Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Subvencions a centres educatius no universitaris per a activitats d'educació ambiental per el curs 2024-2025

L'establiment de subvencions per finançar despeses generades pel desenvolupament del Programa de centres ecoambientals entre l'1 de setembre de 2024 i el 28 de juny de 2025, a l'efecte d'impulsar l'educació ambiental en la infància i la joventut, fer partícip tota la comunitat educativa i millorar la capacitat d'aquesta d'intervenir positivament sobre el medi ambient contribuint a la transformació de les persones en subjectes actius del canvi social

Código SIA

3115221

Personas destinatarias

Els centres educatius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de titularitat pública o privada, que participen en el Programa de centres ecoambientals en el curs 2024-2025, el qual ve regulat per la Resolució de la de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa i del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia 17 de maig de 2024 en virtut a l'article 31.5 de la Lei 39/2015

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos des del dia de presentació formal de la sol·licitud

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Documentos relacionados con el procedimiento

  • BOIB Resolució de Convocatòria
    Resolució del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions a centres educatius no universitaris de les Illes Balears per a activitats d'educació ambiental per al curs escolar 2024-2025
  • Proposta de resolució de concessió
    Proposta de resolució de la directora general de Medi Natural i Gestió Forestal de concessió de subvencions a centres educatius no universitaris de les Illes Balears per a activitats d'educació ambiental per al curs escolar 2024-2025
  • Resolució de concessió
    Resolució del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural de concessió de subvencions a centres educatius no universitaris de les Illes Balears per a activitats d'educació ambiental per al curs escolar 2024-2025
  • Resolució correcció errades de la Resolució de concessió
    Resolució del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural de correcció d'errades advertides a la Resolució del conseller d'Agricultura, Pesca i Medi Natural de concessió de subvencions a centres educatius no universitaris de les Illes Balears per a activitats d'educació ambiental per al curs escolar 2024-2025

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

1. Tots els centres educatius que participen en el Programa de centres ecoambientals en la convocatòria del curs escolar 2024/2025 i compleixen els requisits d'aquesta convocatòria de subvencions i de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, publicada en el BOIB núm.120 de 13 d'agost de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per l'ambientalització de centres educatius a les Illes Balears, tenen dret a la subvenció i rebran una quantitat mínima del 100% fins a 600 euros per al desenvolupament del Programa

2. Només es pot fer una sol·licitud per cada centre educatiu amb dret a la subvenció.

3. No es pot ser beneficiari d'aquesta subvenció quan s'incorri en alguna de les prohibicions compreses a l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. És un requisit per ser beneficiari de la subvenció no haver estat sancionat o condemnat en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

5. És condició indispensable per accedir al finançament d'aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. Només han d'acreditar aquesta condició els centres docents privats, i s'ha d'acreditar en el moment de de formular la sol·licitud i abans del pagament de la subvenció.

Documentación a presentar

1) Document acreditatiu de la condició de director o directora.

2) En cas d'oposició a la consulta de dades:

A. Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

B. Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

3) Projecte d'educació ambiental objecte de la subvenció, ajustat al format de l'annex 2.

Per als centres educatius concertats, a més:

4) Concert educatiu vigent.

5) Document acreditatiu de la representació legal.

6) Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Data límit per presentar la sol·licitud de subvenció serà el 16 de desembre de 2024

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Observaciones

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

X

Esmena de la Sol·licitud

Requisitos

Haver rebut un requeriment per esmenar deficiències en la documentació de la sol·licitud de subvenció.

Documentación a presentar

La que s'indiqui al requeriment.

Plazo máximo

10 dies des de la data de recepció de la notificació.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

X

Desistiment o renúncia

Requisitos

Haver sol·licitat la subvenció i, pels motius que siguin, no estar en disposició de continuar amb el procediment.

Documentación a presentar

Document de desistiment o renúncia (formulari en línia).

Plazo máximo

En qualsevol moment del procediment.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Observaciones

Tot interessat pot desistir de la seva sol·licitud o, quan no estigui prohibit, renunciar als seus drets. L’Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia i declararà conclòs el procediment.

X

Al·legació en el tràmit d'audiència

Requisitos

Aparèixer com a beneficiari de les subvencions a la Proposta de resolució i que l'import que es proposa atorgar sigui inferior a l'import sol·licitat. Proposta de resolució publicada al BOIB 39 de 29 de marc de 2025

Documentación a presentar

Al·legació en la qual s'indiquin les modificacions que es volen fer respecte de la sol·licitud inicial.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El 11 d'abril de 2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Observaciones

Aquest tràmit és opcional. En el cas que no presenteu al·legacions, es considerarà que estau conformes amb la Proposta.

X

Justificació

Requisitos

Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció que s'hagin dut a terme en el període que s'indica a la base quarta punt 2. El termini per a la justificació de les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció serà d'un mes des de la finalització del termini per la realització de despeses generades pel desenvolupament del Projecte.

Documentación a presentar

Les despeses s'han de justificar mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament (imprès 1) que es farà telemàticament i el seu contingut serà el següent, sens perjudici que durant la tramitació del procediment de concessió l'òrgan instructor en pugui requerir qualsevol altra quan ho consideri oportú:

a. Dades del centre i del seu representant legal.

b. Canals de comunicació.

c. Dades per a la notificació d'avisos.

d. Títol del Projecte d'Educació Ambiental.

e Sol·licitud de pagament parcial o total de la quantia subvencionada indicant la quantia exacta sol·licitada (justificada).

f. Declaracions responsables i autoritzacions i obligacions per tots els centres

1. Certificat acreditatiu que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció, firmat pel director del centre educatiu.

2. Certificar estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

3. Declaració responsable que acrediti, o bé la no aportació prèvia dels justificants a altres subvencions, o bé la indicació de l'import amb què han estat subvencionats per altres administracions

g. Adjuntar memòria explicativa respecte al projecte presentat a la sol·licitud de la subvenció, i si es el cas indicar els canvis duts a terme respecte al projecte.

h. Per als centres concertats,

1. El compte justificatiu segons el model de l'imprès 2 que ha d'incloure una relació numerada i ordenada de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, a nom del beneficiari, que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

i. Per als centres docents de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, se substitueix el compte justificatiu per un certificat del director del centre que detalli les despeses i els ingressos imputables a l'aportació econòmica. A aquest efecte, el certificat ha de contenir, com a mínim, la relació detallada identificativa dels documents justificatius, el concepte i la data de pagament (imprès 3). Es pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

j. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, degudament escanejats si foren emesos en paper, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu; i l'acreditació de pagament corresponent. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent hauran de ser emesos dins del període d'execució (1 de setembre 2024 – 31 de maig 2025).

k. Cal recordar que segons l'article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat en el paràgraf 1 (pròrroga inclosa).

l. Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Fins el 30 de juny de 2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

X

Esmena de la justificació

Requisitos

Haver rebut un requeriment per esmenar deficiències en la documentació de la justificació de subvenció.

Documentación a presentar

La que s'indiqui al requeriment.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

10 dies des de la data de recepció de la notificació.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Gremi de Corredors 10. Polígon de Son Rossinyol. Tel.: 900151617

(easubvencions@dgmedinatural.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalidad

Gestió de subvencions d'educació ambiental, prevista a l'Ordre de 3 de maig de 2006 del conseller de Medi Ambient per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre, i que per obligació legal s'han de facilitar al responsable del tractament

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

no se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el RGPD

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar