Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre que contractin alumnes de cicles formatius de formació professional en la modalitat dual intensiva (curs 2023-2024)

1. Convocar ajuts per a empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractats alumnes matriculats a un dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024.

2. Fomentar l'excel·lència en la formació pràctica dels alumnes de formació professional en la modalitat dual intensiva mitjançant la millora de les condicions en què les empreses i entitats sense ànim de lucre ofereixen aquesta formació i compensar-les per l'esforç, el temps i la dedicació que inverteixen en la formació d'aquests alumnes.

Codi SIA

3017131

Persones destinatàries

Empreses i entitats sense ànim de lucre que tenguin contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional del sistema educatiu en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears, amb un contracte de formació en alternança (de l'article 11.2 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, d'acord amb el Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desplega el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'estableixen les bases de la formació professional dual), dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i al 31 d'agost de 2024.

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos a partir de la data de finalització del termini per presentar sol·licituds.

Silenci administratiu

Caducitat

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Normativa del procediment

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Presentació de les sol·licituds

Requisits

- Els sol·licitants han de complir els requisits generals següents:

a) Disposar d'un centre de treball que desenvolupi la seva activitat a les Illes Balears perquè l'alumne contractat hi dugui a terme la seva activitat laboral.

b) No estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiaris dels ajuts que estableix l'article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005 i l'article 13 de la Llei general de subvencions.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

d) No haver estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial ferma en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajuts o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

- Els sol·licitants han de complir els requisits específics següents:

a) Adquirir el compromís de tenir contractat almenys un alumne d'un cicle formatiu de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears dins el període comprès entre l'1 de setembre de 2023 i el 31 d'agost de 2024 amb un contracte de formació en alternança.

b) Adquirir el compromís d'assignar un tutor d'empresa a l'alumne contractat.

c) Adquirir el compromís que els tutors o cotutors assignats per l'empresa assisteixin a un curs de formació de setze hores per a l'exercici de l'acció tutorial organitzat per la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca o haver-lo realitzat durant el curs 2022-2023.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

De l'1 de desembre de 2023 al 29 de febrer de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Esmenes

Requisits

Aparèixer a l'informe sobre les sol·licituds que han de presentar documentació.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 22 al 29 de maig de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució provisional

Requisits

Aparèixer als annexos 1 o 2 de la proposta de resolució provisional.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 27 de juny al 10 de juliol de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Renúncia de l'ajut

Requisits

Aparèixer a la proposta de resolució definitiva.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 15 al 24 de juliol de 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Aparèixer a la Resolució de beneficiaris dels ajuts.

Documentació a presentar

Termini màxim

Del 2 al 16 de setembre de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Esmena documentació justificativa

Requisits

Aparèixer a l'informe sobre les empreses que han presentar o esmenar la documentació justificativa.

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 26 de setembre al 9 d'octubre de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució per modificar l'import concedit inicialment o denegar els ajuts econòmics

Requisits

Aparèixer en els annexos de la proposta de resolució de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa per modificar l'import concedit inicialment o denegar els ajuts econòmics per a empreses i entitats sense ànim de lucre amb la finalitat de millorar la qualitat dels ensenyaments de formació professional en la modalitat dual intensiva a les Illes Balears per al curs 2023-2024.

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

Del 22 d'octubre al 5 de novembre de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

X

Acceptació de la subvenció

Requisits

Aparèixer a la proposta de resolució definitiva per modificar l'import concedit inicialment o denegar els ajuts econòmics.

Documentació a presentar

Termini màxim

Del 19 al 28 de novembre de 2024, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177771

(departamentfp@dgfpieas.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar