Requisits
1. Les candidatures s'han de presentar de manera independent per a la Medalla d'Or i per al Premi Ramon Llull, atès que són dos guardons que honoren finalitats diferents.
2. Poden presentar-hi candidatures les administracions públiques, els òrgans i ens públics, les associacions i les organitzacions representatives d'interessos econòmics o socials, i les persones físiques o jurídiques, a títol individual o col·lectiu. En relació amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pot presentar-hi candidatures qualsevol conselleria, com també els ens que integren el sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Documentació a presentar
a) Per via telemàtica simplificada, accedint a la pàgina web https://diada.caib.es/inscripcio-premis, que permet presentar candidatures sense la necessitat de disposar de certificat electrònic o DNI electrònic i que emet un justificant de recepció del contingut enviat.
b) Per via telemàtica ordinària, si es disposa de certificat digital o DNI electrònic, adreçades a la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (DIR A04044054), per la qual cosa es poden fer servir els models de presentació de candidatures normalitzats que es troben a la web de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament i a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
c) Presencialment, si es tracta d'una persona física no obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, d'acord amb l'article 14.2.c) de la Llei 39/2015, també es poden presentar les candidatures per mitjà d'un escrit adreçat a la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament (DIR3 A04044054) en el Registre del passeig de Sagrera, 2, de Palma, o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En aquest cas, també es poden fer servir els models que es troben a la web de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament i a la Seu Electrònica de la CAIB (seuelectronica.caib.es).
A la pàgina web de la Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament hi ha dos formularis, un per presentar candidatures a la Medalla d'Or i un altre per presentar candidatures al Premi Ramon Llull.
S'ha d'emplenar un formulari per a cada premi i per a cada candidatura proposada, sense que hi hagi un nombre màxim de candidatures que es poden proposar per entitat o persona. S'han d'emplenar tots els camps obligatoris: identificació de la persona física, administració, òrgan, ens o entitat que presenta la candidatura i, si escau, de la persona que la representa, identificació exacta i precisa del candidat o candidata, que, com a mínim, ha d'incloure el nom, els llinatges i, si escau, l'àlies, o la denominació oficial, així com el nom comercial, i el NIF o CIF corresponent.
En l'apartat «Breu descripció dels principals mèrits que acrediten la candidatura presentada», s'ha de fer una petita descripció de la biografia del candidat o candidata en la qual constin raonadament i suficientment els mèrits que el fan mereixedor de la distinció. A més, es poden adjuntar arxius per complementar el currículum del candidat o candidata sempre que no superin la mida de 20 MB.
Si la candidatura es proposa a títol pòstum, s'ha de fer constar aquesta circumstància.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
15 de desembre de 2023
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Presidència i Administracions Públiques
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Relacions Institucionals
Passeig de Sagrera, 2.
Tel.: 971177002
(lbouazza@dgri.caib.es)