Convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec al 0,7 % de l'IRPF i l'impost sobre societats, corresponent als anys 2022 i 2023
L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d'atenció social adreçats a persones i famílies en risc d'exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques que es duguin a terme a les Illes Balears. El finançament es farà amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques i l'impost sobre societats, corresponent als anys 2022 i 2023, per a finançar actuacions executades en els exercicis 2023 i 2024.
Código SIA
2870845
Personas destinatarias
Entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses derivades del funcionament de serveis i programes d'atenció social, d'orientació, de valoració i d'integració per al foment de la inclusió social, així com de serveis d'atenció social adreçats a persones i famílies en risc d'exclusió social mitjançant programes dirigits a cobrir necessitats bàsiques que es duguin a terme a les Illes Balears
Plazo máximo para la resolución y notificación
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
Silencio administrativo
Negatiu
Forma de inicio
D'ofici
Fin de la via administrativa
Si
Disponible para tramitar por persona apoderada
Si
Normativa del procedimiento
Órgano competente para resolver
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Simplificación documental
Documentos relacionados con el procedimiento
Trámites
Sol·licitud
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a. Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.
b. L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).
c. Una declaració responsable (imprès 1) signada per la persona representant de l'entitat, amb el contingut següent:
· Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.
· Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.
· Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
· Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.
· Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals de conformitat amb l'article 13 del Reial Decret Legislatiu 5/2000 de 4 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.
d. Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model aportat per la Direcció General de Serveis Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma que serà suficient amb indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció (imprès 2).
e. Un certificat de la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa a les Illes Balears.
f. Una declaració responsable pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar l'impost, si està subjecta a pagar-lo, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (imprès 3).
g. Una declaració responsable en la qual es faci constar que l'entitat adquireix el compromís d'incorporar el personal voluntari inclòs en el projecte redactat (imprès 4).
h. Una declaració responsable en la qual es fa constar que l'entitat aplica els criteris salarials segons el que estableix l'apartat j dels criteris de valoració (imprès 3).
i. Les entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors han de presentar una declaració responsable en què facin constar que estan en possessió dels certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals de tots els treballadors afectats i que, en el cas de noves contractacions, tendran els certificats abans d'incorporar-los-hi (imprès 5).
j. Un projecte tècnic signat electrònicament mitjançant el model (imprès 6).
k. Una declaració responsable per la persona representant de l'entitat en la qual es facin constar els anys de funcionament del servei per al qual se sol·licita la subvenció (imprès 4).
l. Un certificat per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça dels locals de què disposa l'entitat per executar el projecte, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local amb l'especificació de dies i horaris (imprès 4).
m. Un declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3)
Documentos relacionados con el trámite:
- Imprès 0.Sol·licitud
- Imprès 1. Declaració conjunta
- Imprès 2. Declaracio veracitat dades bancàries.cat
- Imprès 3. Declaració conjunta IVA, salari i finançament.cat
- Imprès 4. Declaració responsable conjunta local, antiguitat,...
- Imprès 5. Declaració sobre registre delinquents sexuals
- Imprès 6. Projecte tècnic funcionament 2022-23
- Imprès 7. Declaració documentació poder CAIB
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds és de dotze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud específica del procediment i la documentació adjunta, per mitjans electrònics, a través del tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Servei de Serveis Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Observaciones
IMPORTANT: ELS IMPRESOS S'HAN DE SIGNAR ELECTRÒNICAMENT ABANS D'ADJUNTAR-LOS EN EL TRÀMIT TELEMÀTIC
Esmena de la Sol·licitud
Requisitos
Entitats sense ànim de lucre que hagin presentat amb anterioritat una sol·licitud de subvenció a la convocatòria
Documentación a presentar
Esmena de la documentació presentada prèviament
Plazo máximo
Deu dies hàbils des de l'accés al requeriment
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Tràmit d'al·legacions
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de proposta de resolució de concessió
Documentación a presentar
Al·legacions a la proposta de resolució
Plazo máximo
10 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució de concessió
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Acceptació, renúncia o reformulació
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de la segona proposta provisional de resolució de concessió
Documentación a presentar
L'acceptació, renúncia o reformulació
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
3 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la segona proposta provisional de resolució de concessió
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Aportació de documentació
Requisitos
Entitats que siguin destinatàries de la resolució de concessió.
Documentación a presentar
Qualsevol documentació que se vulgui aportar.
Plazo máximo
Per comunicacions no hi ha termini.
Per contestar requeriments, el termini és el que estableixi el requeriment.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Primera justificació
Requisitos
Veure convocatòria
Documentación a presentar
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Abans del 31 de març de l'any 2024.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Segona justificació
Requisitos
Ser entitat beneficiària de la subvenció.
Documentación a presentar
Veure punt 14 de la convocatòria.
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Com a màxim el 31 de març de l'any 2025.
Forma de presentación
La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Famílies i Afers Socials
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
(serveissocials@dgsersoc.caib.es)
Observaciones
S'ha de fer un registre per cada expedient justificat.
Información sobre protección de datos
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tratamiento
Direcció General d'Afers Socials
Finalidad
Tramitació del procediment
Legitimación
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatario
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Derechos
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Información adicional