Requisitos
1. Les ajudes a les agrupacions empresarials innovadores s'han de concedir exclusivament a l'entitat jurídica que gestioni l'agrupació, d'acord amb l'article 27.2 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
2. Les entitats que sol·licitin aquests ajuts han de complir els requisits següents:
a) Estar donades d'alta en el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears regulat en el Decret 6/2019 en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Així mateix, s'han de complir els requisits establerts en l'article 5 d'aquest mateix decret.
b) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquesta obligació, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent.
c) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La sol·licitud dels ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui comprovar d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
d) No estar en cap de les circumstàncies que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; no haver estat sancionades d'acord amb el que estableixen l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones, i l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
e) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que estableixen els apartats setè i vuitè d'aquesta resolució.
f) No haver rebut ajudes de funcionament per un període superior a 10 anys, d'acord al article 27.7 del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió.
Documentación a presentar
1. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:
a) Sol·licitud de subvenció, segons el model de l'annex 2 d'aquesta Resolució, disponible a http://dgin.caib.es. La persona que signi la sol·licitud ha de coincidir amb al representant legal que figura en el Registre d'agrupacions empresarials innovadores de la comunitat autònoma de les Illes Balears. En cas contrari, el signant de la sol·licitud haurà d'acreditar la condició de representat de l'entitat i dels poders que tengui reconeguts.
b) Memòria tècnica i econòmica que estimi les despeses de funcionament descrites en l'apartat sisè de la convocatòria amb el
contingut mínim que es detalla en l'annex 3, i que es relacionin amb el Pla Estratègic regulat en l'article 5 del Decret 6/2019.
c) Declaració responsable atorgada davant l'òrgan concedent de la subvenció de no estar sotmès el beneficiari a cap de les
circumstàncies a què es refereix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, inclosa en el model de sol·licitud.
d) Respecte de l'acreditació de les obligacions tributàries, la sol·licitud d'ajuts implica l'autorització perquè la Conselleria de
Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència Tributària de les Illes Balears la informació relativa al compliment d'aquestes obligacions, excepte en cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
e) Quant a l'acreditació del requisit d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, la sol·licitud dels ajuts implica
l'autorització perquè la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica pugui obtenir de la
Tresoreria General de la Seguretat Social la informació acreditativa del compliment d'aquesta obligació, tret del cas de denegació expressa del consentiment, supòsit en què la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud dels ajuts.
f) Declaració en què es facin constar les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats des de la creació de l'entitat per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 4).
g) D'acord amb l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions, per als projectes de quantia superior o igual a 15.000 €, en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per una empresa de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes anteriors a l'execució del projecte, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. S'ha de justificar en tot cas l'adequació de les despeses als preus de mercat (annex 5).
h) Declaració de dades bancàries que es troba inclosa en la sol·licitud de l'ajut.
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds és de cinc mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei d'Innovació
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei d'Innovació
Ctra. de Valldemossa, km 7,4. ParcBit. Edifici Naorte, bloc A, 2a planta.
Tel.: 971176105
(obeidas@dgin.caib.es)