Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials... (curs 2020-2021)

L'objecte d'aquesta convocatòria és ajudar a finançar la impartició dels programes de qualificació inicial en l'àmbit territorial de les Illes Balears durant el curs 2020-2021 per part de les corporacions locals, mancomunitats i entitats que consten a l'apartat 4 d'aquesta Convocatòria.

Codi SIA

2311207

Persones destinatàries

Poden sol·licitar les subvencions que es preveuen en aquesta convocatòria corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre, i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa. Per impartir els programes de qualificació inicial específics han de tenir experiència reconeguda en la inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'ajuts econòmics per desenvolupar programes de qualificació inicial en corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials... (curs 2020-2021)

Requisits

1. Poden sol·licitar les subvencions que es preveuen en aquesta convocatòria corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre, i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa. Per impartir els programes de qualificació inicial específics han de tenir experiència reconeguda en la inclusió social i laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual. 2. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, de 29 de desembre, i a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

3. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

1. Per poder participar en aquesta convocatòria, si és la primera vegada que hi participa o hi ha hagut algun canvi respecte a la documentació presentada a altres convocatòries, cada corporació local, mancomunitat o entitat ha d'adjuntar a la sol·licit que es troba a l'annex 5, emplenada i signada, la documentació següent, ordenada i numerada:

a. Original i còpia, perquè es compulsi, de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

b. Original i còpia, perquè es compulsi, del document que acredita, d'acord amb la legislació vigent, les facultats de representació de la persona que firma la sol·licitud per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant.

En el cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització perquè la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca obtengui els certificats a què fa referència l'apartat 8.6 d'aquesta convocatòria, ha d'aportar:

a. El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

b. El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.

c. El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

En cas que el sol·licitant denegui expressament l'autorització perquè la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca obtengui les dades d'identificació del representant de la corporació local, mancomunitat o entitat, ha d'aportar original i còpia del document d'identitat (DNI).

2. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel qual s'entén atorgat el consentiment per obtenir dades que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud provinents de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, l'interessat no tindrà l'obligació de presentar la documentació que ja estigui en poder de l'Administració, sempre que no denegui expressament la consulta d'aquestes dades i documents.

3. A la sol·licitud cal adjuntar l'annex 3, en què consten els criteris de valoració, per illa, amb autovaloració.

4. A més, cal que es presenti, emplenat i signat, el document que s'adjunta com a annex 6 d'aquesta Resolució. Aquest document permet fer constar les declaracions i els compromisos que figuren a continuació:

a. Declaració responsable en què afirma que no ha rebut, no ha demanat ni demanarà cap altre ajut per a la mateixa finalitat.

b. Declaració que totes les dades que conté la sol·licitud són certes i que coneix i accepta les bases de la convocatòria.

c. Declaració per la qual el beneficiari accepta les condicions per rebre els ajuts descrits en aquesta Resolució, es compromet a dur a terme la formació que figuri en el projecte en els termes en què resulti acceptat i declara que no subrogarà ni subcontractarà, ni totalment ni parcialment, el desenvolupament del programa.

d. Declaració de tenir coneixement de les titulacions exigides al professorat per impartir la docència en el programa.

e. Declaració del representant de l'entitat del compromís de fer un contracte laboral a tot el personal docent que imparteixi els ensenyaments que figuren al projecte.

f. Declaració del compromís del representant de la corporació local de fer un contracte laboral a tot el personal docent que imparteixi els ensenyaments que figuren al projecte, o de presentar el nomenament d'un empleat públic.

g. Declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d'ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris.

h. Declaració que l'entitat no està sotmesa a cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions establertes a l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, modificat per la disposició final setena de la Llei 13/2017, de 29 de desembre,de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018.

i. Declaració que la corporació local, mancomunitat o entitat no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per raó de sexe o de gènere, tal com s'especifica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j. Declaració de compliment de les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i de seguretat que s'exigeixen en la normativa vigent per a les instal·lacions docents.

k. Declaració de disposar d'una aula on es puguin impartir els mòduls generals, adequada als programes (veure annex 4 de l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears).

l. Declaració de disposar d'un taller que permeti que tots els alumnes del grup facin les pràctiques simultàniament, adequat als programes (veure annex 4 de l'Ordre esmentada).

m. Declaració de disposar d'un espai suficient i apropiat per als despatxos de direcció, per a la secretaria, per a la sala de professors i per a les activitats de coordinació.

n. Declaració de disposar de banys i serveis higiènics i sanitaris en un nombre adequat a les necessitats de les persones que participen en el programa.

o. Compromís d'instal·lar i de mantenir, durant tot el termini d'execució del projecte, un cartell a l'entrada del local on s'imparteix la formació que informi que aquesta està finançada per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca. El cartell s'ha de mantenir mentre es duu a terme el programa per al qual es demana la subvenció.

p. Compromís d'ús del programa de gestió acadèmica i administrativa de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

q. Declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable que se signa comporta l'obligació de reintegrar l'ajut obtingut.

r. Compromís de fer el seguiment dels alumnes que hagin superat el programa als dotze mesos des de l'acabament del curs. Els resultats d'aquest seguiment dels alumnes, sobre la inserció al món laboral o la continuïtat en els estudis, s'ha de lliurar a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors.

s. Comunicar la data d'inici de les activitats formatives a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors, en el termini de set dies hàbils des que aquestes comencin.

t. Compromís de compliment de la Llei Orgànica 1/1996, de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la llei 45/2015, de voluntariat que estableix l'obligació de que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.

5. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar el projecte de formació que és objecte de la subvenció. Aquest ha de tenir els continguts mínims que figuren a l'apartat següent d'aquesta convocatòria. El projecte ha de tenir un màxim folis, sense de 25 comptar les portades, l'índex ni els annexos. El format ha de ser DIN A4, la lletra Arial de 12 punts i amb interlineat d'1,0. El projecte ha de permetre impartir els programes de qualificació inicial que figuren a l'annex 2.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de les sol·licituds i la documentació adjunta és de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el . Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pqi@dgfpieas.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional