Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts adreçats al funcionament d'agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears 2024

L'objecte d'aquesta convocatòria és donar suport a les agrupacions empresarials innovadores de les Illes Balears basades en el coneixement amb la finalitat d'incentivar la consolidació d'aquestes entitats i dels projectes col·laboratius que puguin desenvolupar, reforçant així el seu potencial innovador com a element important en el sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears i com a mitjà per augmentar-ne la competitivitat i contribuir al creixement sostenible de l'economia de les nostres illes.

Código SIA

3030265

Personas destinatarias

Són beneficiaris d'aquests ajuts les agrupacions empresarials innovadores que estiguin donades d'alta en el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud d'ajuda que s'estableix en l'apartat vuitè d'aquesta convocatòria, i que, per tant, compleixin els requisits establerts en l'article 5 del Decret 6/2019, d'1 de febrer, pel qual es crea i regula el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears, publicat en el BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2019 (d'ara endavant, Decret 6/2019).

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud en el registre de l'òrgan competent per a la instrucció del procediment. Si transcorregut aquest termini no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Trámites

X

FASE I: Sol·licitud d'ajuda

Requisitos

1. Els ajuts a les agrupacions empresarials innovadores es concediran exclusivament a l'entitat jurídica que gestioni l'agrupació, d'acord a l'article 27.2 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.

2. Les entitats que sol·licitin aquests ajuts han de complir els requisits següents:

a) Estar donats d'alta al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears regulat en el Decret 6/2019 en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s'han de complir amb els requisits establerts a l'article 5 d'aquest mateix Decret.

b) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social i de les seves obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El sol·licitant autoritzarà expressament en la sol·licitud dels ajuts que la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

d) No estar en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; no haver estat sancionats d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, i l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats setè i vuitè d'aquesta resolució.

f) No haver rebut ajuts de funcionament per un període superior a 10 anys, d'acord al article 27.7 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió.

g) Assumir els compromisos següents:

— Realització d'un mínim de 40 hores anuals de formació per persona, de gerència o laboral contractat amb despeses imputades a l'apartat 6.2.1, en àrees que millorin la competitivitat de l'entitat (gestió empresarial, màrqueting, internacionalització o idiomes, entre d'altres) durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda.

— Presentació, durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda, d'un mínim de dos projectes col·laboratius innovadors a convocatòries públiques de subvencions de concurrència competitiva (locals, regionals, estatals o europees) on l'AEI figuri com a entitat sol·licitant o beneficiària de l'ajut per al projecte col·laboratiu.

La sol·licitud dels ajuts implica l'assumpció d'aquests dos compromisos.

Documentación a presentar

1. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud de subvenció, segons el model de l'imprès 2, disponible a https://innovacio.caib.es/ i a la pàgina del tràmit a la Seu Electrònica de la CAIB. La persona que signi la sol·licitud ha de coincidir amb el representant legal que figura al Registre d'Agrupacions Empresarials Innovadores de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas contrari, el signant de la sol·licitud haurà d'acreditar la condició de representat de l'entitat i dels poders que tengui reconeguts.

b) Memòria tècnica i econòmica que estimi les despeses de funcionament descrits a l'apartat sisè de la convocatòria amb el contingut mínim que es detalla a l'imprès 3, i que es relacionin amb el Pla estratègic regulat a l'article 5 del Decret 6/2019.

c) Declaració responsable atorgada davant l'òrgan concedent de la subvenció de no estar sotmès el beneficiari a cap de les circumstàncies a què es refereix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, inclosa en el model de sol·licitud.

d) Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributaria de les Illes Balears i de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui obtenir de l'Agència Tributària de les Illes Balears i de la Tresoreria General de la Seguretat Social la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

e) Quant a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, el sol·licitant autoritzarà expressament en la sol·licitud dels ajuts que la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació pugui obtenir de la Agència Estatal de l'Administració Tributària la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, tret del cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.

f) Declaració en què es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats des de la creació de l'entitat per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (imprès 4).

g) D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior o igual de 15.000 € en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que, per les seves característiques especials, no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. S'ha de justificar en tot cas l'adequació de les despeses als preus de mercat (imprès 5).

h) Declaració de dades bancàries que es troba inclosa en la sol·licitud de l'ajut.

i) Documentació acreditativa de no disposar de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de l'activitat subvencionada, en el cas que es sol·liciti pagament anticipat parcial de l'ajuda.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds és de cinc mesos, comptadors a partir de l'endemà de la data de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Innovació

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971176105

(innovacio@caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisitos

Haver sol·licitat una ajut en aquesta convocatòria

Documentación a presentar

Plazo máximo

Sense termini

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Innovació

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971176105

(innovacio@caib.es)

X

FASE II: Sol·licitud de pagament

Requisitos

El pagament final de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la sol·licitud de pagament i la presentació de la documentació establerta a l'apartat dotzè de la convocatòria.

1. L'activitat subvencionada s'ha d'entendre justificada amb l'acreditació de la realització efectiva d'aquesta i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit.

2. Les despeses objecte dels ajuts s'han d'executar entre l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud al registre electrònic general i el 31 de desembre de 2024. No s'han de tenir en consideració com a justificants de les despeses

subvencionades les factures emeses fora d'aquestes dates ni les factures pagades fora del termini de justificació.

3. El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables serà en la data que estableixi la resolució de concessió. La data de justificació final de l'ajuda no pot ser, en cap cas, posterior a l'1 de febrer de 2025.

Documentación a presentar

El pagament final de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada la realització de l'activitat subvencionada, mitjançant la sol·licitud de pagament i la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licitud de pagament, d'acord amb el model que figura en l'imprès 6.

b) Memòria tècnica i econòmica que justifiqui les despeses de funcionament de l'AEI per al període d'execució establert en el punt 2 de l'apartat onzè amb el contingut mínim de l'imprès 7 i que detalli el grau del compliment de la memòria tècnica i econòmica de la fase de sol·licitud de l'ajut establert a l'imprès 3.

c) Si escau, una relació actualitzada de la declaració a què es fa referència en l'apartat 7.1.f), declaració detallada d'altres subvencions o ajuts que hagin finançat l'activitat subvencionada des de la creació de l'entitat, amb la indicació de l'import i la procedència (imprès 4).

d) Documentació d'acreditació d'un mínim de 40 hores anuals de formació per persona, de gerència o laboral contractat amb despeses imputades a l'apartat 6.2.1 anterior, en àrees que millorin la competitivitat de l'entitat (gestió empresarial, màrqueting, internacionalització o idiomes, entre d'altres) durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda.

e) Documentació justificativa d'haver presentat, durant el període d'execució de l'actuació objecte de l'ajuda, un mínim de dos projectes col·laboratius innovadors a convocatòries públiques de subvencions de concurrència competitiva locals, regionals, estatals o europees) on l'AEI figuri com a entitat sol·licitant o beneficiària de l'ajut per al projecte col·laboratiu.

f) Compte justificatiu amb la relació de les despeses de funcionament de l'AEI (imprès 8).

g) Si escau, justificant per a les despeses superiors a 15.000 euros de subministraments i prestacions de serveis i de consultoria, segons el que estableix la Llei 9/2017 (imprès 5), al qual es refereix l'apartat 7.1.g).

h) Justificants de les despeses de personal propi:

1r. Nòmines.

2n. Models de liquidació i la relació nominal de la Seguretat Social.

3r. Models d'IRPF empresarial (declaració de retencions i ingressos a compte de l'IRPF de l'AEAT).

4t. En el cas d'autònoms dependents i/o personal directiu, factures amb la descripció de les feines realitzades, nombre d'hores i preu hora.

5è. Relació de nombre d'hores i/o percentatges de dedicació a l'actuació objecte de subvenció per a cada un dels treballadors del projecte respecte a la totalitat de la jornada laboral signat pel treballador i per l'entitat beneficiària.

6è. Justificant bancari del pagament de nòmines, IRPF i Seguretat Social. Els documents bancaris que acreditin la transferència o el pagament domiciliat, han d'especificar la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de manera que s'identifiqui aquest amb la factura,i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura corresponent.

i) Justificants d'altres despeses.

1r. Una còpia de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa emesos a nom de l'entitat beneficiària de l'ajuda (amb la data d'emissió, import, concepte i dades completes de l'emissor i el receptor, raó social, NIF i direcció).

2n. Justificant bancari de pagament de cada factura. Els documents bancaris que acreditin la transferència o el pagament domiciliat han d'especificar la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de manera

que s'identifiqui aquest amb la factura, i també les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura corresponent. Això no obstant, per a les factures inferiors a 500 euros és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor. Per a imports inferiors a 100 euros s'accepten com a justificants de despesa i pagament els tiquets de caixa.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per justificar la realització dels conceptes subvencionables serà en la data que estableixi la resolució de concessió. La data de justificació final de l'ajuda no pot ser, en cap cas, posterior a l'1 de febrer de 2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Innovació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Innovació

Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta. Tel.: 971176105

(innovacio@caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Innovació i Transformació Digital

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar