Requisits
Se subvencionen les següents despeses:
a. Despeses i taxes a federacions esportives i/o lligues professionals d'inscripció requerides per a la participació a la competició de categoria nacional a la temporada 2023-2024, efectivament pagades entre l'1 de novembre de 2023 i el 31 de maig de 2024.
b. Adquisició de vestimenta esportiva (primer equipament)
c. Lloguers d'instal·lacions esportives destinades a entrenaments i partits oficials.
d. Retribucions dels esportistes professionals mínims obligatoris, d'acord amb els reglaments de competició. Només serà aplicable a les següents categories de competició:
Esport Categoria de competició
Bàsquet femení Lliga Femenina ENDESA
Bàsquet masculí LEB Or
Futbol femení Primera Federació FUTFEM
Futbol masculí Primera Federació
Futbol sala femení Primera Divisió Futsal Femení
Futbol sala masculí Primera Divisió Futsal
Handbol femení División de Honor Femenina
Handbol masculí Divisió d'Honor Argent
Voleibol femení Superlliga (Lliga Iberdrola)
Voleibol masculí Superlliga
No són objecte d'aquesta convocatòria de subvencions les despeses o taxes pagades a federacions esportives i/o lligues professional estrangeres, encara que es paguin a traves de les federacions esportives espanyoles.
Documentació a presentar
Documentació general:
a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social, en cas que no autoritzin la consulta en els termes del punt 6.5.
c) Declaracions responsables:
· Declaració responsable de l'entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.
· En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.
· Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
· Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 17 de l'Ordre de Bases i en el punt 16 d'aquesta convocatòria.
· Declaració responsable dels esportistes, entrenadors, preparadors físics i fisioterapeutes de l'equip. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms, document oficial d'identificació (DNI), tipus de relació laboral, professional o de voluntariat amb el club esportiu.
· Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses d'inscripció a la competició oficial:
a) Projecte explicatiu de la competició, on s'indiquin:
· Factura o document anàleg i document de pagament de les despeses d'inscripció.
· El calendari federatiu de la competició nacional.
· Tríptic federatiu (o document anàleg certificat per la federació) de l'equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l'equip per al qual es presenta la sol·licitud.
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a la vestimenta (primera equipament) dels esportistes.
o Nom, llinatges, núm. de llicència federativa, categoria, edat i nacionalitat dels esportistes de l'equip.
o Factura i document de pagament de l'adquisició del primer equipament (vestimenta)
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatiu als lloguers instal·lacions esportives:
· Còpia del contracte d'arrendament o document anàleg.
· Còpia del calendari oficial de competició.
· Informe relatiu al cost mensual d'arrendament i dates del primer partit i darrer partit de la temporada. Així com el cost previst per tota la temporada de competició oficial, pel període compres entre el primer partit i el darrer partit de la temporada, més un mes de preparació o entrenament de pretemporada.
Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les retribucions dels esportistes professionals mínim obligatoris:
· Còpia del contracte.
· Còpia del calendari oficial de competició.
· Informe relatiu al cost mensual de les retribucions i dates del primer partit i darrer partit de la temporada. Així com el cost previst per tota la temporada de competició oficial, pel període compres entre el primer partit i el darrer partit de la temporada, més un mes de preparació o entrenament de pretemporada.
En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, els corresponents certificats acreditatius d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.
L'òrgan instructor incorporarà d'ofici a l'expedient el certificat d'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.
En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o l'entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.
Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.
La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dona el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l'obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Dins el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible al procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració Esportiva
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
(aamengual@esports.caib.es)
Observacions
Heu d’adjuntar el model específic corresponent degudament emplenat i signat.