Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'acció concertada del servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada, amb entitas acreditades per als anys 2023,2024,2025,2026 i 2027

Concertació de 45.000 sessions anuals de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada.

Codi SIA

3016734

Persones destinatàries

Persones jurídiques de caràcter privat , amb o sense ànim de lucre, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que disposin de la corresponent acreditació administrativa de Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca (SEDIAP) i compleixin els requisits establerts en el punt 4 de la convocatòria.

Termini per a resoldre i notificar

Tres mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds

Requisits

4.1. Poden presentar sol·licituds per aquesta convocatòria de concert aquelles entitats que compleixin un o ambdós requisits següents:

a) Aquelles entitats que disposin de la corresponent acreditació administrativa de Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca (SEDIAP) i disposin de sessions arrelades mitjançant un concert social la vigència del qual finalitzi l'any 2023.

b) Aquelles entitats que disposin de la corresponent acreditació administrativa de Servei de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca (SEDIAP) i que disposin d'un centre d'atenció primerenca acreditat durant els anys 2021 i 2022 que suposin l'ampliació de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears

4.2. A més de l'anterior, les entitats interessades hauran de complir es requisits següents:

a) Tenir una experiència mínima de 24 mesos en la prestació de serveis d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

L'experiència només es pot acreditar amb els documents que estableix el punt 5.3 apartat c), d'aquesta convocatòria.

b) Acreditar la disposició dels mitjans i els recursos suficients per garantir el compliment de les condicions previstes en l'acord d'acció concertada. Aquests requisits s'han d'acreditar mitjançant la presentació dels documents que estableix el punt 5.3, apartats d), e) i f) i h), d'aquesta convocatòria.

c) Acreditar el compliment de qualsevol altra normativa que, amb caràcter general o específic, els sigui aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte del concert, mitjançant la presentació del document que estableix el punt 5.3, apartat j), d'aquesta convocatòria.

d) Comunicar els canvis d'accionariat o de titularitat, per preservar la identitat institucional que hagi justificat l'acord d'acció concertada.

4.3. Així mateix, les entitats han de complir els requisits mínims que s'estableixen en desplegament del títol VII de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, així com els requisits que fixa l'article 4 del Decret 48/2017, de 27 d'octubre, pel qual s'estableixen els principis generals als quals s'han de sotmetre els concerts socials, i els requisits que fixa l'article 5 de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4.4. Atès el que disposa l'annex II de l'Acord del Consell de Govern de 6 de març de 2023 modificat per l'Acord de Consell de Govern de data 24 d'abril de 2023 ( BOIB núm. 52, de 25 d'abril), el servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d'atenció primerenca en l'àmbit dels serveis socials de les Illes Balears és un servei declarat d'interès econòmic general, per la qual cosa poden subscriure concerts totes les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, amb ànim de lucre o sense, sigui quina sigui la forma jurídica que adoptin, que prestin els serveis objecte del concert, compleixin els requisits prevists en aquesta convocatòria i presentin una sol·licitud en els terminis i la forma que es determini en aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

- Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de formular una sol·licitud, d'acord amb el model general, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat. Aquest model de sol·licitud es troba disponible a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

- Les entitats han de presentar una sol·licitud independent per a cada SEDIAP, amb indicació del nombre de sessions que ofereixin per concertar amb l'Administració, que no pot ser superior a les sessions que tenen acreditades.

5.3. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Resolució d'autorització i d'acreditació del centre o centres i número de places d'atenció primerenca pels què es presenta la sol·licitud de concertació.

b) Acreditació del caràcter d'entitat del tercer sector social a l'efecte del criteri de preferència en la selecció, d'acord amb l'article 6.4 de la Llei 12/2018.

c) Declaració responsable de l'entitat en relació amb l'experiència en la prestació del servei d'atenció primerenca acompanyada del primer concert signat amb la conselleria competent en matèria de serveis socials.

d) Declaració responsable que l'entitat no està sotmesa a les prohibicions de contractar amb l'Administració en virtut de sanció administrativa ferma, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, i d'acord amb l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 d novembre, de contractes del sector públic, ni a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions, establerts en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; així com de no incórrer en la prohibició que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes, i declaració de no haver estat sancionada per resolució ferma en els darrers quatre anys per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de relacions laborals, ocupació, empreses usuàries de treball temporal, seguretat social, emigració, moviments migratoris i treball d'estrangers.

e) Acreditació de solvència financera, segons el document disponible a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

f) Acreditació de solvència tècnica, segons el document disponible a la Seu Electrònica de la CAIB (https://www.caib.es/seucaib/ca/201/empreses/).

g) Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, en el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades.

h) Acreditació de la titularitat de l'equipament o el centre on es du a terme el servei, o de disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid, per un període no inferior a la vigència del concert.

i) Declaració, signada per la direcció del servei, que l'entitat manté vigents tots els requisits que van conduir a l'acreditació sobre la totalitat de places autoritzades i acreditades.

j) Declaració, signada per la persona responsable de l'entitat, que el servei compleix la normativa general o específica aplicable, tant per la naturalesa jurídica de l'entitat com pel tipus de servei objecte de concertació.

5.4. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General d'Atenció a la Dependència perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Valoracio i Atenció Primerenca. SVAP

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Valoracio i Atenció Primerenca. SVAP

C/ de Joan Maragall, 17 A. Tel.: 971176685 - Fax: 971176997

(administraciosvap@dgad.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Atenció a la Dependència

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar