Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per fomentar l'esport adaptat, any 2024

L'objecte d'aquesta convocatòria es facilitar la pràctica de l'activitat física i esportiva adaptada a totes les persones amb discapacitat, entenent aquesta pràctica esportiva adaptada com un element generador de benestar personal, d'integració i d'igualtat

Codi SIA

3131488

Persones destinatàries

Poden ser beneficiaris de les ajudes a projectes d'integració i/o reinserció social i projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva, les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Les entitats privades sense ànim de lucre, que han d'estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials i, si escau, com a serveis, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, que tinguin la seva seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

b. Els clubs esportius, entitats amb seccions esportives i fundacions inscrites o anotades amb la modalitat d'esport adaptat que correspongui al Registre de les Entitats esportives de les Illes Balears

c. S'exclouen d'aquesta línia d'ajuda les entitats següents:

- Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas siguin una unió d'associacions (article 3 f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

- Federacions esportives de les Illes Balears, delegacions territorials de les federacions espanyoles i agrupacions esportives.

- Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tinguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

Número màxim de sol·licituds: s'ha de fer una sol·licitud per a cada projecte que es presenti, amb un màxim de 3 projectes per entitat sol·licitant.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Esports

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Les activitats a subvencionar han de complir les condicions següents:

a. Les persones participants en el projecte d'esport adaptat han de tenir reconegut com a mínim el grau 33 de discapacitat o/i dependència mínim nivell I.

b. Les activitats del projecte s'han d'estendre en el temps un mínim de tres mesos.

c. La freqüència d'actuació de les activitats del projecte ha de ser d'un mínim d'un cop a la setmana.

d. Les activitats dels projectes s'han de realitzar entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.

e. Només s'admetran projectes d'esports o modalitats esportives que estiguin reconeguts per una federació esportiva de les Illes Balears, o per una federació d'àmbit nacional.

f. No són objecte d'aquesta subvenció els projectes desenvolupats en l'àmbit sanitari o amb l'objecte de recuperació o rehabilitació funcional.

Despeses subvencionables:

- Projectes d'esport adaptat de persones amb discapacitat a través de la pràctica esportiva:

a. Retribucions netes (líquides) del personal contractat per l'entitat i destinat a l'atenció directa als beneficiaris dels serveis. Aquesta despesa a de suposar un mínim del 60% i fins a un 100% del projecte aprovat. Es podran justificar les despeses corresponents a les persones subjectes a una relació laboral o de voluntariat amb el perceptor.

b. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l'entitat directament relacionades amb l'activitat subvencionada. No inclou compra d'aplicacions informàtiques, ordinadors, impressores, pantalles, ni el manteniment i la creació de pagines web. Amb un màxim de 1.000,00 €.

c. Despeses de material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l'esport. La següent taula mostra el tipus de material esportiu fungible subvencionable:

- Caça, pesca i tir (dianes fungibles, munició, fletxes, plats, hèlices...).

- Ciclisme i triatló (ancoratges, neoprens, ulleres, guants...).

- Escacs (joc d'escacs).

- Esports aeris (ulleres, granota (indumentària)...).

- Esports aquàtics (gorres, ulleres, aletes, elements de suport a la flotabilitat...) .

- Esports de combat (quimonos, cinturons, guants, protectors...).

- Esports de motor (recanvis, monos ...).

- Esports de pilota (pilotes en general, plomes bàdminton, pals beisbol, pals i boles de billar, boles bitlles, bitlles...)

- Esports de raqueta (raquetes, pilotes, cordes...).

- Esports nàutics (rems, pales, armilles salvavides...).

- Esports amb animals (botes, gàbies...).

- Esports a l'aire lliure (peus de gat, botes, motxilles, tendes, cordes...).

- Gimnàstica (pilotes, cintes, calleres, magnesi...)

d. Despeses de lloguer d'immobilitzat material esportiu.

e. Seran elegibles com a despeses de personal dels projectes d'integració i/o reinserció social i projectes d'esport adaptat de persones a través de la pràctica esportiva, exclusivament les corresponents als següent tipus de contractació o acords:

a) Contracte laboral d'acord amb l'Estatut del Treballador (art. 12,15 i 16).

b) Contracte laboral especial dels esportistes professionals (Decret 1006/1985, 26 de juny).

c) Professionals independents (règim d'autònoms - RETA).

d) Contracte o acord de personal voluntari (Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears)

f) Despeses de llicencies esportives del participants en el projecte presentat i aprovat.

Documentació a presentar

Documentació general que s'ha d'aportar:

a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

- En cas de que el sol·licitant sigui una entitat ha de signar la documentació un representant legal d'aquesta.

- En el cas de que el sol·licitant sigui una persona física podrà signar el document el sol·licitant, la persona autoritzada per aquest o el representant legal.

b. Identificació del sol·licitant: fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

c. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de l'ajut, de conformitat amb la normativa aplicable.

d. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

e. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

f. Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. No s'ha de presentar cap document, ja que l'òrgan instructor ha d'adjuntar d'ofici aquest certificat.

g. Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

h. Declaració referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 17 de l'Ordre de la consellera d'Afers Social i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer de 2021) i en el punt 14 d'aquesta convocatòria.

i. Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma

Documentació específica: Memòria explicativa del projecte amb els següents apartats:

a. Informació general del projecte

b. Impacte del projecte: número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s'ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.

c. Adequació del pressupost: relació entre l'interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.

d. Disseny del programa: metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l'execució del programa.

e. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat.

En relació amb la documentació requerida a l'apartat g) del punt 4.5 i, d'acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot manifestar la seva oposició expressa a la Conselleria d'Afers Socials i Esports perquè no efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades. Aquesta oposició tindrà com a conseqüència que la persona interessada hagi de presentar els corresponents documents acreditatius.

L'Administració podrà consultar o recaptar determinats documents i dades sense que la persona interessada les hagi d'aportar llevat que s'oposi expressament. Això afecta entre d'altres, al DNI, certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries o de la seguretat social.

En el model normalitzat de sol·licitud de l'ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

Si la persona sol·licitant denega de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, haurà de presentar els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

Si la sol·licitud de subvenció inclou el número de fax o l'adreça de correu electrònic de la persona física interessada, s'entén que aquest s'aporta a l'efecte de notificacions dels actes de tràmit i, en especial, de la proposta de resolució, i les de comunicacions que les persones beneficiàries mantinguin amb l'òrgan competent en la instrucció dels procediments de concessió de subvencions.

La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d'admetre la sol·licitud.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

X

Acceptació/renúncia

Requisits

Fins dia 17/09/2024 (5 dies hàbils des de l'endemà de la seva publicació)

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins dia 17/09/2024 (5 dies hàbils des de l'endemà de la seva publicació)

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

X

Compte justificatiu

Requisits

El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l'activitat que se subvenciona.

Es consideren despeses subvencionables aquelles que s'efectuïn en els període compres entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 d'octubre de 2024.

Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.

Les subvencions que concedeix la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports s'han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005.

Justificació de projectes d'esport es farà mitjançant la presentació del compte justificatiu.

Documentació a presentar

El compte justificatiu que presenti l'entitat beneficiària ha d'incloure els documents següents:

a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les còpies digitalitzades de les factures i dels documents acreditatius dels pagaments corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada.

En la justificació s'ha d'indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d'actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.

Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat, d'acord amb el model de compte justificatiu.

c). Còpia digitalitzada del diari de totes les sessions i activitats realitzades, a on s'haurà d'indicar per a cada sessió la següent informació:

- Dia i hora de l'activitat.

- Instal·lació i localitat.

- Nom dels treballadors que han participat.

- Control d'assistència dels participants al projecte.

- Continguts de la sessió i/o resum de l'activitat.

d). Còpia digitalitzada del full de registre horari dels treballadors o monitors de l'activitat, corresponent a totes les jornades del projecte. Si el treballador realitza aquesta activitat com a part de la seva jornada laboral, indicar al full de registre horari les hores que corresponen al projecte.

Factures i rebuts

Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s'acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, albarans, etc.. Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.

Les factures han de contenir com a mínim:

- Número i sèrie, si s'escau.

- Nom i cognoms o denominació social.

- NIF i domicili de l'expedidor i del destinatari, tant en el cas de persones físiques com de persones jurídiques.

- Descripció detallada de l'operació, amb els serveis concrets, preus unitaris, etc. i contraprestació total.

- Base imposable.

- Tipus tributari i quota repercutible.

- Lloc i data d'emissió.

- Dades del registre mercantil de l'expedidor.

L'art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.

A les factures la descripció de l'operació haurà d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com "material esportiu", "promoció", "serveis professionals", etc.

Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'haurà de poder verificar el preu unitari de l'operació.

Son elegibles les denominades "factures electròniques" (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.

Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.

Acreditació de pagaments

A totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l'esmentat efecte ha d'estar validada per l'entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.

Despeses no subvencionables

En cap cas es consideren despeses subvencionables:

a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

c) Les despeses de procediments judicials.

d) Despeses de garantia bancària.

e) Despeses d'assegurances obligatòries o voluntàries.

f) Despeses notarials i registrals.

g) Despeses d'indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal.

h) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de "treball", banquets, "gales" actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.

i) Les denominades "auto factures" (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l'ajut o de tercers participats pel mateix).

j) Serveis prestats per empreses o altres entitats destinat a l'atenció directa als beneficiaris del projecte d'integració o reinserció social i d'esport adaptat.

En cas que l'entitat beneficiària no justifiqui l'import total del projecte d'actuació que hagi servit de base per a la concessió de l'ajut, pertoca la revocació parcial de l'ajut, del qual s'ha de reduir l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de quinze dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva presentació de la justificació de la subvenció i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 4 de novembre de 2024 (inclòs).

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Esports

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Administració Esportiva

C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).

(ajuts_esports@esports.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Esports

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar