Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Sol·licitud de constitució/baixa/modficació d'una Associació de Defensa Vegetal (ADV) i la seva inscripció/baixa/modificació en el Registre Oficial d'ADV

Sol·licitar l'alta, baixa o modificació d'una ADV en el registre d'ADV del Servei d'Agricultura

Codi SIA

3178458

Persones destinatàries

Associacions de Defensa Vegetal que previament s'hagin constituït com ADV amb estatuts propis i relació de socis.

Termini per a resoldre i notificar

La Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Medi Ambient o l'òrgan competent del consell insular corresponent ha de dictar la resolució d'aprovació o denegació de la constitució de l'ADV en el termini màxim de dos mesos comptadors a partir que s'hagi presentat la sol·licitud i tota la documentació esmentada.

La resolució d'aprovació de la constitució de l'ADV comporta la inscripció d'ofici en el registre de les ADV corresponent.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Tràmits

X

Sol·licitud d'inscripció d'ADV

Requisits

Estar constituit com a Associació de Defensa Vegetal amb estatuts propis i relació de socis

Documentació a presentar

a) Estatuts de l'ADV.

b) Relació actualitzada en suport digital de les parcel·les que cada associat sotmet a la disciplina de l'ADV, identificades d'acord amb el Sistema d'Informació Geogràfica de Parcel·les Agrícoles (SIGPAC) amb número de recinte, de parcel·la, de polígon i de municipi, amb indicació de la superfície del cultiu emparat.

c) Còpia del NIF dels associats.

d) Còpia del contracte de treball o de prestació de serveis amb el director tècnic que ha de dirigir la lluita contra les plagues dels vegetals i dels productes vegetals.

e) Còpia compulsada de la titulació habilitant per exercir com a assessor en gestió integrada de plagues o document justificatiu del reconeixement oficial com a assessor en gestió integrada de plagues.

f) Compromís dels associats a l'ADV de mantenir-la en funcionament durant un període mínim de cinc anys.

g) Pla d'actuació que defineixi les línies principals de treball de l'ADV, en el qual ha de constar, com a mínim, la informació

següent: les tasques habituals de seguiment de plagues; les plagues que han de ser objecte de seguiment; el nombre i la freqüència de les observacions de les plagues; el nombre i la freqüència d'observacions de seguiment del cultiu o dels cultius per espècies i varietats; els mètodes de seguiment per a cada plaga; el nombre d'observacions de seguiment de les dades climàtiques, els paràmetres escollits i la freqüència de les observacions, i el pla d'execució de les actuacions que es detallen en l'article 6 en les quals participa l'ADV, en què figuri la definició dels objectius i el mètode de treball, el pressupost conjunt de la participació de l'ADV en aquestes activitats i el pressupost desglossat per a cada actuació. En el cas que hi hagi més d'un tècnic contractat per a aquest pla d'actuació, s'han d'especificar les tasques i els efectius productius que s'assignen a cada tècnic.

Termini màxim

La Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Medi Ambient o l'òrgan competent del consell insular corresponent ha de dictar la resolució d'aprovació o denegació de la constitució de l'ADV en el termini màxim de dos mesos comptadors a partir que s'hagi presentat la sol·licitud i tota la documentació esmentada.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Agricultura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)

X

Sol·licitud de baixa d'una ADV

Requisits

Estar constituït com ADV i inscrit al Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balears.

Documentació a presentar

a) Escrit de baixa del tècnic o document de liquidació de l'empresa al tècnic assessor.

Termini màxim

6 mesos segon la Llei 39/2015 de procediment administratiu. En cas de silenci administratiu, aquest s'entendrà positiu per l'administrat.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Agricultura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)

X

Sol·licitud de modificació d'una ADV

Requisits

Estar constituït com ADV i inscrit en el Registre Oficial d'Agrupacions de Defensa Vegetal de les Illes Balear. Les modificacions que es poden sol·licitar son:

a) Modificacions generals: canvi en els estatuts, canvi en els socis, dades fiscals

b) Canvi de la base territorial de l'ADV

c) Canvi de tècnic

Documentació a presentar

Segons el tipus de modificació que es pretengui fer, s'haurà de presentar la següent documentació:

a) Modificació de dades generals: nous documents de modificats (estatuts, cif associació...)

b) Canvi de la base territorial de l'ADV: nova base de dades (excel) amb la relació de parcel·les actives

c) Canvi de tècnic: escrit de baixa del tècnic anterior i nomenament del nou tècnic (o contracte)

Termini màxim

El terme màxim per resoldre una sol·licitud de modificació és de 6 mesos segons la Llei 39/2015 de procediment administratiu. En cas de silenci administratiu, aquest serà positiu per a l'administrat.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Agricultura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(sanitatvegetal@dgagric.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar