Requisits
Estar entre les subvencions concedides a la Resolució de la directora de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears per la qual es concedeixen les subvencions corresponents a la convocatòria per donar suport a les inversions que afavoreixin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals i creatives de les Illes Balears 2021
Documentació a presentar
18.3. La justificació de la inversió subvencionada s'ha de dur a terme amb la
presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 4), amb la
documentació següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per
a la concessió de la subvenció, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests
apartats:
— Indicació de totes les inversions duites a terme i dels resultats obtinguts.
— Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la
justificació de despeses presentada i la imputació al projecte.
— Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la
memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions aplicades.
b) Fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas
que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària siguin
visibles.
c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions duites a terme o les
despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:
— Una explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte
presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el
pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al
pressupost presentat amb la sol·licitud.
— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes
incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.
— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin
finançat la inversió subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
— Full de càlcul (annex 4) que inclogui una relació classificada de les despeses,
correctament emplenat i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data
d'emissió i la data de pagament.
d) Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el
Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial
decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou
informació sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui
verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura
no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra
documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de
l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és
obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable
l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les
obligacions de facturació.
No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió realitzada.
No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.
e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han
de complir amb els requisits següents:
— La identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament, que han de
coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
L'ordenant ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.
— Concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura
a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha
d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la
correspondència entre despesa i pagament.
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars,
l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el
càrrec.
— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.
— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.
f) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la
realització del projecte subvencionat.
Models:
Termini màxim
El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba al cap de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat. Del 8 d'abril al 11 de maig (ambdós inclosos)
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)
Observacions
IMPORTANT: Tota la documentació justificativa s'ha de trametre en un sol pdf.