Requisits
1. De conformitat amb el que estableixen els articles 1 i 24 del Decret 103/1998, poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia en el territori on es trobin assentades i constituïdes com a comunitats balears a l'exterior.
2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:
a) Estar inscrites en el Registre de comunitats balears assentades fora de les Illes Balears.
b) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.
c) No estar sotmeses en cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni en cap procediment sancionador.
d) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Documentació a presentar
1. Sol·licitud
2. Estatuts de l'entitat actualitzats (si s'hi han fet canvis).
3. Documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat de la persona que signa la sol·licitud (si ha sofert canvis).
4. Número d'identificació fiscal de l'entitat (si ha sofert canvis).
5. La memòria anual d'activitats de 2023. Únicament l'han de presentar les comunitats balears a l'exterior que no van resultar beneficiàries de la subvenció l'any 2023.
6. Annex 1. Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades. Així mateix, en el cas que el pagament s'hagi d'efectuar a través d'un banc de fora de la Unió Europa, s'ha de presentar un certificat bancari en el qual consti la informació següent: les dades identificatives de l'entitat sol·licitant de la subvenció, titular del compte: número d'identificació fiscal o equivalent al país d'origen, i nom o raó social; i les dades bancàries per al pagament: nom de l'entitat bancària i codi numèric; oficina i codi numèric; adreça de l'oficina de l'entitat bancària i país, i numeració completa del compte bancari, SWIFT o BIC.
7. Annex 2. Declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
8. Annex 3. Declaració responsable de no estar afectat per cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
9. Annex 4. Declaració responsable del sol·licitant sobre el compliment de les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
10. Annex 5. Declaració responsable relativa a l'alta en la Seguretat Social i en l'Agència Espanyola d'Administració Tributària. Si l'entitat hi està donada d'alta o hi ha estat, ha de presentar els certificats administratius acreditatius que està al corrent del pagament de les obligacions, només en el cas que no autoritzi la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques a comprovar-ho.
11. Annex 6. Fitxes descriptives de les actuacions de 2024 per a les quals se sol·licita l'ajut.
12. Annex 7. Pressupost.
13. El projecte d'obra, si escau.
14. Si se sol·licita una subvenció per al funcionament, el manteniment o la millora de les seus, o per fer-hi una inversió, la documentació probatòria de la titularitat de la propietat o dels drets sobre els immobles (escriptura de propietat, contracte de lloguer, contracte de cessió, etc.), si ha experimentat canvis.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Es poden presentar en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins al 31 d'octubre de 2024.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Passeig de Sagrera, 2.
Tel.: 971177002
(isangil@dgre.caib.es)
Observacions
S'ha d'adjuntar el model de sol·licitud emplenat i signat electrònicament.