Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Adscripció de centres docents a universitats

Tràmit per facilitar a les universitats la sol·licitud per a l'adscripció de centres docents ubicats a les Illes Balears a universitats públiques o privades.

Adscriure nous centres docents universitaris a les Illes Balears amb la finalitat d'impartir docència conduent a la obtenció de títols oficials de grau i/o màster i/o doctorat, així com, en el seu cas, de desenvolupar activitats d'investigació i de transferència de coneixement.

-------------------------------------------

La sol·licitud d'autorització de l'adscripció haurà de ser realitzada per la universitat a la qual es pretén adscriure el centre.

Codi SIA

3196390

Persones destinatàries

Universitats públiques o privades.

Termini per a resoldre i notificar

Sense termini.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud d'adscripció centres docents a universitats

Requisits

L'adscripció de centres docents universitaris requereix la prèvia celebració d'un conveni amb la universitat.

---------------

Els convenis d'adscripció seran subscrits pel Rector o la Rectora de la universitat i el o la representant legal de l'entitat titular del centre que pretén ser adscrit.

---------------

El conveni d'adscripció deurà incloure, com a mínim el següent:

a) La relació d'ensenyaments universitaris de caràcter oficial que s'impartiran en el centre adscrit.

b) Els criteris d'admissió dels ensenyaments.

c) Les previsions relatives al règim econòmic que ha de regir les relacions entre el centre adscrit i la universitat.

d) Les normes per al nomenament del Director o de la Directora del centre adscrit i de l'equip de direcció.

e) La determinació dels òrgans de govern del centre.

f) El procediment per a sol·licitar de la universitat la "venia docendi" del seu professorat.

g) L'estructura, número i tipologia del professorat que conforma i/o conformarà la plantilla del centre.

h) La programació per al desenvolupament i posta en funcionament d'un sistema intern de garantia de la qualitat i la consecució de la seva certificació per l'ANECA o la corresponent agencia de qualitat.

i) La possibilitat d'impartir títols de formació permanent.

j) La planificació del desenvolupament de l'activitat d'investigació del seu personal docent i investigador.

k) Les instal·lacions i principal equipament de que disposa o disposarà el centre per a complir amb les seves funcions acadèmiques adequadament i amb qualitat.

---------------

L'adscripció d'un centre a una universitat requerirà l'aprobació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tret que es tracti de l'adscripció a una universitat d'àmbit estatal, en aquest cas correspondrà al Ministeri d'Universitats.

Documentació a presentar

DOCUMENTACIÓ MÍNIMA A PRESENTAR:

- Sol·licitud firmada pel representant legal del centre.

- Memòria justificativa de la sol·licitud.

- Acord dels òrgans de govern de la universitat.

- Conveni d'adscripció entre la universitat i el centre adscrit.

- Declaració responsable art. 96 de la LOSU.

- Documentació de les instal·lacions.

- Comptes anuals i informació econòmica.

- Altres documentacions.

Termini màxim

Aquest tràmit no està subjecte a terminis.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Universitat

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(dguniversitat@dguni.caib.es)

Observacions

L'article 14.2 apartat a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estableix l'obligatorietat que les persones jurídiques es relacionin amb les Administracions Públiques a través de mitjans electrònics.

Això implica que tant la sol·licitud, com les posteriors comunicacions que es poguessin produir entre sol·licitants i l'Administració es realitzaran electrònicament.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar