Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Línia d'ajuda a la microempresa, petita i mitjana empresa industrial de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres (Ibavals indústria)

Línia d'ajuda a la microempresa, petita i mitjana empresa industrial de les Illes Balears per cobrir les despeses financeres d'operacions de finançament per a inversions productives d'operacions avalades per una Societat de Garantia Recíproca

Código SIA

3153714

Personas destinatarias

Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, i les societats civils o comunitats de béns domiciliades o que duguin a terme un projecte d'inversió per a la millora dels processos productius o de producte a les Illes Balears, que compleixin els requisits de ser microempreses, petites i mitjanes empreses (pime) que desenvolupin una activitat industrial d'algun dels epígrafs de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) inclosos en les divisions 2, 3, 4 i 691.2 de la secció primera corresponent a activitats empresarials.

També poden ser beneficiàries les empreses incloses en el grup 504 de l'IAE de la secció primera corresponent a activitats empresarials, i que estiguin inscrites en la divisió B del registre integral industrial corresponent a les empreses de serveis relatives a l'activitat industrial.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució de les sol·licituds és de sis mesos comptadors a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud de l'ajut

Requisitos

- Ser considerat una pime d'acord amb l'annex 1 del Reglament (CE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny.

- Disposar necessàriament d'un aval financer concedit per una societat de garantia recíproca.

- Tenir el centre de treball, la seu fiscal i la seva activitat principal a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

- Les exigències imposades per la normativa en matèria de seguretat industrial i minera, i qualsevol altra que sigui aplicable.

- En cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una persona física ha d'estar inscrita en el règim especial de treballadors autònoms o en un règim alternatiu equivalent.

- Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen als punts novè i desè d'aquesta convocatòria.

Documentación a presentar

Les persones que, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l'administració pública, han de presentar la sol·licitud i la declaració responsable en format electrònic seguint les passes següents:

1r. És imprescindible comptar amb un aval amb ISBA S.G.R. per poder accedir a la subvenció.

2n. Emplenar el Model de sol·licitud, i pujar la documentació obligatòria.

3er. Rebreu un PDF al correu electrònic que heu especificat a la sol·licitud. El representant de l'empresa l'ha de signar electrònicament.

4r. Registrar el PDF signat a través del botó que apareix més abaix "accés al tràmit telemàtic".

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds és des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 1 d'octubre de 2025 o fins al possible esgotament, dins aquest període, de la quantia econòmica assignada a aquesta convocatòria.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisitos

Haver rebut un requeriment d'esmena.

Documentación a presentar

S'ha de presentar la documentació requerida.

Plazo máximo

El termini màxim de presentació de la documentació és de 10 dies, segons l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Millora o modificació voluntària de la sol·licitud de l'ajut o de pagament

Requisitos

Haver presentat una sol·licitud per l'ajut o de pagament per a aquest procediment d'ajuts.

Documentación a presentar

S'ha de presentar la documentació que es consideri necessària per millorar o modificar la sol·licitud.

Plazo máximo

Fins a la data de finalització del tràmit de sol·licitud de l'ajut o la data màxima de justificació.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Sol·licitud d'autorització d'una modificació

Requisitos

Haver rebut una resolució de concessió d'aquest ajut.

Documentación a presentar

Document signat pel/la representant explicant la modificació que sol·licita.

Plazo máximo

Es pot sol·licitar durant tot el procediment.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució provisional

Requisitos

Haver rebut una proposta de resolució provisional de l'ajut de xecs de consultoria.

Documentación a presentar

Plazo máximo

10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució provisional.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Sol·licitud de pagament i justificació de l'ajut

Requisitos

Les persones o entitats beneficiàries han de justificar l'aplicació dels fons a la inversió.

Documentación a presentar

Pujar, amb l'ajut de la societat de garantia recíproca (ISBA SGR), tota la documentació necessària per a la justificació. Signar electrònicament el pdf resultant i, registrar-ho a través del botó que apareix més abaix "accés al tràmit telemàtic".

Plazo máximo

El beneficiari té sis mesos des de la resolució de la concessió de l'ajut per efectuar la justificació davant l'òrgan instructor. En tot cas, la data màxima de justificació és el dia 15 de novembre del 2025.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

cancel·lació anticipada

Requisitos

Tenir concedit un ajut en aquest procediment (ajuts a la microempresa, petita i mitjana empresa de caràcter industrial de les Illes Balears que tenguin aprovades operacions financeres avalades per una Societat de Garantia Recíproca, per cobrir les despeses financeres d'operacions de finançament d'inversions productives).

Documentación a presentar

Plazo máximo

Fins a la finalització de l'aval concedit per ISBA SGR

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

X

Desistiment de la sol·licitud

Requisitos

Haver sol·licitat un ajut en aquest procediment (Ibavals indústria).

Documentación a presentar

Plazo máximo

En qualsevol moment que estigui oberta aquesta convocatòria.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Indústria i Sostenibilitat

(pjordi@adrbalears.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar