Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Sol·licitud d'autorització d'abocament des de terra a la mar

Els abocaments de terra a la mar, tant líquids com sòlids, necessiten l'autorització de la CAIB, ja que, en la interpretació de l'article 110 h) de la Llei 22/1988, de Costes, el Tribunal Constitucional, en la seva Sentència 149/1991, de 4 de juliol, va declarar la competència de les comunitats autònomes, les quals han assumit competències per a l'execució de les normes sobre protecció ambiental, per a autoritzar els abocaments que procedeixin de terra, sigui quin sigui la seva tipologia (contaminants o no contaminants) i la seva destinació (el domini públic maritimoterrestre).

És exigible aquesta autorització a excepció dels casos en què és preceptiva l'autorització ambiental integrada (instal·lacions en què es desenvolupi alguna de les activitats industrials incloses al RD legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, que inclou l'autorització d'abocament a la mar.

Código SIA

215982

Personas destinatarias

Persones físiques i jurídiques, públiques i privades

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

Quan l'abocament impliqui l'ocupació del domini públic marítim terrestre (DPMT), l'autorització d'abocament requerirà la concessió d'ocupació del DPMT de l'Administració. Quan es realitzin obres en zona de servitud de protecció es requerirà autorització de l'Administració competent (la Comunitat Autònoma en cas que s'ubiquin en sòl rústic i el Consell Insular en la resta de casos).

Órgano competente para resolver

Direcció General de Costes i Litoral

Trámites

X

Sol·licitud d'autorització d'abocament des de terra a la mar

Requisitos

.

Documentación a presentar

1. INSTÀNCIA-SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ D'ABOCAMENT A LA MAR, dirigida al director general de Costes i Litoral.

2. Si escau, INSTÀNCIA-SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ PER A L'OCUPACIÓ DEL Domini Públic Maritimoterrestre (en cas que no es disposi ja del títol concessional) O BÉ INSTÀNCIA-SOL·LICITUD D'OCUPACIÓ DEL DOMINI PÚBLIC PORTUARI dirigida a l'Autoritat Portuària competent (en cas que no es disposi ja del títol concessional).

3. DOCUMENT ACREDITATIU de la representació amb què actua el signatari de la sol·licitud, per qualsevol mitjà vàlid en dret.

4. PROJECTE, redactat i signat per tècnic competent, visat pel seu col·legi oficial, amb memòria, pressupost i plànols explicatius. El projecte ha d'incloure tot el que li sigui d'aplicació de l'Ordre ministerial de 13 de Juliol de 1993, per la que s'aprova la Instrucció pel projecte de condicions d'abocament de terra a la mar, i les dades següents:

· Els plànols de plantes i seccions a escala 1:1000, 1:100 ó 1:50, on es reflecteixin les obres necessàries per dur a terme l'abocament, en relació amb la línia de delimitació de la ribera del mar, límit del domini públic maritimoterrestre i les seves zones de servitud, domini públic ocupat i mètode del càlcul.

· Tipus de conducció, longitud i profunditat. Punt exacte d'abocament a la mar amb les coordenades.

· Durada prevista de l'abocament, volum anual abocament previst; si és temporal, previsió de durada i cabal. Anàlisi d'alternatives a l'abocament i justificació que l'alternativa escollida es la única possible o la millor. Tractament realitzat a les aigües a abocar, amb croquis detallat del sistema de tractament. Si són pluvials, reixes o desbast i/o desarenadors; pla de vigilància i control de l'abocament, segons l'Ordre esmentada.

· Naturalesa de les aigües receptores, descripció, en cas de tractar-se d'una zona marítima amb qualque tipus de protecció, si és zona LIC –ZEPA, Zona sensible, reserva marina, Parc natural, etc.

· Pla de vigilància i control de l'abocament.

· Fotografies de l'emplaçament de la conducció d'abocament.

· Declaració expressa de que es compleixen les disposicions de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes.

5.ESTUDI DE REPERCUSSIONS AMBIENTALS del projecte.

6. PLÀNOL AUTENTICAT de la delimitació provisional, en el seu cas, del DPMT emès per la Demarcació de Costes en Illes Balears.

7. El comprovant del pagament de la taxa corresponent al procediment d'autorització d'abocament d'aigües (Model 046 de l'ATIB, concepte 08M)

Modelos:

Plazo máximo

.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Costes i Litoral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Abocaments

Tel.: 971177315

(info@dgcostes.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Costes i Litoral

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar