Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria d'ajuts destinades a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances.

Regular la concessió d'ajuts a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances de responsabilitat civil i d'assegurances d'accidents relatives a l'entitat i a les persones voluntàries que hi desenvolupen activitats de voluntariat, amb l'objectiu d'impulsar la feina de les entitats de voluntariat ja constituïdes i d'incentivar la creació de noves entitats.

Código SIA

2868320

Personas destinatarias

Entitats de voluntariat privades sense ànim de lucre

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Segon normativa aplicable

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Trámites

X

Convocatòria d'ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances

Requisitos

Poden optar als ajuts d'aquesta convocatòria les entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats d'interès general i que compleixen els requisits següents:

a) Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.

b) Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.

c) Desenvolupar totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

Documentación a presentar

Els sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

a) L'annex 2, «Dades addicionals», degudament emplenat.

b) Còpia del NIF de l'entitat.

c) Còpia del document de constitució de l'entitat i dels estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents. En el cas d'entitats d'àmbit estatal, còpia del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d'àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

d) En el cas que l'interessat no autoritzi l'òrgan instructor per obtenir d'ofici la informació relativa a les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica, amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social, ha d'aportar el certificat d'estar-ne al corrent.

e) Declaració responsable del secretari o secretària o del president o presidenta de l'entitat sol·licitant que certifiqui els aspectes següents (annex 3):

1r. L'entitat compleix els requisits per ser-ne beneficiària d'acord amb el que estableix l'apartat segon d'aquesta convocatòria.

2n. L'entitat no ha demanat cap subvenció a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears o a cap altra administració pública o entitat privada per atendre les despeses objecte d'aquesta convocatòria.

3r. L'entitat no s'ha vist afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4t. L'entitat es compromet a comunicar per escrit a la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat qualsevol variació en aquesta declaració en un termini inferior a quinze dies a partir de la data en què es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 esmentat, com a causa de prohibició per ser-ne beneficiari.

5è. L'entitat compleix les obligacions que preveu l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

6è. L'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i no ha estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

7è. L'entitat disposa del Pla de Voluntariat i del Registre de persones voluntàries en els termes que estableix l'article 15.2.a) i g) de la Llei 11/2019.

8è. L'entitat indica el nombre mitjà de persones voluntàries assegurades durant l'any 2021 per cadascuna de les pòlisses per a les quals se sol·licita subvenció.

9è. L'entitat coneix i accepta les bases d'aquesta convocatòria d'ajuts.

f) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (annex 4), tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte.

g) Còpia de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents vigent a l'any 2021.

h) El rebut o rebuts de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari de l'entitat sol·licitant corresponents a l'any 2021. El pagament efectiu del rebut o rebuts s'ha d'acreditar mitjançant un extracte o certificat bancari.

No és necessari presentar la documentació esmentada en els apartats b), c), g) i h) del punt anterior si ja és a disposició de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Això no obstant, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, s'ha d'indicar en quin expedient es troba.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

5 d'agost de 2022 a les 23:59 hores

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Coordinació i Cooperació Local

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177160

(voluntariat@dgptv.caib.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisitos

Ser interessat en el procediment i haver rebut el requeriment d'esmena

Documentación a presentar

Plazo máximo

10 dies a comptar de l'endemà de la recepció de l'escrit d'esmena de la sol·licitud (notificació)

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Coordinació i Cooperació Local

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177160

(voluntariat@dgptv.caib.es)

X

Acceptació de l'ajut concedit

Requisitos

Ser interessat en el procediment i haver rebut la proposta de resolució definitiva relativa a la concessió d'ajuts a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per fer front a les despeses d'assegurances de responsabilitat civil i assegurances d'accidents.

Documentación a presentar

Plazo máximo

10 dies naturals a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació de la proposta de resolució definitiva.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Coordinació i Cooperació Local

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177160

(voluntariat@dgptv.caib.es)

X

Renúncia a l'ajut concedit

Requisitos

Ser interessat en el procediment i haver rebut la proposta de resolució definitiva relativa a la concessió d'ajuts a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per fer front a les despeses d'assegurances de responsabilitat civil i assegurances d'accidents.

Documentación a presentar

Escrit de renúncia a l'ajut concedit.

Plazo máximo

10 dies naturals a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació de la proposta de resolució definitiva.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Benestar Social

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Coordinació i Cooperació Local

Passeig de Sagrera, 2. Tel.: 971177160

(voluntariat@dgptv.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Coordinació i Cooperació Local

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar