Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per a la creació i consolidació de places públiques de 1r cicle d'educació infantil

Convocar ajuts per a la creació de noves escoles infantils públiques de primer cicle, per a l'ampliació de centres ja autoritzats i per a consolidar places de primer cicle d'educació infantil a centres de titularitat pública.

Codi SIA

2350280

Persones destinatàries

Ajuntaments i consells insulars de les Illes Balears que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria. En el cas d'ajuntaments que disposin d'ens, amb entitat jurídica per a la gestió dels serveis educatius, aquests podran ser els sol·licitants dels ajuts en nom de l'ajuntament.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització de presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Ajuts per a la creació i consolidació de places públiques de 1r cicle d'educació infantil

Requisits

1. Les entitats han de manifestar el compromís d'adhesió a la xarxa d'escoles infantils públiques de les Illes Balears.

2. Les sol·licituds han de preveure que les places o unitats sol·licitades per a la seva creació i/o consolidació han de donar lloc a centres de primer cicle d'educació infantil que compleixin el Text consolidat, aprovat pel Decret 23/2020, i que s'ajustin als criteris que es preveuen en l'apèndix 2 de l'annex annex 1 de la Resolució. També poden ser unitats que formin part de centres que tenguin autoritzades aules de segon cicle d'educació infantil i primària, sempre que compleixin els requisits específics de primer cicle.

3. Els beneficiaris han d'estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i la Hisenda autonòmica.

4. Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Documentació a presentar

Generals:

a) Imprès oficial de la sol·licitud, que figura en l'apèndix 4 de l'annex 1.

b) Còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c) Còpia del DNI del representant legal.

d) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant, en cas que hagi canviat.

e) En cas de ser la primera vegada que l'entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f) Una declaració de tots els ajuts sol·licitats o obtinguts de qualsevol ens públic pel mateix concepte.

g) Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'apèndix 5 de l'annex 1.

h) Un certificat expedit pel secretari de l'entitat en què consta l'acord de l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.

i) Els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització per obtenir directament l'acreditació per part de la Conselleria.

Específics:

a) Compromís de posar el centre en funcionament amb la totalitat de places i de mantenir-lo en funcionament i no utilitzar l'immoble per a finalitats distintes d'aquelles que són objecte de l'ajut durant un període mínim de dotze anys.

b) Certificació del nombre d'infants empadronats al municipi i per localitat nascuts els anys 2017, 2018 i 2019.

c) Certificació del nombre d'habitants empadronats al municipi en data de la publicació de la present convocatòria.

d) Compromís de signatura del conveni d'adhesió a la xarxa pública d'escoletes.

e) Relació de centres educatius de primer cicle d'educació infantil en què consti el nombre d'unitats autoritzades que existeixen al municipi, amb indicació de la localitat i el codi de centre.

f) En el cas de les places de consolidació:

i. Certificació del secretari municipal dels edificis de propietat municipal, sigui quina sigui la modalitat de cessió, que acullen de forma regular infants d'edats corresponents al primer cicle d'educació infantil.

ii. Certificació del secretari municipal dels edificis que no són de propietat municipal però que l'ajuntament utilitza i que acullen amb regularitat infants d'edats corresponents al primer cicle d'educació infantil, independentment que estiguin autoritzats com a centres educatius o no.

iii. Estimació del cost subvencionable, signat pel tècnic competent.

Per baremació de creació:

a) Documentació tècnica segons la taula del barem de l'apèndix 1 de l'annex 1.

Per baremació de consolidació:

a) Documentació tècnica segons la taula del barem de l'apèndix 3 de l'annex 1.

Models:

Termini màxim

Sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177749

(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)

Observacions

Obert nou termini de sol·licituds del 23 de juny al 6 de juliol de 2021.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional