Requisits
1. De conformitat amb el que estableixen els articles 1 i 24 del Decret 103/1998, poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia en el territori on es trobin assentades i constituïdes com a comunitats balears a l'exterior.
2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:
a) Estar inscrites en el Registre de comunitats balears assentades fora de les Illes Balears.
b) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.
c) No estar sotmeses en cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni en cap procediment sancionador.
d) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Documentació a presentar
1. Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que tengui la representació legal, segons el model normalitzat disponible a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. A més, cal presentar la documentació següent:
2.1. Documentació referida a l'entitat
a) Només si s'ha produït alguna modificació, cal presentar:
Estatuts actualitzats de l'entitat.
Documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat.
Número d'identificació fiscal de l'entitat.
b) Les declaracions responsables següents, segons els models facilitats a la pàgina web http://dgri.caib.es i a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
De compliment de les obligacions de l'entitat.
De no incórrer en cap causa de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.
De totes les subvencions i els ajuts relacionats amb la sol·licitud, procedents de qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, sol·licitats per l'entitat o que se li hagin concedit.
Relativa a la veracitat de les dades bancàries. La titularitat del compte bancari ha de correspondre a l'entitat sol·licitant.
Que l'entitat no està donada d'alta davant la Seguretat Social i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas que hi estigui o hi hagi estat, s'han de presentar els corresponents certificats administratius que està al corrent del pagament de les obligacions, només si no autoritza la Conselleria de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local a comprovar-ho.
2.2. Memòria anual d'activitats de 2024. No cal que la presentin les entitats que van resultar beneficiàries en la convocatòria de subvencions per a comunitats balears a l'exterior per a l'any 2024.
2.3. Projecte per al qual es demana la subvenció:
Fitxes descriptives de les activitats o de la inversió per a les quals es demana l'ajut.
Pressupost de la despesa.
2.4. Per als sol·licitants que demanin la subvenció per primera vegada o vulguin canviar el compte bancari prèviament indicat en convocatòries anteriors, és obligatori presentar el certificat de titularitat del compte bancari en el qual es vol rebre la subvenció. Aquest certificat ha d'acreditar que l'entitat sol·licitant és titular del compte, ha d'indicar el número de compte i, en cas que es tracti d'un compte pertanyent al sistema bancari argentí, ha d'incloure també la clau bancària uniforme (CBU).
3. En els projectes que ho requereixin (manteniment i millora de les seus, i despeses de funcionament), caldrà presentar documents probatoris de la titularitat de la propietat o dels drets sobre els immobles (escriptura de propietat, contracte de lloguer, de cessió, etc.), sempre que no l'hagin presentat en convocatòries anteriors.
4. Sens perjudici del que estableixen els punts anteriors, l'entitat sol·licitant no haurà de presentar la documentació requerida si aquesta es troba en poder de l'Administració autonòmica o es pot comprovar la informació per tècniques telemàtiques, d'acord amb l'article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius (BOIB núm. 21, de 12 de febrer), i en els supòsits prevists.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Es poden presentar en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins al 30 de setembre de 2025.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament de Relacions Institucionals i Europees
Passeig de Sagrera, 2.
(isangil@dgre.caib.es)
Observacions
S'ha d'adjuntar el model de sol·licitud emplenat i signat electrònicament.