Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a la producció i coproducció d'obres audiovisuals per a l'any 2021

Aquesta convocatòria té per objecte donar suport a les produccions i coproduccions audiovisuals de caràcter professional.

L'objecte són els projectes entesos com a produccions i coproduccions audiovisuals que posin en valor la diversitat cinematogràfica de les Illes Balears, que fomentin el teixit industrial del sector audiovisual balear i que tenguin una clara vocació de difusió nacional i/o internacional. Els projectes s'han d'incloure en alguna de les modalitats i gèneres d'obres audiovisuals següents:

Modalitat A: llargmetratges cinematogràfics de ficció i animació.

Modalitat B: llargmetratges cinematogràfics documentals i unitats documentals per a televisió.

Modalitat C: curtmetratges de ficció, animació i documentals.

Modalitat D: minisèries de ficció, animació i documentals i sèries web.

Código SIA

2452120

Personas destinatarias

Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques constituïdes com a productores audiovisuals independents que puguin dur a terme els projecte de producció o coproducció audiovisual que motiven la concessió de la subvenció.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Trámites

X

SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER DONAR SUPORT A LA PRODUCCIÓ I COPRODUCCIÓ D'OBRES AUDIOVISUALS PER A L'ANY 2021

Requisitos

Les persones jurídiques i físiques (donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns) amb residència fiscal a l'Estat espanyol d'una manera obligatòria han de presentar tota la documentació (sol·licitud, models i justificació) a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

Documentación a presentar

S'ha de presentar el formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, que ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica:

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.

Si la persona sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (la qual s'integra en l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, les consultes referents als dos primers apartats, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot consultar les dades directament.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials, inscrits degudament en el registre corresponent.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— L'acreditació d'estar inscrita com a productor audiovisual independent en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques i Audiovisuals de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Visuals (ICAA) del Ministeri de Cultura i Esports, en l'organisme equivalent de les comunitats autònomes o d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i amb establiment operatiu a l'Estat espanyol.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en l'epígraf 961.1, vinculat a la producció de pel·lícules cinematogràfiques.

— Els contractes definitius subscrits amb el productor executiu i el director.

— El certificat del domicili fiscal de la persona sol·licitant.

— El certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

— El certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

— El certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la persona sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra en l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, les consultes referents a aquests certificats, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot consultar les dades directament.

Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, cal que en el formulari de sol·licitud la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) Documentació del projecte de producció audiovisual:

b.1) Memòria descriptiva del projecte audiovisual sobre el tractament formal, el disseny de producció, les accions previstes en el desenvolupament del projecte i el cronograma d'aquestes accions, així com el repartiment d'actors/actrius i altres elements artístics i tècnics en relació amb la proposta de guió. Explicació referent a l'interès cultural de la proposta en relació amb les Illes Balears, si escau, i indicació dels llocs de localitzacions del rodatge.

S'ha d'acompanyar dels documents següents:

— Sinopsi argumental de l'obra audiovisual (màxim: 1 pàgina).

— Guió o escaleta de l'obra audiovisual.

— Acreditació de tenir els drets de propietat intel·lectual sobre el guió original o, si de cas hi manca, acreditació de tenir pactades les condicions del futur contracte de cessió dels drets.

— Pla de treball, que inclogui el cronograma de preproducció, producció i postproducció, amb les dates previstes d'inici i finalització del rodatge.

— Fitxa tecnicoartística, que inclogui la relació nominal o, en el cas de no estar en condicions de detallar-la, la relació de llocs dels equips creatius i artístics, la relació d'empreses auxiliars i l'acreditació del foment de la igualtat de gènere (MODEL 1: FITXA TECNICOARTÍSTICA).

— Trajectòria professional i formació de la productora sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats, que ha d'incloure'n l'historial creatiu, professional i financer, amb esment dels treballs previs en l'àmbit audiovisual. En cas d'empreses de nova creació, historial de l'administrador, productor o director de producció.

b.2) Pla de finançament i pressupost detallat del projecte.

Pla de finançament detallat del projecte (MODEL 2: PLA DE FINANÇAMENT), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat, que, a l'efecte d'acreditar el finançament mínim confirmat del 10 % del pressupost, s'ha d'acompanyar dels documents següents:

— Contractes o documents de valor jurídic equivalent vinculant, amb preu cert expressat en euros, d'adquisició anticipada de drets d'explotació del llargmetratge subscrits per les empreses prestadores del servei de comunicació audiovisual i/o canal de televisió o plataforma de teledifusió en línia amb àmplia difusió a les Illes Balears o fora de les Illes Balears, i per l'empresa sol·licitant de l'ajuda o per qualsevol de les empreses coproductores del projecte audiovisual. En defecte d'això, document oficial que acrediti l'aportació econòmica d'aquestes empreses en l'obra.

— Contractes subscrits amb empreses distribuïdores de qualsevol finestra d'explotació, amb l'import expressat en euros.

