Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Subvencions per a entitats del tercer sector d'acció social per finançar serveis i programes d'atenció social residencial amb càrrec al 0,7 % de l'IRPF i l'impost sobre societats corresponent als anys 2025 i 2026

L'objecte d'aquesta convocatòria és establir subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector d'acció social per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social residencial, adreçats a persones en situació de vulnerabilitat que estan realitzant un procés d'inserció i que es duguin a terme a les Illes Balears. El finançament es farà amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques i l'impost sobre societats, corresponent als anys 2025 i 2026.

Código SIA

3204645

Personas destinatarias

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector d'acció social que, en l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials destinats a les persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

1. Poden resultar beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïdes legalment com a entitats privades sense ànim de lucre amb dos anys d'antelació a la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.

b) En la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c) En la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, estar constituïdes legalment i inscrites en el Cens d'organitzacions del tercer sector de les Illes Balears, d'acord amb l'article 7 del capítol I de la Llei 3/2018, de 29 de maig del tercer sector d'acció social.

d) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma.

e) Disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficient i necessària per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

f) Haver desenvolupat programes o projectes d'atenció directa en matèria de serveis socials al territori de les Illes Balears per atendre les necessitats d'alguns dels col·lectius del punt 1.4 de la convocatòria, amb un any d'antelació a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

g) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

h) Haver presentat la justificació, si pertoca, dels ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

i) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

j) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

k) Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

l) En el cas de disposar de personal contractat, disposar d'un sistema de gestió preventiu en algunes de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

m) Disposar, en cas que estiguin obligades per la normativa vigent, d'un pla d'igualtat, d'acord amb el que estipulen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; el Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes.

n) No incórrer en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears o qualsevol altra d'aplicable, i que no hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. D'acord amb l'article 11.4 de la Llei 11/2016, en cas que hagin estat sancionades o condemnades en aquesta situació, es poden presentar a la convocatòria sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les condicions previstes en aquesta Llei. Pel que fa a la Llei 8/2016 la sentència ferma ha de contemplar la pèrdua de possibilitat d'obtenir una subvenció. A més han d'aplicar criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de personal.

o) No haver comès, incitat o promocionat LGTBI-fòbia, incloent-hi la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.

p) En el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

2. S'exclouen d'aquesta convocatòria els organismes o entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública, les universitats, els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als que s'han esmentat.

Documentación a presentar

1. A la sol·licitud (imprès 1) s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.

b) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

c) Una declaració responsable (imprès 2) signada per la persona representant de l'entitat, amb el contingut següent:

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i la resta de la normativa aplicable.

▪ Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.

▪ Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

▪ Declaració responsable de complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

▪ Declaració responsable de haver presentat la justificació, si pertoca, dels ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

▪ Declaració responsable de no estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

▪ Declaració responsable de disposar, en el cas de disposar de personal contractat, d'un sistema de gestió preventiu en algunes de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.

▪ Declaració responsable de disposar, en cas que estiguin obligades per la normativa vigent, d'un pla d'igualtat, d'acord amb el que estipulen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; el Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes.

▪ Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears o qualsevol altra d'aplicable, i no hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

▪ Declaració responsable de no haver comès, incitat o promocionat LGTBI-fòbia, incloent-hi la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.

▪ Declaració responsable de, en el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.

▪ Declaració responsable de no haver sol·licitat o rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per aquesta finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

▪ Declaració responsable en què es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears.

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat disposa de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat ha desenvolupat programes o projectes d'atenció directa en matèria de serveis socials al territori de les Illes Balears, per atendre les necessitats d'alguns dels col·lectius del punt 1.4 de la convocatòria, amb un any d'antelació a la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

d) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model de la Direcció General de Benestar Social (imprès 3), excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma. En aquest cas, és suficient indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció.

e) Un projecte tècnic signat electrònicament d'acord amb el model (imprès 4).

2. Les entitats que hagin presentat correctament tota la documentació requerida en altres convocatòries instruïdes per la Direcció General de Benestar Social, poden substituir els documents exigits en els apartats a), b), i d) del punt 7.7 per una comunicació identificativa (imprès 5) en la qual es faci constar que el contingut de la documentació no ha variat i continua vigent, amb indicació de l'expedient en què es troba.

3. En el cas que una entitat presenti més d'una sol·licitud, només ha d'aportar la documentació assenyalada en l'apartat 7.7 amb la primera, excepte pel que fa a la documentació requerida en l'apartat e), que s'ha d'adjuntar a cada sol·licitud.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Observaciones

1. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud específica del procediment i la documentació adjunta, per mitjans electrònics, a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Cada sol·licitud de subvenció que es presenti ha de correspondre a un únic projecte, i s’ha de dur a terme un tràmit telemàtic diferent per a cada sol·licitud presentada.

3. Les entitats poden presentar un màxim de dues sol·licituds que es corresponguin a projectes diferents i que de manera individual compleixin totes les condicions de la convocatòria, si bé cada sol·licitud ha de donar resposta a una situació de necessitat d’atenció prioritària de les que disposa el punt 1.4 d’aquesta convocatòria.

4. Respecte als documents presentats en blanc, no es consideren defectes corregibles, sinó que continuaran amb la seva tramitació a l’efecte de la instrucció de l’expedient.

5. No es consideraran presentades, i no són un tràmit esmenable, les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via diferent al tràmit telemàtic específic.

X

Esmena sol·licitud

Requisitos

Entitats que hagin rebut un requeriment d'esmena de la sol·licitud.

Documentación a presentar

Documentació requerida.

Plazo máximo

Deu dies hàbils des de l'accés al requeriment.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Al·legacions

Requisitos

Entitats que siguin destinatàries de proposta provisional de resolució.

Documentación a presentar

Al·legacions a la proposta de resolució.

Plazo máximo

10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació a la proposta de resolució.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Benestar Social

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar