàries

Qualsevol persona natural o jurídica que disposi de l'autorització d'explotació d'aigües subterrànies (FASE 2) en un sondeig o sondejos, i que sigui el titular de dita explotació.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

La tramitació completa que comporta una inscripció al registre d'aigües, una autorització o una concessió d'aigües subterrànies es composa de tres fases:

FASE 1: Aprovació de la realització del sondeig (o sondejos).

FASE 2: Inscripció al registre d'Aigües; atorgament d'autorització o concessió i explotació d'aigües.

FASE 3: Autorització de les instal·lacions d'extracció i/o impulsió (bombes).

El procediment "Autorització de posada en servei d'instal·lacions d'elevació d'aigües" es correspon a la FASE 3.

La posada en servei de les instal·lacions elèctriques associats amb l'extracció de aigües subterrànies és competència de la Direcció General de Recursos Hídrics per Ordre conjunta dels consellers de Medi Ambient i d'Economia, Comerç i industria de 28 de març de 2000, sobre delimitació de competències de la Direcció General de Recursos Hídrics i la Direcció General d'Indústria en matèria d'aplicació de legislació industrial.

En funció del que s'ha sol·licitat (autorització o concessió) la tramitació de les FASES 1 i 2 pot ser conjunta o per separat.

En el cas de les autoritzacions (AAS), la FASE 3 es tramita després d'haver finalitzat la FASE 1 i 2 de manera conjunta. El termini per a la sol·licitud de la FASE 3 és d'un any i mig després d'haver obtingut l'autorització de les FASES 1 i 2.

En el cas de les concessions, la FASE 3 es tramita després d'haver finalitzat la FASE 2. El termini per a la sol·licitud de la FASE 3 és d'un any després d'haver obtingut l'autorització de les FASE 2.

La tramitació de la FASE 3 s'ha de fer presentant model de sol·licitud normalitzat i acompanyat de la documentació que es detalla.

En línies generals, rebudes la sol·licitud i documentació requerides, es realitzen els següents tràmits:

· Comprovació de les dades i examen de la documentació, (es demanarà que es completi si escau).

· Inspecció de les instal·lacions (si escau).

· Inici dels tràmits que corresponguin fins a la autorització.

El pla hidrològic del cicle 2022-2027 preveu, exclusivament per als aprofitaments autoritzats de volum anual inferior als 7.000m3 i cabdal inferior a 1l/s (tipus AAS als que s'ha tramitat de forma conjunta la FASE1 i FASE 2), la possibilitat, mitjançant presentació de model de declaració responsable (DR_PES_AAS) l'habilitació per a l'extracció d'aigua. Queden exclòs per tant els expedients tipus CAS (Concessions), IRA (Inscripcions) i altres casos diferents que no siguin tipus AAS. La Declaració Responsable ha de anar-hi signada pel titular/s de l'autorització per a que aquesta sigui vàlida i es reconegui l'extracció d'aigua. L'habilitació per Declaració Responsable queda supeditada a la veracitat de les dades i a la completa i correcta presentació de la documentació relativa a la posada en servei. L'habilitació de l'extracció per Declaració Responsable es realitza en el que es relatiu a profunditat, ubicació, cabdal i ús expressats a la Resolució d'Autorització, i sota les condicions establertes a la declaració responsable. En cap cas, la sola presentació de la declaració responsable del titular li faculta, por sí mateixa, a la extracció d'aigua. La mancança de veracitat o l'incompliment de les condicions de l'Autorització podrà donar lloc a la reclamació de responsabilitats i apertura d'expedients que corresponguin.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Recursos Hídrics

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud de posada en servei d'instal·lacions d'elevació d'aigües

Requisits

Presentar el model normalitzat de sol·licitud amb totes les dades i la documentació que es requereixen i que ha d'anar firmat pel titular al Servei d'Aigües Subterrànies.

Taxes

Model 046 Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua / 866 / 35.13.1 . Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua >Taxa per autorització, posada en servei i reconeixement de les instal·lacions d'elevació d'aigües > Per cada expedient d'autorització, de posada en servei i reconeixement de les instal·lacions d'elevació - https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=9631

Documentació a presentar

· Model normalitzat de sol·licitud: Sol·licitud de posada en servei d'instal·lacions d'elevació d'aigües (Fase 3).

· Document acreditatiu del pagament de la taxa (model 046), Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua > Taxa per autorització, posada en servei i reconeixement de les instal·lacions d'elevació d'aigües > Per cada expedient d'autorització, de posada en servei i reconeixement de les instal·lacions d'elevació.

https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=9631&lang=ca

· Fotocòpia del NIF o equivalent i poder de qui signa la sol·licitud, si és diferent del titular.

· Certificat de direcció d'obra subterrània subscrit per la persona directora facultativa.

· Certificat d'adequació emès per la persona directora facultativa.

· Full de característiques del sondeig subscrita per la persona directora facultativa.

· Certificat de persona instal·ladora elèctrica autoritzada.

Ha d'anar subscrit per Instal·lador de Baixa tensió.

Web per accedir al model normalitzat de Certificat d'instal·lació de baixa tensió: https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/8518

· Model normalitzat de memòria tècnica de disseny (MTD).

Ha d'incloure un esquema elèctric unifilar.

Ha d'anar subscrit per Instal·lador de Baixa tensió.

Web per accedir al model normalitzat Memòria tècnica de disseny BT: https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/8518

· Memòria hidràulica.

Ha d'anar subscrit per tècnic facultatiu competent, i ha d'incloure:

◦ Descripció de les instal·lacions amb ubicació definitiva (UTM ETRS89 Fus 31 N).

◦ Esquema delimitat en planta tant de la instal·lació elèctrica com de la hidràulica.

◦ Justificació de la selecció de la bomba, fotocòpia de la placa de la bomba i de les seves característiques (incloent les corbes).

◦ Fotografia de la placa característica de la bomba.

· Fotografia de la ubicació del sondeig amb els elements d'equipament (comptador, aixeta de mostreig y tub piezomètric).

· Fotografia del comptador volumètric d'aigua on es pugui llegir el número de comptador i consum.

· Analítica de l'aigua per laboratori acreditat amb determinació, com a mínim, de conductivitat, clorurs, sulfats i nitrats.

S'haurà d'acompanyar de la identificació del punt de mostreig.

El director facultatiu serà responsable legal de la veracitat de les dades del punt de mostreig.

En el cas que s'hagi de contractar energia elèctrica, s'ha d'aportar el següent:

· Còpia íntegra de la carta contestació a la petició de subministrament per part de la companyia distribuïdora d'energia elèctrica (incloent els plànols del punt de connexió).

· Plànol a escala 1:500 de la canalització des del quadre elèctric i fins al registre del comptador en partió de la parcel·la.

· Projecte i certificat final d'obra de canalització i extensió de xarxa signat per tècnic competent quan escaigui enllaç entre el punt de connexió de xarxa o registre del comptadores fora de la parcel·la fins a la partió.

En el cas que s'estigui tramitant la FASE 3 d'una concessió, aquests documents ja s'hauran entregat en la tramitació de la FASE 2 i no cal tornar a presentar-los:

· Full de característiques del sondeig subscrita per la persona directora facultativa.

· Analítica de l'aigua per laboratori acreditat amb determinació, com a mínim, de conductivitat, clorurs, sulfats i nitrats.

Models:

Termini màxim

6 mesos

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Aigües Subterrànies

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Aigües Subterrànies

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176638

(aiguessubterranies@dgreghid.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Recursos Hídrics

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar