Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria d'ajuts per a compensar les pèrdues de les persones treballadores autònomes que hagin suspès la seva activitat econòmica en l'any 2019 per motiu d'estar en situació de gaudi de la prestació per naixement

Aquesta convocatòria de subvencions té per objecte regular l'atorgament d'uns ajuts per a compensar les persones treballadores autònomes que no es van poder beneficiar dels ajuts regulats en l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la Covid-19 per no haver complert algun dels requisits per a ser destinataris dels ajuts establerts en els articles 2.A.1.b) i 2.B.2.a) d'aquesta Ordre, amb l'objectiu de promoure l'ocupació autònoma i per a contribuir en la consecució dels objectius de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, familiar i laboral en igualtat de condicions entre homes i dones.

Código SIA

3016681

Personas destinatarias

Beneficiaris

1. Les persones treballadores autònomes sol·licitants dels ajuts han de complir, en el moment de presentació de la sol·licitud, els següents requisits generals:

a) Acreditar haver estat d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), en algun dels epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors gestionat per l'AEAT a què es refereix l'article 29.2.a) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i l'Ordre EHA/1274/2007, de 26 d'abril, per la qual s'aproven els models 036 de Declaració censal d'alta, modificació i baixa en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors i 037 Declaració censal simplificada d'alta, modificació i baixa en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors, en algun moment de l'exercici 2019.

b) A més, s'haurà d'acreditar la continuació de l'activitat econòmica estant d'alta, de manera ininterrompuda, en el RETA, en el cens de l'IAE i en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors, com a mínim, des de l'any 2020.

En el cas que es justifiqui que el projecte empresarial s'executa de forma estacional o per temporades, es podrà substituir aquest requisit pel manteniment de l'activitat econòmica per períodes mínims de quatre mesos dins l'any natural, des de l'any 2020.

c) No trobar-se en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari, ni incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la comunitat autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

e) Estar empadronades en algun dels municipis de les Illes Balears i dur a terme la seva activitat, així com tenir el seu domicili fiscal en el territori d'aquesta comunitat autònoma.

f) Haver obtingut, en la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques corresponent a l'any 2019, un resultat net negatiu per a les activitats econòmiques en què s'hagi aplicat el mètode d'estimació directa per a la seva determinació o haver resultat negativa en aquest exercici la base imposable de l'impost de la renda de no residents, abans de l'aplicació de la reserva de capitalització i compensació de bases imposables negatives; o bé haver obtingut una caiguda igual o inferior al 30% en el seu volum d'operacions anual declarat o comprovat per l'Administració, en l'impost sobre el valor afegit o tribut indirecte equivalent en l'any 2020 respecte del 2019.

g) No haver estat beneficiaris dels ajuts regulats en l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la Covid-19.

h) Haver suspès la seva activitat econòmica per motiu de trobar-se en període de gaudi del subsidi per naixement i cura de menor o de la prestació per risc durant l'embaràs en l'exercici 2019.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per dictar i publicar o notificar la resolució és de sis mesos comptadors a partir de l'endemà de la presentació de la sol·licitud.

Si un cop que ha transcorregut aquest termini no s'ha notificat cap resolució expressa, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Les persones treballadores autònomes sol·licitants dels ajuts han de complir, en el moment de presentació de la sol·licitud, els següents requisits generals:

a) Acreditar haver estat d'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), en algun dels epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE) de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors gestionat per l'AEAT a què es refereix l'article 29.2.a) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i l'Ordre EHA/1274/2007, de 26 d'abril, per la qual s'aproven els models 036 de Declaració censal d'alta, modificació i baixa en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors i 037 Declaració censal simplificada d'alta, modificació i baixa en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors, en algun moment de l'exercici 2019.

b) A més, s'haurà d'acreditar la continuació de l'activitat econòmica estant d'alta, de manera ininterrompuda, en el RETA, en el cens de l'IAE i en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors, com a mínim, des de l'any 2020.

En el cas que es justifiqui que el projecte empresarial s'executa de forma estacional o per temporades, es podrà substituir aquest requisit pel manteniment de l'activitat econòmica per períodes mínims de quatre mesos dins l'any natural, des de l'any 2020.

c) No trobar-se en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari, ni incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb la comunitat autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

e) Estar empadronades en algun dels municipis de les Illes Balears i dur a terme la seva activitat, així com tenir el seu domicili fiscal en el territori d'aquesta comunitat autònoma.

f) Haver obtingut, en la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques corresponent a l'any 2019, un resultat net negatiu per a les activitats econòmiques en què s'hagi aplicat el mètode d'estimació directa per a la seva determinació o haver resultat negativa en aquest exercici la base imposable de l'impost de la renda de no residents, abans de l'aplicació de la reserva de capitalització i compensació de bases imposables negatives; o bé haver obtingut una caiguda igual o inferior al 30% en el seu volum d'operacions anual declarat o comprovat per l'Administració, en l'impost sobre el valor afegit o tribut indirecte equivalent en l'any 2020 respecte del 2019.

g) No haver estat beneficiaris dels ajuts regulats en l'Ordre conjunta de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors i del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de 28 de maig de 2021 per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària de la Línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, de 12 de març, de mesures extraordinàries de suport a la solvència empresarial, en resposta a la pandèmia de la Covid-19.

h) Haver suspès la seva activitat econòmica per motiu de trobar-se en període de gaudi del subsidi per naixement i cura de menor o de la prestació per risc durant l'embaràs en l'exercici 2019.

Documentación a presentar

1. La presentació de la sol·licitud implica autoritzar a l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar en qualsevol moment, telemàticament o per altres mitjans, les comprovacions per mostreig o exhaustives necessàries per verificar la conformitat de les dades de les declaracions. En cas de denegar-ho mitjançant el formulari de sol·licitud, s'hauran de presentar els documents acreditatius corresponents.

2. En qualsevol cas, els sol·licitants hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud:

a) Certificat de situació censal acreditatiu de constar d'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors dels anys 2019, 2020, 2021, 2022 i 2023.

b) Certificat tributari de l'IRPF o, en el seu cas, de l'IRNR, que acrediti haver obtingut, en la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques corresponent a l'any 2019, un resultat net negatiu per a les activitats econòmiques en què s'hagi aplicat el mètode d'estimació directa per a la seva determinació o haver resultat negativa en aquest exercici la base imposable de l'impost de la renda de no residents, abans de l'aplicació de la reserva de capitalització i compensació de bases imposables negatives; o bé la documentació que acrediti la obtenció d'una caiguda igual o inferior al 30% en el seu volum d'operacions anual declarat o comprovat per l'Administració, en l'Impost sobre el Valor Afegit o tribut indirecte equivalent en l'any 2020 respecte del 2019. Concretament, aquest darrer requisit s'haurà d'acreditar amb la presentació del model 390 de declaració anual de l'IVA, dels dos períodes que es comparen, és a dir, el model 390 de l'any 2019 i el model 390 de l'exercici 2020.

c) Document acreditatiu d'haver gaudit, en l'exercici 2019, del subsidi per naixement i cura de menor o d'haver percebut la prestació per risc durant l'embaràs en aquest mateix exercici.

d) Documents acreditatius de les despeses subvencionables a què fa referència l'apartat tercer d'aquesta convocatòria.

En cas de presentar còpies de factures, aquestes hauran de contenir les dades següents: Núm. de factura i les dades relatives a la data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura. A més, s'hauran d'acompanyar d'una còpia del document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat de l'import de la factura, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament. En cap cas s'admetran factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs), tiquets de caixa o pagaments en efectiu

Pel que fa a l'acreditació de costs salarials de personal, també s'inclouran les pagues extres. Pel que fa a la justificació d'aquest tipus de despeses, s'haurà de presentar:

· Còpia del contracte

· Còpia de les nòmines

· Justificant bancari de pagament de les nòmines

· Rebut de liquidació de les cotitzacions a la Seguretat Social

· Justificant bancari de pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social

· Relació nominal de treballadors

3. Només en cas que l'interessat s'oposi a l'autorització a què fa referència el punt 1 d'aquest apartat, haurà d'aportar amb la seva sol·licitud, a més dels documents relacionats en l'apartat anterior, els següents:

a) Informe de vida laboral

b) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditatiu de la Delegació o Delegació Especial en la qual es trobi el domicili fiscal.

c) Certificat acreditatiu de constar d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmiques de l'AEAT dels anys 2019, 2020, 2021, 2022 i 2023.

d) Certificat de l'Agència Estatal d'Administració Tributària d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

e) Certificat de l'Agència Tributària de les Illes Balears d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la comunitat autònoma de les Illes Balears.

f) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent de pagament de les seves obligacions.

g) DNI/NIE.

h) Certificat d'empadronament en un municipi de les Illes Balears.

i) Document o certificat acreditatiu de la representació, si escau i sempre que no estigui inscrit en el Registre Electrònic d'Apoderaments.

4. La presentació de la sol·licitud electrònica de les subvencions previstes en aquesta convocatòria contindrà les següents declaracions:

a) Declaració de no trobar-se en alguna de les circumstàncies incloses en l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de beneficiari, ni incórrer en cap de les prohibicions per a ser beneficiaris establertes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

b) Declaració de totes les subvencions o ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, o si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat o obtingut cap; així com declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

c) Declaració de dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment, segons el model inclòs en el tràmit telemàtic.

d) Declaració que en els darrers tres anys no ha estat sancionat per resolució administrativa ferma o condemnat per sentència judicial

ferma perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Declaració responsable que la persona sol·licitant compleix amb tots els requisits i condicions per a l'accés a la subvenció, sense perjudici de la facultat de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular per a consultar els sistemes d'informació corresponents i verificar l'emplèn de tals requisits i condicions per part dels beneficiaris de la subvenció. Aquesta comprovació podrà realitzar-se amb anterioritat o posterioritat a la concessió de la subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, procedirà la denegació de la subvenció o l'exigència de reintegrament.

f) Declaració responsable que el sol·licitant accepta la cessió de tractament de les seves dades amb relació a l'execució d'aquesta convocatòria de subvencions.

g) Declaració responsable que és certa i completa la informació continguda en la sol·licitud de subvencions.

h) Declaració que contingui la relació de despeses subvencionables per les quals se sol·licita aquest ajut, d'acord amb el que estableix l'apartat tercer d'aquesta convocatòria.

5. Excepcionalment, si la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular no pot obtenir aquesta documentació, pot sol·licitar a la persona interessada que l'aporti, tal com preveuen l'article 28.3 de la Llei 39/2015 i l'article 2.1.e) del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de la data en què se li concedeixi la subvenció o presenti noves sol·licituds d'ajuts.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini de presentació de les sol·licituds serà des de l'1 de juliol fins el 31 de juliol de 2023, ambdós inclosos, sempre que el crèdit no s'hagi exhaurit abans

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Promoció Empresarial

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar