Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria d'ajuts econòmics per desenvolupar els programes de qualificació inicial (curs 2025-2026)

Ajudar a finançar la impartició dels programes de qualificació inicial en l'àmbit territorial de les Illes Balears durant el curs 2025-2026 per part de les corporacions locals, mancomunitats i entitats.

Código SIA

3157549

Personas destinatarias

Corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

1. Poden sol·licitar les subvencions que es preveuen en aquesta convocatòria corporacions locals, mancomunitats de municipis, organitzacions no governamentals, associacions professionals i empresarials sense ànim de lucre i entitats d'economia social, sempre sota la coordinació de l'Administració educativa.

2. Per impartir els programes de qualificació inicial específics, els òrgans beneficiaris han de tenir experiència reconeguda en la inclusió social i laboral de persones amb discapacitat intel·lectual.

3. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos en cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris que s'estableixen en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de

28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

4. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.

Documentación a presentar

1. Si és la primera vegada que una corporació local, mancomunitat o entitat participa en una convocatòria d'aquest tipus o bé si hi ha hagut algun canvi respecte a la documentació presentada en altres convocatòries, s'ha d'adjuntar amb el tràmit de sol·licitud, la documentació següent:

a) Còpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

b) Còpia de la inscripció de l'entitat en el registre d'associacions corresponent.

c) El document que acredita, d'acord amb la legislació vigent, les facultats de representació de la persona que signa la sol·licitud per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant.

d) A més, en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament, o no autoritzi la Conselleria d'Educació i Universitats a obtenir els certificats a què fa referència el punt 8.6, ha d'aportar:

- El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

- El certificat que acredita el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica.

- El certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que indiqui que està al corrent de les obligacions davant la Seguretat Social.

2. D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent pot obtenir les dades que siguin necessàries per tramitar aquesta sol·licitud provinents de documents elaborats per altres administracions que es puguin consultar mitjançant xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, i que siguin necessaris per tramitar aquesta sol·licitud, excepte

oposició expressa de la persona interessada.

3. D'acord amb l'article 9.1 de la Llei 39/2015, la Conselleria d'Educació i Universitats ha de verificar les dades d'identitat del representant. Atès que el tràmit de sol·licitud és telemàtic i requereix identificació electrònica, i d'acord amb l'article 9.4 de la Llei 39/2015, la identificació dels interessats quedarà verificada davant l'Administració Pública en el moment d'iniciar el tràmit de sol·licitud.

4. L'interessat ha d'adjuntar l'annex 3 a la sol·licitud, en el qual consten els criteris de valoració amb autovaloració.

5. En el moment de realitzar el tràmit telemàtic de sol·licitud d'ajuts, s'ha de marcar la casella mitjançant la qual s'assumeixen les declaracions i compromisos del beneficiari que figuren a l'annex 6 d'aquesta Resolució.

6. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar el projecte de formació objecte de la subvenció, el qual ha de tenir els continguts mínims que figuren en el punt següent. El projecte ha de tenir un màxim de 25 folis DIN A4, sense comptar la portada, l'índex ni els annexos. La lletra ha de ser arial de 12 punts i l'interlineat, senzill. El projecte ha de permetre impartir els programes de qualificació inicial que figuren en l'annex 2.

Plazo máximo

Del 28 de maig al 17 de juny, ambdós inclosos.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Educació i Universitats

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pip@fp.caib.es)

X

Esmena al requeriment sobre la sol·licitud d'ajut econòmic

Requisitos

Haver iniciat i finalitzat el tràmit telemàtic de sol·licitud d'ajuts pel curs 2025-2026, i haver rebut el requeriment sobre la sol·licitud d'ajuts, tal i com apareix al punt dotzè ("Fase de preavaluació i esmena de la sol·licitud") de la convocatòria.

Documentación a presentar

Plazo máximo

Del 18 al 30 de juny de 2025, ambdós inclosos.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Planificació i Participació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pip@fp.caib.es)

X

Tràmit d'al·legacions

Requisitos

Aparèixer a la proposta de resolució provisional de concessió i de denegació dels ajuts econòmics

Documentación a presentar

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 4 al 17 de juliol de 2025.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Planificació i Participació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pip@fp.caib.es)

X

Altres gestions relacionades

Requisitos

Aparèixer a la proposta de resolució definitiva de concessió i de denegació dels ajuts.

Documentación a presentar

- Annex 10. Acceptació de la subvenció.

- Annex 15. Renúncia de l'ajut.

- Annex 16. Sol·licitud d'autorització per subvencionar les despeses de transport d'alumnes.

- Annex 17. Sol·licitud per matricular alumnes.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 23 de juliol de 2025 al 15 de juliol de 2026.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Planificació i Participació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pip@fp.caib.es)

X

Lliurament de documentació diversa

Requisitos

Aparèixer a la proposta de resolució definitiva de concessió i de denegació dels ajuts

Documentación a presentar

Plazo máximo

Del 31 de juliol de 2025 al 15 de juliol de 2026.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Planificació i Participació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(pip@fp.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar