Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions per a entitats sense ànim de lucre per desenvolupar el Programa Bàsic per a 2025

L'objecte d'aquesta convocatòria és donar compliment al Programa Bàsic que té com a prioritat la lluita contra la privació material, i els esforços per assolir aquesta prioritat se centren en l'objectiu específic recollit a l'article 4.1 m) del Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021. Per la qual cosa, es preveu finançar les despeses generades per la provisió i lliurament de targetes, de productes d'alimentació, productes d'higiene no exclosos del Programa Bàsic, i altres productes englobats en l'anomenada assistència material bàsica, per a famílies amb fills i filles a càrrec, en diferents establiments alimentaris de les Illes Balears , d'acord amb allò establert al Programa Bàsic, desenvolupat en el marc de la Decisió d'execució de la Comissió Europea de 9 de desembre de 2022 per la qual s'aprova el programa "FSE+ d'Assistència Material Bàsica" per rebre ajuda del Fons Social Europeu+ en el marc de l'objectiu d'inversió en ocupació i creixement per Espanya (Programa Bàsic) per a 2025.

Codi SIA

3168905

Persones destinatàries

Entitats sense ànim de lucre o agrupacions d'entitats sense ànim de lucre.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i publicar la resolució és de tres mesos comptadors des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada per silenci administratiu.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Podran ser beneficiàries d'aquesta subvenció les entitats sense ànim de lucre o agrupacions d'entitats sense ànim de lucre que sol·licitin els ajuts que estableix aquesta convocatòria quan compleixin els requisits següents:

a) Estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent, gaudir de capacitat jurídica i d'obrar, com a entitats privades sense ànim de lucre amb una antiguitat mínima de dos anys en la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

b) Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears en la data de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb el que disposa capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c) Tenir el domicili fiscal al territori de les Illes Balears i/o disposar de seu o delegació permanent i activa a cada una de les illes (Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera) i amb àmbit d'actuació autonòmic.

d) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

e) Els estatuts de l'entitat han d'incloure, com a beneficiàries de les seves activitats o intervencions, les persones o famílies en situació de risc o exclusió social de l'àmbit territorial de les Illes Balears, sense limitar-ho a un col·lectiu o sector concret o específic de població per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.

f) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica, de conformitat amb el que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 18, 19 i 24.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

g) En el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

h) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

i) Haver justificat suficientment les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

j) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni en l'article 13 de la Llei 38/2003, fent esment exprés respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, conforme als termes establerts en l'article 21 del Reglament de la Llei de subvencions.

k) Disposar, en cas que estiguin obligades per la normativa vigent, d'un pla d'igualtat, d'acord amb el que estipulen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; el Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes.

l) No incórrer en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears o qualsevol altra d'aplicable i que no hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. D'acord amb l'article 11.4 de la Llei 11/2016, en cas que hagin estat sancionades o condemnades en aquesta situació, es poden presentar a la convocatòria sempre que hagin complert la sanció o la pena imposada i hagin elaborat un pla d'igualtat en les condicions previstes en aquesta Llei. Pel que fa a la Llei 8/2016 la sentència ferma ha de contemplar la pèrdua de possibilitat d'obtenir una subvenció. A més han d'aplicar criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de personal.

m) No haver comès, incitat o promocionat LGTBI-fòbia, incloent-hi la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.

n) Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

o) No haver sol·licitat o rebut altres ajudes per a la mateixa actuació o finalitat prevista en aquesta convocatòria i es compromet a informar d'aquelles que pugui sol·licitar o obtenir durant la tramitació d'aquesta subvenció, atesa la disposició sobre concurrència establerta en l'apartat 16 d'aquesta convocatòria.

2. En el cas d'agrupacions, cada una de les entitats que en formin part han de complir amb els requisits establerts en el punt anterior, a excepció de l'apartat c) anterior, atès que s'entendrà de tota l'agrupació.

3. Queden excloses d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

a) Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora o, en tot cas, siguin una unió d'associacions (article 3.f) de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

b) Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

Documentació a presentar

1. Les entitats interessades han d'adjuntar a la sol·licitud (imprès 1) la documentació següent, prèviament digitalitzada, que s' aportarà com a arxius annexos a la sol·licitud:

a) Un informe abreujat del projecte que detalla les activitats subvencionables que es preveuen en el punt 6.1 d'aquesta convocatòria (imprès 2).

b) El document que acrediti la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

c) Els estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent i l'escriptura de constitució de l'entitat. Hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social, en relació al punt 4.1.e) de la convocatòria.

d) Una declaració responsable (imprès 3), signada pel representant de l'entitat, amb el contingut següent:

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, en l'article 13 de la Llei 38/2003, fent esment exprés respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, conforme als termes establerts en l'article 21 del Reglament de la Llei de subvencions i la resta de la normativa aplicable.

▪ Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.

▪ Declaració responsable en què es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a cada una de les illes (Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera) i amb àmbit d'actuació autonòmic.

