Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social i serveis d'atenció social 2024-26

Establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector social per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d'atenció social adreçats a persones i famílies en risc d'exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques.

Codi SIA

3031469

Persones destinatàries

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre del tercer sector social que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials adreçats a persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de tres mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre i disposar d'organització, estructura tècnica i capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat subvencionada.

b. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c. Estar constituïdes legalment i inscrites en el Cens d'organitzacions del tercer sector de les Illes Balears, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 7 del capítol I de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social (BOIB núm. 67, de 31 de maig).

d. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears. S'entén per seu o delegació permanent i activa l'espai d'accés públic, amb dotació de personal voluntari o professional i obert al públic, administracions o altres entitats socials un mínim de deu hores setmanals.

e. Incloure en els estatuts com a beneficiàries de la seva activitat qualsevol persona o família en situació de risc o exclusió social, sense que sigui preceptiva la pertinença a un col·lectiu o sector específic de població per raons de salut, discapacitat o dependència.

f. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. Els deutes ajornats no suposen un incompliment de les obligacions tributàries.

g. Haver justificat els ajuts o les subvencions que hagin rebut anteriorment de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

h. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

i. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

j. Complir l'obligació que estableix l'article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència.

k. En els casos legalment prevists, disposar del pla d'igualtat inclòs en els articles 45, 46 i 47 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, d'acord amb la redacció del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i haver-ne sol·licitat la inscripció en el Registre de plans d'igualtat de les empreses.

2. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

a. Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora o, en tot cas, siguin una unió d'associacions (article 3.f) de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

b. Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

Documentació a presentar

A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar, sempre que no estigui en poder de l'Administració o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, la documentació següent:

a. Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.

b. L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

c. Una declaració responsable conjunta (imprès 1) en la qual es faci constar que l'entitat sol·licitant:

◦ No es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.

◦ Compleix les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, aquesta convocatòria i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

◦ No ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016.

◦ Es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat no ho autoritzi, s'ha d'aportar aquest certificat.

◦ No ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

◦ Adquireix el compromís d'incorporar el personal voluntari inclòs en el projecte, si escau.

d. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model aportat per la Direcció General d'Afers Socials (imprès 2), excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma. En aquest cas, és suficient informar-ne i comunicar el compte en què s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció.

e. Una declaració responsable pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar-lo o bé si està subjecta a l'impost o a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (imprès 3).

f. Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3).

g. Un certificat signat per la persona representant de l'entitat en el qual es facin constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears i l'adreça dels locals de què disposa l'entitat per executar el projecte, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local, amb l'especificació de dies i horaris (imprès 4).

h. Una declaració responsable, signada per la persona representant de l'entitat, en la qual es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual se sol·licita la subvenció (imprès 4).

i. En el cas d'entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors, una declaració responsable que l'entitat està en possessió dels certificats negatius del Registre central de delinqüents Sexuals de tots els treballadors afectats i que, en cas de noves contractacions, han d'estar en poder de l'empresa abans de la incorporació (imprès 5).

j. Un projecte tècnic, segons el model disponible al web (imprès 7).

k. L'acreditació documental de disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals, segons l'article 42.1.a) de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball a les Illes Balears.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds dins el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, mitjançant el tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Esmena de sol·licitud.

Requisits

Entitats sense ànim de lucre que hagin presentat amb anterioritat una sol·licitud de subvenció a la convocatòria.

Documentació a presentar

Esmena de la documentació presentada prèviament.

Termini màxim

Cinc dies hàbils des de l'accés al requeriment.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Al·legacions

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de la primera proposta provisional de resolució.

Documentació a presentar

Al·legacions a la primera proposta provisional de resolució.

Termini màxim

5 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la primera proposta provisional de resolució.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Acceptació, renúncia o reformulació

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de la segona proposta provisional de resolució.

Documentació a presentar

L'acceptació o la renúncia a la proposta de resolució o la reformulació del projecte aprovat.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

3 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la segona proposta provisional de resolució.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Ser entitat beneficiària de la subvenció.

Documentació a presentar

Qualsevol documentació que se vulgui aportar.

Termini màxim

Termini d'acord amb l'establert a les obligacions de la convocatòria, al requeriment notificat, etc.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Primera justificació

Requisits

Ser entitat beneficiària de la subvenció.

Documentació a presentar

Veure punt 14 de la convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Com a màxim el 31 de març de l'any 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Segona justificació

Requisits

Ser entitat beneficiària de la subvenció.

Documentació a presentar

Veure punt 14 de la convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Com a màxim el 31 de març de l'any 2026.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Tercera justificació

Requisits

Ser entitat beneficiària de la subvenció.

Documentació a presentar

Veure punt 14 de la convocatòria.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Com a màxim el 31 de març de l'any 2027.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar