Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Registre de maquinària agrícola Mallorca (ROMA)

Registre d'inscripcions per donar d'alta, per efectuar el canvi de titular o per donar de baixa la maquinària agrícola de les Illes Balears.

Código SIA

207986

Personas destinatarias

Estan obligats a sol·licitar la inscripció de les màquines agrícoles:

a) Les persones físiques que desenvolupin una activitat agrària i figurin inscrites en el Registre Interinsular Agrari (RIA).

b) Les persones jurídiques que desenvolupin una activitat agrària i figurin inscrites en el Registre Interinsular Agrari (RIA).

c) Les persones físiques o jurídiques que desenvolupin la prestació de serveis agraris, sempre que justifiquin el desenvolupament de l'activitat econòmica i en cas de persones jurídiques l'activitat ha de constar també al seu objecte social.

d) Les cooperatives agràries, en totes les modalitats, societats agràries de transformació, titularitats compartides i altres agrupacions agràries inscrites als corresponents registres oficials.

e) Els organismes oficials i centres de formació agrària, si utilitzen les màquines per tasques específiques de mecanització agrària.

f) Persones físiques o jurídiques dedicades al lloguer de maquinària agrícola, dedicada en exclusiva a tasques agràries.

Plazo máximo para la resolución y notificación

3 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

La maquinària que està obligada a estar registrada és la següent:

1. Tots els tractors agrícoles i forestals de qualsevol tipus i categoria.

2. Motocultors.

3. Tractocarros.

4. Maquinària agrícola automotriu i portadora, de qualsevol tipus, potència i pes.

5. Màquines remolcades.

6. Remolcs agrícoles.

7. Cisternes per transportar i distribuir líquids.

8. Equips de tractaments fitosanitaris remolcats o suspesos, de qualsevol capacitat i pes, inclosos els polvoritzadors arrossegats manualment (carretons) amb depòsit de més de 100 litres.

9. Equips de distribució de fertilitzants remolcats o suspesos, de qualsevol capacitat i pes.

10. Escampadors de purins i accessoris de distribució localitzada de purins.

11. Màquines no incloses als apartats anteriors per a l'adquisició de les quals s'hagi rebut un crèdit o una subvenció oficial sempre que compleixin allò que estableix l'article 2 del Reial decret 448/2020, de 10 de març, sobre caracterització i registre de la maquinària agrícola.

Maquinària Menorca

https://www.carpetaciutadana.org/web/gesserveis/gestion.aspx?IDGESTION=900100326&Con=Conexion001

Maquinària Eivissa

https://seu.conselldeivissa.es/sta/Relec/CatalogDetail?dboidRequest=6269002701885689705043&action=make&dboidProcedure=6262602701682181305043&urlBack=

Maquinària Formentera

https://www.consellinsulardeformentera.cat/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=112&Itemid=529&lang=es&limitstart=25

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Trámites

X

Inscripció de maquinària nova

Requisitos

S'ha de presentar en el Registre d'Agricultura, Pesca i Medi Natural.

S'ha de pagar una taxa 35,19 euros.

Tasas

Taxa inscripció . Pagament de la taxa d'inscripció - https://sede.atib.es/cva/tributos/tributos-autonomicos/046/nuevo

Documentación a presentar

· Sol·licitud d'inscripció al ROMA emplenada i signada (en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF i acreditació d'inscripció als registres corresponents (RIA)).

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç: https://sede.atib.es/cva/tributos/tributos-autonomicos/046/nuevo).

· Targeta ITV per tractors, remolcs , màquines automotrius i maquinària remolcada .

· Per tractors, motocultors, tractocarros, màquines automotrius, remolcs i màquines agrícoles remolcades que no entrin en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 750/2010, de 4 de juny, certificat de característiques tècniques segons el model de l'annex III del Reial decret 448/2020, expedit pel fabricant o el seu representant legal.

· Per les màquines remolcades i suspeses exemptes de disposar de la targeta ITV, certificat de característiques tècniques segons el model dels annexos IV i V del Reial decret 448/2020, de 10 de març, expedit pel fabricant o el seu representant legal.

· Per a cisternes distribuïdores de purins equipades amb elements o sensors que gestionin o millorin la distribució, certificat de

característiques tècniques segons el model de l'annex VI, del Reial decret 448/2020, de 10 de març, expedit pel fabricant o el seu representant legal.

· Per a totes les màquines, excepte els tractors, declaració de conformitat CE.

· Factura de compra o contracte de compra-venda, "leasing" o "renting".

· Pels equips de tractaments fitosanitaris que consten de baixa temporal, ITEAF en vigor.

· En cas d'alta provinent d'una baixa temporal , s'ha de presentar la baixa temporal original.

Modelos:

Plazo máximo

3 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(cmateu@dgagric.caib.es)

X

Sol·licitud de canvi de titular

Requisitos

S'ha de presentar al Registre de la Conselleri­a d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

S'ha de pagar una taxa de 38,22 euros.

Tasas

Pagament de la taxa de transferència . - Model 046 - Transferència

Documentación a presentar

· Sol·licitud de baixa emplenada i signada pel titular de la màquina ( en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF).

· Sol·licitud d'alta emplenada i signada per l'adquirent/hereu de la màquina (en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF i acreditació d'inscripció als registres corresponents (RIA).

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç: Model 046 - Transferència).

· Impost de transmissions patrimonials (model 620) liquidat a l'ATIB.

· Fotocòpia de la targeta ITV o del certificat de característiques tècniques .

· Fotocòpia del permís de circulació, en cas de màquines d'obligatòria matriculació.

· Ressenya d'inscripció al ROMA original o en cas de màquina provinent d'una altra comunitat autònoma, baixa del ROMA de la comunitat autònoma corresponent.

· En cas de canvi de titular per herència, còpia de l'escriptura d'acceptació d'herència i liquidació dels impostos corresponents.

Modelos:

Plazo máximo

3 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(cmateu@dgagric.caib.es)

X

Sol·licitud de baixa, temporal o definitiva, certificats y duplicats

Requisitos

S'ha de presentar en el registre de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

S'ha de pagar una taxa 25,17 euros.

Tasas

Pagament de la taxa de baixa, certificat o duplicat . - Model 046 - Duplicats, certificats i baixes

Documentación a presentar

a) EN CAS DE BAIXA PER DESBALLESTAMENT:

· Sol·licitud de baixa emplenada i signada pel titular de la màquina ( en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF).

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç: Model 046 - Duplicats, certificats i baixes).

· Certificat de destrucció emès per un centre de tractament de vehicles, autoritzat per la Prefectura Provincial de Trànsit.

· Ressenya d'inscripció al ROMA original.

· Fotocòpia del permís de circulació, en cas de màquines d'obligatòria matriculació.

· Fotocòpia de la tarjeta ITV en cas de tractors i remolcs.

b) EN CAS DE BAIXA TEMPORAL:

· Sol·licitud de baixa emplenada i signada pel titular de la màquina (en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF).

· Si la baixa temporal és per venda a una empresa comercialitzadora de maquinària , factura de compra.

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç: Model 046 - Duplicats, certificats i baixes).

· Ressenya d'inscripció al ROMA original.

· Fotocòpia del permís de circulació, en cas de màquines d'obligatòria matriculació.

· Fotocòpia de la tarjeta ITV en cas de tractors i remolcs.

· En cas de baixa temporal motivada per l'incompliment per part de l'hereu dels requisits per inscriure maquinària al seu nom, escriptura d'acceptació d'herència i liquidació dels imposts corresponents.

c) EN CAS DE BAIXA PER CANVI A VEHICLE HISTÒRIC (segons el Reial decret 1247/1995, de 14 de juliol) O DE COL·LECCIÓ (antiguitat mínima de 25 anys a partir de la data de fabricació):

· Sol·licitud de baixa emplenada i signada pel titular de la màquina (en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF).

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç:Model 046 - Duplicats, certificats i baixes).

· Ressenya d'inscripció al ROMA original.

· Fotocòpia del permís de circulació, en cas de màquines d'obligatòria matriculació.

· Fotocòpia de la tarjeta ITV en cas de tractors i remolcs.

· Annex VII emplenat i signat

d) EN CAS DE BAIXA PER CANVI DEL SECTOR AGRARI A UNA ALTRA ACTIVITAT:

· Sol·licitud de baixa emplenada i signada pel titular de la màquina( en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF).

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç:Model 046 - Duplicats, certificats i baixes).

· Ressenya d'inscripció al ROMA original.

· Fotocòpia del permís de circulació, en cas de màquines d'obligatòria matriculació.

· Fotocòpia de la tarjeta ITV on consti el canvi d'ús.

e)EN CAS DE BAIXA PER ENVIAMENT A UN ALTRE PAÍS:

· Sol·licitud de baixa emplenada i signada pel titular de la màquina (en cas de no autoritzar l'administració a la comprovació de les dades s'ha de presentar fotocòpia del DNI/CIF).

· Taxa liquidada (disponible al següent enllaç: Model 046 - Duplicats, certificats i baixes).

· Ressenya d'inscripció al ROMA original.

· Fotocòpia del permís de circulació, en cas de màquines d'obligatòria matriculació.

· Fotocòpia de la tarjeta ITV .

Modelos:

Plazo máximo

3 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(cmateu@dgagric.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar