Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria d'ajuts per a la promoció, difusió i consolidació de l'ocupació autònoma per associacions i federacions empresarials, i corporacions locals residenciades a les Illes Balears

Aquesta convocatòria té per objecte regular l'atorgament d'ajuts a associacions i federacions empresarials, i, corporacions locals que prestin un servei d'orientació i assessorament per tal de facilitar la constitució de persones físiques en treballadors autònoms i a millorar el coneixement sobre aquest àmbit.

Código SIA

2944788

Personas destinatarias

1. Poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes les associacions i federacions empresarials residenciades a les Illes Balears, que tenguin com a finalitat l'orientació i l'assessorament a persones físiques que vulguin constituir-se en treballadors autònoms, així com aquelles corporacions locals que ofereixen serveis lligats a l'alta d'autònoms i acompanyament dels emprenedors en les diferents fases de constitució del seu negoci.

2. Els beneficiaris han de tenir el domicili fiscal i social, així com realitzar la seva activitat empresarial principal dins el territori de les Illes Balears.

3. Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4. Els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.

5. Els beneficiaris no han d'haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per eradicar l'LGTBI-fòbia.

6. En el seu cas, les persones beneficiàries han d'estar legalment constituïdes i constar inscrites en el Dipòsit d'estatuts d'associacions empresarials i sindicals de la Direcció General de Treball i Salut Laboral.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Les entitats sol·licitants han de reunir els requisits generals següents:

a) Tenir el domicili fiscal i social, així com realitzar la seva activitat empresarial principal dins el territori de les Illes Balears.

b) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.

d) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) En el seu cas, estar legalment constituïdes i constar inscrites en el Dipòsit d'estatuts d'associacions empresarials i sindicals de la Direcció General de Treball i Salut Laboral.

Documentación a presentar

6.1. Les entitats sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud presentada, d'acord amb els Annex 1 d'aquesta convocatòria, la documentació següent:

A) La sol·licitud signada electrònicament, d'acord al model normalitzat de l'Annex I. La sol·licitud inclourà totes les declaracions responsables especificades en el punt 5.2 d'aquesta convocatòria.

B) Declaració de veracitat de dades bancàries d'acord al model normalitzat i signat electrònicament, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es.

C) Còpia de l'escriptura pública o acta de constitució, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, en el cas de que el sol·licitant sigui una associació o federació empresarial.

D) Còpia del document fefaent que acrediti, per qualsevol forma vàlida en dret la representació de l'entitat o institució sol·licitant.

E) Memòria que reculli les activitats realitzades.

F) Llistat de despeses subvencionables i la seva justificació d'acord al model habilitat a tal efecte dintre de l'Annex de la convocatòria.

G) Justificants de despesa i pagament de cada una de les despeses subvencionables.

H) Quan correspongui, còpia del contracte del personal, del qual es demana la subvenció de nòmines, així com el rebut de liquidació de cotitzacions i la relació nominal de treballadors.

6.2. Justificació de les despeses:

- Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, dades de data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.

- Còpia de les nòmines, justificant bancari de pagament de la nòmina i justificant bancari del pagament de la Seguretat Social.

- Una còpia del document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.

No s'admeten:

· Factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA inclòs), a excepció de les corresponents a les despeses incloses a les borses de viatge previstes per als Programes I i II, als punts 4.1.1.b) i 4.2.b) d'aquesta resolució, respectivament.

· Tiquets de caixa.

· Pagaments en efectiu.

6.3. Juntament amb la sol·licitud, l'entitat autoritza a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, vida laboral i cens d'activitats econòmiques, excepte que marqui l'opció de no autoritzar a la Administració.

En el cas que no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.

6.4. En qualsevol cas, l'entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des que es produeixi la nova situació.

6.5. La Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular pot sol·licitar, en qualsevol moment, la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient i pot realitzar les activitats de comprovació i control del projecte subvencionat.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini de presentació de les sol·licituds serà de cinc dies hàbils contadors des del dia següent a la publicació de la convocatòria al BOIB.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Promoció Empresarial

Tel.: 971178900

(promocioeconomica@caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar