Requisits
Les activitats a subvencionar han de complir les condicions següents:
a. Les persones participants en el projecte d'esport adaptat han de tenir reconegut com a mínim el grau 33 de discapacitat o/i dependència mínim nivell I.
b. Les activitats del projecte s'han d'estendre en el temps un mínim de tres mesos.
c. La freqüència d'actuació de les activitats del projecte ha de ser d'un mínim d'un cop a la setmana.
d. Les activitats dels projectes s'han de realitzar entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.
e. Només s'admetran projectes d'esports o modalitats esportives que estiguin reconeguts per una federació esportiva de les Illes Balears, o per una federació d'àmbit nacional.
f. No són objecte d'aquesta subvenció els projectes desenvolupats en l'àmbit sanitari o amb l'objecte de recuperació o rehabilitació funcional.
Despeses subvencionables:
- Projectes d'esport adaptat de persones amb discapacitat a través de la pràctica esportiva:
a. Retribucions netes (líquides) del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris dels serveis. Aquesta despesa a de suposar un mínim del 60% i fins a un 100% del projecte aprovat. Es podran justificar les despeses corresponents a les persones subjectes a una relació laboral o de voluntariat amb el perceptor.
b. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb l'activitat subvencionada. No inclou compra d'aplicacions informàtiques, ordinadors, impressores, pantalles, ni el manteniment i la creació de pagines web. Amb un màxim de 1.000,00 €.
c. Despeses de material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l'esport. La següent taula mostra el tipus de material esportiu fungible subvencionable:
- Caça, pesca i tir (dianes fungibles, munició, fletxes, plats, hèlices...).
- Ciclisme i triatló (ancoratges, neoprens, ulleres, guants...).
- Escacs (joc d'escacs).
- Esports aeris (ulleres, granota (indumentària)...).
- Esports aquàtics (gorres, ulleres, aletes, elements de suport a la flotabilitat...) .
- Esports de combat (quimonos, cinturons, guants, protectors...).
- Esports de motor (recanvis, monos ...).
- Esports de pilota (pilotes en general, plomes bàdminton, pals beisbol, pals i boles de billar, boles bitlles, bitlles...)
- Esports de raqueta (raquetes, pilotes, cordes...).
- Esports nàutics (rems, pales, armilles salvavides...).
- Esports amb animals (botes, gàbies...).
- Esports a l'aire lliure (peus de gat, botes, motxilles, tendes, cordes...).
- Gimnàstica (pilotes, cintes, calleres, magnesi...)
d. Despeses de lloguer d'immobilitzat material esportiu.
e. Seran elegibles com a despeses de personal dels projectes d'integració i/o reinserció social i projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva, exclusivament les corresponents als següent tipus de contractació o acords:
a) Contracte laboral d'acord amb l'Estatut del Treballador (art. 12,15 i 16).
b) Contracte laboral especial dels esportistes professionals (Decret 1006/1985, 26 de juny).
c) Professionals independents (règim d'autònoms - RETA).
d) Contracte o acord de personal voluntari (Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears)
f) Despeses de llicencies esportives del participants en el projecte presentat i aprovat.
Documentació a presentar
Documentació general que s'ha d'aportar:
a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
- En cas de que el sol·licitant sigui una entitat ha de signar la documentació un representant legal d'aquesta.
- En el cas de que el sol·licitant sigui una persona física podrà signar el document el sol·licitant, la persona autoritzada per aquest o el representant legal.
b. Identificació del sol·licitant: fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.
c. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable.
d. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
e. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
f. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No s'ha de presentar cap document, ja que l'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.
g. Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.
h. Declaració referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021) i en el punt 14 d'aquesta convocatòria.
i. Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma
Documentació específica: Memòria explicativa del projecte amb els següents apartats:
a. Informació general del projecte
b. Impacte del projecte: número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s'ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.
c. Adequació del pressupost: relació entre l'interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.
d. Disseny del programa: metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l'execució del programa.
e. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat.
En relació amb la documentació requerida a l'apartat g) del punt 4.5 i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.
L'Administració podrà consultar o recaptar determinats documents i dades sense que la persona interessada les hagi d'aportar llevat que s'oposi expressament. Això afecta entre d'altres, al DNI, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries o de la seguretat social.
En el model normalitzat de sol·licitud de l'ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
Si la persona sol·licitant denega de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, haurà de presentar els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.
En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
Si la sol·licitud de subvenció inclou el número de fax o l'adreça de correu electrònic de la persona física interessada, s'entén que aquest s'aporta a l'efecte de notificacions dels actes de tràmit i, en especial, de la proposta de resolució, i les de comunicacions que les persones beneficiàries mantinguin amb l'òrgan competent en la instrucció dels procediments de concessió de subvencions.
La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració Esportiva
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
(ajuts_esports@esports.caib.es)