▪ Declaració responsable del representant de l'entitat del fet que l'entitat disposa de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.

▪ Declaració responsable de no haver sol·licitat o rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, nacionals o de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a aquesta finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

▪ Declaració responsable de, en el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

▪ Declaració responsable de no estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

▪ Declaració responsable d'haver justificat suficientment les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

▪ Declaració responsable de disposar, en cas que estiguin obligades per la normativa vigent, d'un pla d'igualtat, d'acord amb el que estipulen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; el Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes.

▪ Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears o qualsevol altra d'aplicable i que no hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

▪ Declaració responsable de no haver comès, incitat o promocionat LGTBI-fòbia, incloent-hi la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.

▪ Declaració responsable de complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

e) Una declaració de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament d'acord amb el model aportat per la Direcció General d'Afers Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma. En aquest cas, és suficient indicar on s'ha de fer el pagament.

f) Una memòria en què es detallin les condicions i procediments de licitació implementats per establir la col·laboració amb les empreses i/o entitats subministradores de les targetes i els productes alimentaris i altres productes bàsics.

2. En el cas d'agrupacions d'entitats sense ànim de lucre, han d'adjuntar a la sol·licitud (imprès 4) la documentació següent, prèviament digitalitzada, que s'aportarà com a arxius annexos a la sol·licitud:

a) Un informe abreujat del projecte que detalli les activitats subvencionables que es preveuen en el punt 6.1 d'aquesta convocatòria (imprès 2).

b) L'escriptura de constitució de l'agrupació en què s'acrediti la representació de la persona que signa la sol·licitud.

c) Una relació dels compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, com també l'import de la subvenció que se sol·licita per a cada un d'ells, d'acord amb l'article 4.2 de l'Ordre de bases i l'article 9.3 del Decret Legislatiu 2/2005.

d) El document que acrediti la representació de cada una de les persones representants de les entitats que formen l'agrupació (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

e) Els estatuts vigents de les entitats que formen l'agrupació degudament inscrits en el registre corresponent i l'escriptura de constitució de l'entitat. S'han de fer constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social, en relació al punt 4.1.e) de la convocatòria.

f) Una declaració responsable (imprès 3) de cada una de les entitats que formen l'agrupació, signada pel representant de cada entitat, amb el contingut següent:

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, en l'article 13 de la Llei 38/2003, fent esment exprés respecte a la inexistència o fidel compliment de les seves obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, conforme als termes establerts en l'article 21 del Reglament de la Llei de subvencions i la resta de la normativa aplicable.

▪ Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.

▪ Declaració responsable en què es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a cada una de les illes (Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera) i amb àmbit d'actuació autonòmic.

▪ Declaració responsable del representant de l'entitat del fet que l'entitat disposa de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

▪ Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.

▪ Declaració responsable de no haver sol·licitat o rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, nacionals o de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a aquesta finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

▪ Declaració responsable de, en el cas de fundacions, estar al corrent en el compliment de les obligacions comptables amb el protectorat en el moment de presentar la sol·licitud.

▪ Declaració responsable de no estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador.

▪ Declaració responsable d'haver justificat suficientment les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears, si n'és el cas.

▪ Declaració responsable de disposar, en cas que estiguin obligades per la normativa vigent, d'un pla d'igualtat, d'acord amb el que estipulen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; el Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes.

▪ Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions i limitacions establertes en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tracte i la no-discriminació; la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI; la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears o qualsevol altra d'aplicable no hagin estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

▪ Declaració responsable de no haver comès, incitat o promocionat LGTBI-fòbia, incloent-hi la promoció o realització de teràpies de conversió, d'acord amb l'article 82 de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI.

▪ Declaració responsable de complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

g) Una declaració de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament d'acord amb el model aportat per la Direcció General d'Afers Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma. En aquest cas, és suficient indicar on s'ha de fer el pagament.

h) Una memòria en la que es detallin les condicions i procediments de licitació implementats per establir la col·laboració amb les empreses i/o entitats subministradores de les targetes i els productes alimentaris i altres productes bàsics.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears; és a dir, el termini comença el dia 4 de juny de 2025 i finalitza el 17 de juny de 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsercoc.caib.es)

Observacions

Les entitats interessades només poden presentar una sol·licitud, d’acord amb els models que consten com a impresos. En el cas que una entitat presenti més d’una sol·licitud, només es tindrà en compte la primera, d’acord amb l’ordre fixat pel registre d’entrada. La presentació de sol·licituds per a aquestes subvencions suposa l’acceptació expressa i formal del que s’estableix en les bases i en aquesta convocatòria.

Respecte als documents presentats en blanc, no es consideren defectes corregibles, sinó que continuaran amb la seva tramitació a l’efecte de la instrucció de l’expedient.

No es consideraran presentades, i no és un tràmit esmenable, les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via diferent al tràmit telemàtic específic.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar