Reclamacions en matèria d'energia elèctrica i de gas
Tramitar les reclamacions en relació als contractes de subministrament elèctric i de gas a tarifa, accés a les xarxes o amb les facturacions derivades dels mateixos així com l'incompliment de la qualitat de servei individual.
Queden excloses les discrepàncies relatives a aspectes no regulats (indemnitzacions per danys i perjudicis, condicions contractuals, reclamacions cap a les companyies comercialitzadores referent a contractació, serveis de manteniment,...), que han de plantejar-se davant la jurisdicció ordinària o davant la Direcció General competent en matèria de consum en cas que es tracti de consumidors finals.
Codi SIA
1934712
Persones destinatàries
Persones físiques o jurídiques titulars d'un contracte d'energia elèctrica i/o de gas.
Termini per a resoldre i notificar
6 mesos
Silenci administratiu
Segon normativa aplicable
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Observacions
En aquells casos en que una vegada rebuda la reclamació es determini que no es tracta d'un assumpte de la competència d'aquesta Direcció General, es remetrà a l'òrgan competent o s'inadmetrà, si n'és el cas, informant al reclamant.
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic