Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat (convocatòria 2022)

Concessió d'ajuts als emprenedors i a les empreses de les Illes Balears que hagin formalitzat operacions financeres avalades o coavalades per ISBA, SGR, destinades a finançar noves inversions productives o per a la liquiditat.

Aquests ajuts poden ser objecte de cofinançament en un 60% amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears en el cas d'operacions d'inversió.

Código SIA

2856264

Personas destinatarias

Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts per a operacions financeres:

-Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada i les societats civils o comunitats de béns, les agrupacions d'interès econòmic (AIE), les unions temporals d'empreses (UTE) i empreses d'economia social definides en la Llei 5/2001, de 29 de març, d'economia social i que compleixin els requisits de les micro, petites i mitjanes empreses

a) que financin projectes d'inversions de les pimes, sempre que es facin en centres productius ubicats a les Illes Balears.

b) que financin operacions financeres de liquiditat de pimes, l'activitat principal de les quals es faci en centres productius ubicats a les Illes Balears

-Determinades grans empreses elegibles que compleixin la definició de l'apartat 24 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, és a dir, que no compleixin els criteris que estableix l'annex I per ser definides com a micro, petites i mitjanes empreses, que tenguin fins a 499 treballadors i que hagin formalitzat o tenguin la intenció de formalitzar operacions financeres que financin projectes d'inversions, sempre que es facin en centres productius ubicats a les Illes Balears.

-Els qui tenguin la titularitat dels drets d'explotació de les instal·lacions de subministrament de combustibles i carburants al detall, així com les empreses que realitzin vendes directes als consumidors finals ubicades a les Illes Balears i actuïn com a col·laboradors en la bonificació extraordinària i temporal en el preu de venda al públic de determinats productes energètics i additius entre l'1 d'abril i el 30 de juny de 2022 que estableix el Reial decret llei 6/2022.

Els beneficiaris d'ajuts derivats de convocatòries d'anys anteriors no poden ser beneficiaris simultàniament dels ajuts que regula aquesta convocatòria per una mateixa operació de finançament o projecte d'inversió.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Documentos relacionados con el procedimiento

  • Resolució aprovació convocatòria (BOIB 32/2022)
    Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears
  • Resolució correcció errors (BOIB 36/2022)
    Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 9 de març de 2022 de correcció de l'error observat en l'annex 1 de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears
  • Resolució modificació convocatòria (BOIB 59/2022)
    Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 2 de maig de 2022 de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears
  • Resolució modificació convocatòria (BOIB 103/2022)
    Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, de 28 de juliol de 2022, de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears

  • Resolució modificació convocatòria (BOIB 148/2022)
    Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors d'11 de novembre de 2022 de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears

  • Resolució correcció errades modificació convocatòria (BOIB 155/2022)
    Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 17 de novembre de 2022 de correcció d'errors en l'annex 1 de la Resolució d'11 de novembre de 2022 de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears
  • Correcció errata Resolució modificació convocatòria (BOIB 155/2022)
    Correcció d'errata de la "Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors d'11 de novembre de 2022 de modificació de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat, que pot ser objecte de cofinançament amb càrrec al Programa Operatiu FEDER 2021-2027 de les Illes Balears

Trámites

X

Sol·licitud d'ajuts

Requisitos

Per poder rebre ajuts, les operacions financeres avalades han de complir els requisits següents:

- avals financers concedits per una societat de garantia recíproca la majoria dels socis partícips de la qual siguin empreses que duguin a terme la seva activitat principal en el territori de les Illes Balears, o avals financers concedits per una societat de garantia recíproca a empreses que duguin a terme la seva activitat principal en el territori de les Illes Balears,

- tipus d'interès variable entre l'euríbor +1,5 % i l'euríbor +2,5 % o tipus fix equivalent al que resulti d'aplicar un diferencial de l'1,5 % a l'IRS (interest rate swap) en el termini que correspongui o, en el cas d'operacions de liquiditat per a pimes formalitzades entre l'1 d'octubre de 2022 i el 31 de maig de 2023, el tipus fix equivalent al que resulti d'aplicar un diferencial del 2 % a l'IRS en el termini que correspongui, i

- reafiançament de l'operació, en un import mínim del 25 %, per una societat de reafiançament de les que preveu l'article 11 de la Llei 1/1994, d'11 de març, sobre el règim jurídic de les societats de garantia recíproca, i regula el Reial decret 1644/1997, de 31 d'octubre, relatiu a les normes d'autorització administrativa i requisits de solvència de les societats de reafiançament.

Les operacions financeres s'han de formalitzar en el període següent:

- Operacions d'inversió per pimes: de l'1 de desembre de 2021 al 30 de novembre de 2022

- Operacions d'inversió per determinades grans empreses eligibles: del 6 de maig de 2022 fins al 30 de novembre de 2022

- Operacions de liquiditat per estacions de serveis: del 6 de maig de 2022 fins al 30 de novembre de 2022

- Operacions de liquiditat per pimes abans de la modificació de la convocatòria de l'11 de novembre de 2022: de l'1 de desembre de 2021 al 30 de setembre de 2022

- Operacions de liquiditat per pimes després de la modificació de la convocatòria de l'11 de novembre de 2022: de l'1 d'octubre de 2022 fins al 31 de maig de 2023*

*Els ajuts per operacions de liquiditat per pimes formalitzades entre l'1 d'octubre de 2022 i el dia abans que es publiqui la Resolució de modificació d'11 de novembre de 2022 que s'hagin concedit abans de la publicació d'aquesta modificació de la convocatòria es regeixen per les condicions establertes en la convocatòria abans de la modificació

Documentación a presentar

Les sol·licituds, amb la seva documentació complementària, s'han de presentar utilitzant els models que hi ha disponibles en el web de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació que s'indica al apartat 9.2. de la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 25 de febrer de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2022 d'ajuts als emprenedors i a les empreses amb activitat a les Illes Balears per cobrir les comissions d'obertura i d'estudi, els interessos i el cost de l'aval d'ISBA, SGR, d'operacions de finançament d'inversions productives i de liquiditat

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Operacions d'inversió per pimes: del 04/03/2022 fins al 09/12/2022

Operacions d'inversió per determinades grans empreses eligibles: del 06/05/2022 fins al 09/12/2022

Operacions de liquiditat per estacions de serveis: del 06/05/2022 fins al 09/12/2022

Operacions de liquiditat per pimes formalitzades fins al 30/09/2022: del 4/03/2022 fins al 09/12/2022

Operacions de liquiditat per pimes formalitzades a partir de l'01/10/2022: del 18/11/2022 fins al 15/06/2023*

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Observaciones

*Els ajuts per operacions de liquiditat per pimes formalitzades entre l'1 d'octubre de 2022 i el dia abans que es publiqui la Resolució de modificació d'11 de novembre de 2022 que s'hagin concedit abans de la publicació d'aquesta modificació de la convocatòria es regeixen per les condicions establertes en la convocatòria abans de la modificació.

Forma de presentació preferent:

En el registre de la societat de garantia recíproca que avali l'operació financera, entitat col·laboradora, de manera telemàtica (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015 esmentada, i opcional per a les persones físiques), o bé presencial (només per a persones físiques).

L'entitat col·laboradora de la convocatòria és ISBA, societat de garantia recíproca.

https://www.isbasgr.es/es/

X

Justificació dels ajuts per cobrar el subsidi d'interessos

Requisitos

Tenir concedit un ajut el marc d'aquesta convocatòria, en concepte d'interessos, que d'acord amb la convocatòria, es pagaran en l'exercici 2023, prèvia justificació

Documentación a presentar

Operacions de finançament d'inversions productives: documentació indicada en el punt 14.4.1 de la convocatòria

Operacions financeres de liquiditat per a estacions de servei: certificat de l'import disposat de l'operació, un cop liquidada.

Plazo máximo

Operacions de finançament d'inversions productives: de l'1 de gener al 31 d'octubre de 2023

Operacions financeres de liquiditat per a estacions de servei: com les operacions havien de tenir una durada màxima d'1 any i es podien formalitzar fins al 30/11/2022, s'ha de presentar la justificació durant 2023, amb data límit 9 de desembre de 2023.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Observaciones

Les justificacions s'han de presentar davant l'entitat col·laboradora, ISBA, SGR, que les revisarà i trametrà a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors

X

Sol·licitud pagament anualitat ajut cost aval

Requisitos

La sol·licitud l'ha de fer l'entitat col·laboradodra, en nom dels beneficiaris que als quals s'hagi concedit una subvenció d'aquesta convocatòria

Documentación a presentar

Relació d'expedients d'ajuts d'aquesta convocatòria amb els imports de l'ajut a l'anualitat del cost de l'aval que correspongui.

Plazo máximo

Anualitat 2023: De l'1 de gener al 30 de novembre de 2023

Anualitat 2024:De l'1 de gener al 30 de novembre de 2024

Anualitat 2025:De l'1 de gener al 30 de novembre de 2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Observaciones

Relación de expedientes de ayudas de esta convocatoria con los importes de la ayuda a la anualidad del coste del aval que corresponda.

X

Presentació d'al·legacions en tràmit d'audiència

Requisitos

Haver rebut una notificació de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni per presentar al·legacions a alguna proposta de resolució, en marc d'aquesta convocatòria d'ajuts

Documentación a presentar

La documentació que pugui indicar la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Plazo máximo

10 dies hàbils des de l'endemà de la notificació o el termini que estableixi la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni si és diferent.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar