Requisits
1. El personal docent ha d'acreditar documentalment que té dret a percebre l'ajuda regulada en aquest títol.
2. Quan els fills siguin majors d'edat laboral, el peticionari de l'ajuda ha d'acreditar documentalment, per poder-la percebre, que aquests fills no tenen ingressos propis
3. L'ajuda es pot atorgar també en cas de menors a càrrec de personal docent no universitari en virtut d'acolliment o adopció legal.
Documentació a presentar
- Fotocòpia del llibre de família ( full dels titulars i fill o filla) o fotocòpia del certificat de naixement literal del Registre Civil.
Quan els fills siguin majors d'edat laboral, el peticionari de l'ajuda ha d'acreditar documentalment, per poder-la percebre, que aquests fills no tenen ingressos propis mitjançant presentació de certificat de la Seguretat Social referit als períodes de cotització dels fills afectats.
Models:
Termini màxim
En el mes que el fill o filla causant de l'ajuda complesqui els 18 anys.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Gestió del Docent
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 1a planta).
Tel.: 971177862
- Fax: 971176867
(fonssocial@dgpdocen.caib.es)