— Contractes o precontractes subscrits amb agències de vendes internacionals, en els quals s'ha d'incloure un preu cert, o mínim garantit, preferiblement en euros.

— Resolucions de concessió o pendents de concessió en l'obra audiovisual d'ajudes públiques autonòmiques, nacionals i internacionals.

— Avals, certificats de saldo, pòlisses de crèdit o altres documents bancaris sobre recursos propis de les empreses productores del projecte a l'efecte de dur-ne a terme la producció. En el cas de certificats bancaris sense aval, només es pot justificar un màxim del 5 % del pressupost. Per justificar un percentatge major, es necessita aval bancari.

— Document de compromís de capitalitzar els honoraris o les retribucions de les persones físiques o jurídiques amb les quals les empreses productores del projecte hagin subscrit un contracte, en el qual s'especifiquin els imports corresponents, amb un límit màxim del 10 % del pressupost total del projecte.

— Contractes, pagarés o documents de valor equivalent en el tràfic mercantil en els quals figuri l'import, expressat en euros, de les aportacions d'inversors privats destinades a la producció, incloent-hi contractes de patrocinis, emplaçament de productes (product placement), col·laboracions, etc.

— Contractes, opcions o cartes de compromís signats en què constin les quantitats acordades i el calendari de pagament d'aquestes quantitats amb el director i el productor executiu.

— En les coproduccions, còpia del contracte signat per tots els coproductors, en què cal fer constar les aportacions de cadascun i la seva quantificació.

Pressupost detallat del projecte (MODEL 3: PRESSUPOST / MODEL 3b: PRESSUPOST D'ANIMACIÓ), que cal que reculli totes les despeses previstes derivades del projecte audiovisual.

D'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. La manca de presentació de les tres ofertes s'entén com una anomalia en la totalitat de la sol·licitud.

b.3) Estratègia de difusió i màrqueting nacional i internacional, preferentment elaborada per una empresa o un professional especialitzats.

Addicionalment, s'han d'aportar, si escau, la carta d'invitació de festivals i fòrums, el certificat de premis expedits, així com la documentació que acrediti les vendes internacionals i les estrenes en sales comercials.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB.(Del 15 al 28 de desembre, ambdos inclosos)

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

PRESENTACIÓ D'ESMENES A LA SOL·LICITUD

Requisitos

Interessat en el procediment.

Haver rebut requeriment d'esmenes de la sol·licitud (presentació de documentació)

Documentación a presentar

Plazo máximo

5 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

ACCEPTACIÓ / RENÚNCIA DE L'AJUDA

Requisitos

Estar entre les subvencions concedides a la Resolució de la directora de l'ICIB per la qual es concedeixen les subvencions corresponents a la convocatòria de subvencions per donar suport a la producció i coproducció d'obres audiovisuals per a l'any 2021 (BOIB, núm.72, 2 de juny de 2022)

Documentación a presentar

MODEL 4: ACCEPTACIÓ / RENÚNCIA DE L'AJUDA

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

30 d'octubre de 2023

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

X

DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DARRER PAGAMENT

Requisitos

Estar entre les subvencions concedides de la Convocatòria de subvencions per donar suport a la producció i coproducció d'obres audiovisuals per a l'any 2021

Documentación a presentar

c) Un últim pagament, del 25%, en lliurar l'obra acabada, amb l'aportació prèvia de la documentació següent:

— Comunicació de finalització de rodatge a l'ICAA.

-— Contractes definitius subscrits amb el productor executiu i el director, en cas que no s'hagin presentat anteriorment

— Compte justificatiu, d'acord amb el (MODEL 5: COMPTE JUSTIFICATIU)

— Acreditació que el projecte disposa com a mínim del 80 % del finançament total, mitjançant el pla de finançament

actualitzat i la documentació acreditativa corresponent.

— Memòria tècnica amb informació de les qualitats, els formats i els suports utilitzats en el procés de rodatge, postproducció

i exhibició de l'obra audiovisual.

— Còpia de l'obra audiovisual, per tal de garantir la preservació a llarg termini de la versió original, en alta qualitat,

depenent del suport del rodatge. En suport digital (DCDM o digital cinema distribution master, o equivalent): disc dur amb

la seqüència d'imatges en TIFF (XYZ, 16 bits), seguint la normativa DCI, o en DPX, així com els fitxers d'àudio i de

subtítols si se'n disposa. O en suport fotoquímic: interpositiu o internegatiu d'imatge i negatiu de so sincronitzat; tots dos

materials, en suport polièster de 35 mm. (MODEL 6. LLIURAMENT DE L'OBRA A L'ICIB).

— Documentació emprada per realitzar, promocionar i difondre l'obra audiovisual (cartells, fotografies, músiques, etc.), en

format físic o digital.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

30 de octubre de 2024

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(mhevia@icib.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar