Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per a comunitats balears a l'exterior per al 2024

Determinar les subvencions per a les comunitats balears establertes fora del territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, perquè puguin dur a terme les seves finalitats de manteniment dels vincles amb les Illes Balears i amb la seva història, cultura i llengua.

Codi SIA

3136235

Persones destinatàries

Poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia en el territori on es trobin assentades i constituïdes com a comunitats balears a l'exterior.

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds

Requisits

1. De conformitat amb el que estableixen els articles 1 i 24 del Decret 103/1998, poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia en el territori on es trobin assentades i constituïdes com a comunitats balears a l'exterior.

2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:

a) Estar inscrites en el Registre de comunitats balears assentades fora de les Illes Balears.

b) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

c) No estar sotmeses en cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni en cap procediment sancionador.

d) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Documentació a presentar

1. Sol·licitud

2. Estatuts de l'entitat actualitzats (si s'hi han fet canvis).

3. Documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat de la persona que signa la sol·licitud (si ha sofert canvis).

4. Número d'identificació fiscal de l'entitat (si ha sofert canvis).

5. La memòria anual d'activitats de 2023. Únicament l'han de presentar les comunitats balears a l'exterior que no van resultar beneficiàries de la subvenció l'any 2023.

6. Annex 1. Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades. Així mateix, en el cas que el pagament s'hagi d'efectuar a través d'un banc de fora de la Unió Europa, s'ha de presentar un certificat bancari en el qual consti la informació següent: les dades identificatives de l'entitat sol·licitant de la subvenció, titular del compte: número d'identificació fiscal o equivalent al país d'origen, i nom o raó social; i les dades bancàries per al pagament: nom de l'entitat bancària i codi numèric; oficina i codi numèric; adreça de l'oficina de l'entitat bancària i país, i numeració completa del compte bancari, SWIFT o BIC.

7. Annex 2. Declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

8. Annex 3. Declaració responsable de no estar afectat per cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

9. Annex 4. Declaració responsable del sol·licitant sobre el compliment de les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

10. Annex 5. Declaració responsable relativa a l'alta en la Seguretat Social i en l'Agència Espanyola d'Administració Tributària. Si l'entitat hi està donada d'alta o hi ha estat, ha de presentar els certificats administratius acreditatius que està al corrent del pagament de les obligacions, només en el cas que no autoritzi la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques a comprovar-ho.

11. Annex 6. Fitxes descriptives de les actuacions de 2024 per a les quals se sol·licita l'ajut.

12. Annex 7. Pressupost.

13. El projecte d'obra, si escau.

14. Si se sol·licita una subvenció per al funcionament, el manteniment o la millora de les seus, o per fer-hi una inversió, la documentació probatòria de la titularitat de la propietat o dels drets sobre els immobles (escriptura de propietat, contracte de lloguer, contracte de cessió, etc.), si ha experimentat canvis.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Es poden presentar en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins al 31 d'octubre de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177002

(isangil@dgre.caib.es)

Observacions

S'ha d'adjuntar el model de sol·licitud emplenat i signat electrònicament.

X

Esmena de la sol·licituds

Requisits

S'ha d'esmenar la sol·licitud d'acord amb l'establert al requeriment.

Documentació a presentar

Termini màxim

Trenta dies.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177002

(isangil@dgre.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar