Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'acollida residencial de persones refugiades del conflicte d'Ucraïna 2023-2024

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament d'equipaments residencials col·lectius destinats a l'acollida de persones beneficiàries de protecció internacional procedents del conflicte d'Ucraïna, per als anys 2023 i 2024.

Codi SIA

3004391

Persones destinatàries

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, desenvolupen serveis i programes d'acollida residencial de persones refugiades procedents del conflicte d'Ucraïna i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per resoldre el procediment i publicar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre i disposar d'organització i capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat subvencionada.

b. Estar constituïdes legalment i inscrites, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

c. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

d. Incloure en els estatuts com a beneficiaris de la seva activitat la població afectada per conflictes bèl·lics, per situacions de refugi i asil o bé per haver actuat sobre col·lectius afectats per situacions d'emergència humanitària, com la crisi de Txernòbil.

e. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Els deutes ajornats no suposen un incompliment de les obligacions tributàries.

f. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

g. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

h. Complir l'obligació que estableix l'article 57.1 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front a la violència.

i. En els casos legalment prevists, disposar del pla d'igualtat inclòs en els articles 45, 46 i 47 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, d'acord amb la redacció del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació, i haver-ne sol·licitat la inscripció en el Registre de plans d'igualtat de les empreses.

2. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats privades següents:

a. Entitats que, d'acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o en tot cas siguin una unió d'associacions (article 3.f) de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació).

b. Fundacions que, d'acord amb l'escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.

Documentació a presentar

Termini màxim

Deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Cooperació i Immigració

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200 - Fax:

(immigracio@caib.es)

X

Acceptació o renúncia

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de la proposta definitiva de la resolució de concessió.

Documentació a presentar

Acceptació o renúncia

Termini màxim

Tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Cooperació i Immigració

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200 - Fax:

(immigracio@caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Entitats interessades

Documentació a presentar

Qualsevol documentació que se vulgui aportar.

Termini màxim

--

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Cooperació i Immigració

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200 - Fax:

(immigracio@caib.es)

X

Justificació dels ajuts

Requisits

L'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % del projecte aprovat com a màxim el 31 de març de 2025.

Les subvencions s'han de justificar necessàriament, mitjançant la modalitat de compte justificatiu amb informe d'auditoria i d'acord amb els requisits que estableix l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut.

L'informe d'auditoria s'ha d'acompanyar del compte justificatiu, de conformitat amb el que disposa l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, el qual ha de contenir la informació següent:

Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, l'activitat o el projecte subvencionat, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts. En qualsevol cas, l'entitat haurà de presentar, sempre que sigui possible, la informació relativa al projecte desagregada per gènere.

Una memòria econòmica justificativa de les despeses subvencionables, que ha de contenir, com a mínim, un estat representatiu de les despeses efectuades en la realització de les activitats subvencionades, agrupades degudament, i, si escau, les quanties inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.

Un informe de revisió del compte justificatiu, que ha de fer i signar un auditor inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que ha de garantir, mitjançant un examen independent, que la persona o entitat beneficiària ha dut a terme l'activitat subvencionada i ha complert els requisits perquè es pugui fer el pagament.

Les normes d'actuació dels auditors i l'abast i el contingut de l'informe d'auditoria per a la justificació econòmica s'estableixen en el document disponible en el web http://aferssocialsiesports.caib.es.

L'actuació dels auditors de comptes en els treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions s'ha de fer d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, en relació amb l'article 74 del Reglament de la Llei general de subvencions.

Documentació a presentar

Un certificat final de la persona representant de l'entitat beneficiària que acrediti la realització efectiva i completa de l'activitat d'acord amb la sol·licitud presentada, així com l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció.

Una declaració expressa, actualitzada en la data de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol Administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per aquesta finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

La Conselleria d'Afers Socials i Esports comprovarà la justificació adequada de la subvenció, a més de la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat per a la qual s'ha atorgat, d'acord amb l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions. Una vegada s'han fet les comprovacions corresponents, es notificarà a l'entitat la liquidació final de la subvenció.

Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duita a terme han de tenir una data compresa entre l'1 de maig de 2023 i el 31 de desembre de 2024. Les factures de l'informe d'auditoria poden tenir com a data límit el 31 de març de 2025. També s'admeten les factures amb data límit del dia 31 de gener de 2025, sempre que els serveis o subministraments s'hagin prestat dins el període d'execució del projecte.

Els justificants de pagament de les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duita a terme han de tenir una data anterior al 31 de març de 2025.

En el supòsit de finalització del conflicte a Ucraïna, d'acord amb el que preveu el punt 2.2 de la convocatòria, l'entitat ha de presentar la justificació del projecte aprovat en un termini màxim tres mesos després de la finalització del projecte.

Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duita a terme han de tenir una data compresa entre l'1 de maig de 2023 i la data de finalització del projecte. Les factures de l'informe d'auditoria poden tenir com a data límit tres mesos després de la finalització del projecte. També s'admeten les factures amb data límit d'un mes després de la finalització del projecte, sempre que els serveis o subministraments s'hagin prestat dins el període d'execució del projecte.

Els justificants de pagament de les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duita a terme han de tenir una data anterior als tres mesos després de la finalització del projecte.

En aquest cas, l'òrgan competent, prèvia comprovació de la justificació presentada, iniciarà el procediment de revocació i reintegrament de l'import pendent d'executar.

Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies hàbils, des de l'endemà de la notificació a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Com a màxim el dia 31 de març de 2025, l'entitat ha de presentar la justificació del 100 % del projecte aprovat. Es considera despesa efectuada la que ha estat pagada efectivament abans del dia 31 de març de 2025.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Cooperació i Immigració

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200 - Fax:

(immigracio@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Cooperació i Immigració

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar